Bukefalos 28 år!

Hitta partner

Sv: Hitta partner

En f.d. manlig bekant hade för övrigt samma bekymmer som du - dvs., ville gärna träffa hästtjej men fick alltid nobben - och i hans fall berodde det på att han blev så omedvetet (?) desperat att han raggade på allt och alla han kom över; Kvinnor med häst i samma stall, kvinnor han träffade ute på ridtur, väninnor till tidigare nämnda kvinnor, etc. etc. Det verkade inte vara några fel på snubben (han var på mig också och jag tyckte att han var lika trevlig som vem som helst), men han fick helt enkelt inget bra rykte om sig.

Det här tror jag också kan vara en anledning: "Desperation is the worst perfume."
 
Sv: Hitta partner

Trots att det kan finnas någon här som vet vem jag är ska jag berätta mer. Min fd tjej omkom i en olycka för 5 mån sedan när en mötande bilist bestämt sig att avsluta sina dagar. Vi träffades första gången för ca 20 år sedan och har hållit ihop sedan dess ibland som kompisar och ibland som par. Hon var utomlands och jobbade längre tider upp till ett år itaget, men så fort hon var hemma så umgicks vi mycket. Vi slet för att det skulle funka båda två och lyckades oftast ganska bra med det, vet även att jag med största sannolikhet inte hittar någon lika perfekt igen men hoppas att göra det. sista 3 åren var vi ett par och under den tiden var hon och jobbade i USA 2x1år och lovade att detta var den sista jobbrundan ute i värden. Vi hade kontakt daglig kontakt när hon ej var hemma. Det enda jag saknade hos henne var hästintresset. Kan även tillägga att jag har en skada på ena handen som gör att jag inte gärna går ut för det är alltid någon som lyckas stöta emot utan mening och förstöra min kväll med värk.
 
Sv: Hitta partner

Sen det där med hygien. Ofta rätt viktigt för tjejer. Ibland är man inte så fräsch i stallet och träffas man bara där kan det vara bra att visa att man har andra kläder och kan lukta annat än häst.
Häst luktar gott (och kossa också). :p

Stormkast skrev:
En f.d. manlig bekant hade för övrigt samma bekymmer som du - dvs., ville gärna träffa hästtjej men fick alltid nobben - och i hans fall berodde det på att han blev så omedvetet (?) desperat att han raggade på allt och alla han kom över
Mycket enklare att dejta hästen för i dom flesta fall så får man napp direkt. :love:

Nej men skämt åsido, jag sitter i den omvända sitsen och vill inte ha nån sambo men vad har hänt genom livet? Jo, jag har fått många desperata singlar efter mig som sett mig som "partnerobjekt" och som sen gett MIG skulden för att dom fått en depression bara för att jag INTE vill ha dom, nåt jag gjort klart från början. Det ska nog till ett under om jag ska ändra mig på den punkten. Däremot har jag alltid haft många tjejkompisar som delat mitt hästintresse och mitt intresse för annat och som varit upptagna och där sambon-pojkvännen-maken inte delat intresset alls.
 
Sv: Hitta partner

Prova att leta i lite andra miljöer..... Jag tänker på folk med hästar som gärna rider på uteritt... Islandsklubbarna brukar ha uteritter ibland... ( Sätt lite löshår på hästen och kalla den ...från... så är det nog ingen som märker någon skillnad på häst... ;-) ( försöker skoja...) kanske distansryttaraktiviteter...
 
Sv: Hitta partner

Att de vill ha hästintresset för sig själva är en uppfattning jag fått för mig, därav la jag ut frågan till panelen här för att få veta eran uppfattning. Har aldrig dolt att jag har häst när jag letat tjej och saknade i tidigare förhållande att hon ej följde med till stallet, hon var med en gång på 3år.

Det är klart att det är olika. Flera här har ju skrivit att det inte är viktigt med gemensamt hästintresse.

För mig, som har 16 hästar att leka med, varav 12 är ridbara i större eller mindre utsträckning och tre till ska ridas in under sensommaren, skulle annat än gemensamt intresse aldrig fungera.
När jag inte jobbar, leker jag med hästarna (utom de stunder då jag gör sådana där "måste" uppgifter som man inte kommer ifrån).
3-4 timmar per dag i stallet som du skriver om, innebär ju att en stor del av fritiden läggs där.
Då håller jag helt med dig om att det är nödvändigt att ha det intresset gemensamt.

Det där med att hitta en partner verkar inte enkelt.
 
Sv: Hitta partner

Beklagar sorgen :(
Men om hon gick bort så nyligt, så har du ju inte haft tid att leta särskilt länge?
Och det kan ju hända att tjejer du träffar nu ställer sig lite avvaktande till någon som så nyligt förlorat sin partner. Personligen skulle jag inte våga inleda något "ännu".

Att vara alltför frikostig kan också vara negativt ibland, jag kan iaf känna mig lite obehaglig till mods om killen vill bjuda hela tiden. Känns som att man då får press på sig att "betala tillbaka" om du förstår hur jag menar. Inte alla är så, men det kan ju vara värt att tänka på.
 
Sv: Hitta partner

Att ha intresset för hästar gör ju inte att man måste ha hästarna i samma stall, men har man det kan man lättare hjälpas åt med syslorna och har den ena tight schema någon dag kan den andra ta hand om stallet. Som jag har det nu är det ett puzzel att få ihop det. Vad det gäller kläder byter jag oftast till stallkläder direkt efter jobbet och ska jag inte åka på något speciellt går jag oftast i dom till man går och lägger sig numera. Men jag försöker att alltid se hel och ren ut även i stallet trots att jag är där själv 5 av7 gånger. Jag är sådan att har jag bjudit ut någon så betalar jag, har man bestämt något tillsammans kan man diskutera saken. Kan vara lite svårt att smyga in ett 177 sto bland isisar.
 
Sv: Hitta partner

Jag har under mina 50 år hållit på med hästar i 40 av dessa, men någon tjej har aldrig tittat åt mitt håll ändå vad jag vet, eller så är det så att jag läser och umgås med fyrfotingar mycket bättre en två tvåfotingar :D
 
Sv: Hitta partner

Jag skulle bli hur glad som helst för en partner med hund- och hästintressen men har inte heller lyckats hitta någon sådan. Så jag är nog hellre singel.
 
Sv: Hitta partner

eller så är det så att jag läser och umgås med fyrfotingar mycket bättre en två tvåfotingar :D
Så är det med mig, i en häst eller koflock är jag trygg och "hemma" men inte bland en massa människor. Knepigt det där. :o
 
Sv: Hitta partner

Att ha intresset för hästar gör ju inte att man måste ha hästarna i samma stall, men har man det kan man lättare hjälpas åt med syslorna och har den ena tight schema någon dag kan den andra ta hand om stallet. Som jag har det nu är det ett puzzel att få ihop det.
Ja men då kanske du kan skaffa en medryttare istället för att försöka hitta en hästtjej att 1) bli kär i och som 2) ska bli kär i dig också.

Jag förstår inte helt vad du vill få ut av tråden då du bemöter så få inlägg.
 
Sv: Hitta partner

Jag beklagar verkligen sorgen :( Det måste vara fruktansvärt svårt att börja leta efter någon ny för risken är så stor att man jämför med den personen man levde med. Även om du ser henne som perfekt så hade hon säkerligen sina fel och brister som alla andra och kanske är det det stadiet i sorgen som du behöver komma till innan du är redo att träffa någon ny? Ingen vill ju bli jämförd med någon som personen man är kär i har haft ett förhållande med.

För att återgå till din frågeställning så kan jag helt klart säga att jag inte vill att min partner ska ha ett eget hästintresse. Hästarna är mitt intresse och jag vill ha det för mig själv. Jag avskyr det faktum att min sambo måste hjälpa mig massor med hästarna nu när min sjukdom sätter stopp så att jag inte klarar det själv längre. Jag är givetvis oerhört tacksam för att han hjälper mig för annars hade det inte fungerat men jag vill ju ändå ha stallet och hästarna för mig själv. Mitt stall och mina hästar har alltid varit dit jag har kunnat gå för att få vara ifred. Antingen när livet blir för mycket eller bara för att få njuta av att titta på mina hästar och gosa med dem.

Jag har som många andra mycket bestämda åsikter om hur hästarna och stallet ska skötas och att få ihop det med någon annans syn kan vara svårt. Särskilt om man står långt ifrån varandra vad gäller typ av häst och på det viset man umgås med hästen. Endel är hårda mot hästen och klappar den knappt medans andra kör en mjuk stil och gosar, klappar och pussar. Endel har sin häst utan täcke på lösdrift medans en annan har ett fryslort till häst som behöver massor med täcken för att inte frysa och som bara går ute 4-5 timmar/dygn. Endel kollar bara över hästen lite snabbt när den tas in och ser till att hästen har mat och vatten och rider någon gång i veckan medans andra lägger ned massor med tid på att sköta häst och utrustning och rider varje dag efter en timmes rykt. Endel vill bara rida i skogen medans ytterligare andra har hästen enbart för att tävla. Det är ju stora spann inom hästintresset och att få ihop två ytterligheter tror jag är svårt.

Det jag vill tipsa dig om att att strunta i vad för intresse hon har så länge hon har intressen som tar tid så att hon inte sitter hemma och väntar och gnäller på att ditt intresse tar så mycket tid. När jag träffade min sambo hade jag levt ensam med mina barn ganska många år och även om jag vill leva med honom så var jag inte beredd att dra ned på den tiden jag lagt på det livet jag hade levt hitills med barn, hästar och arbete (jag jobbade med hästar då). Det behövde jag inte göra heller för min sambo har massor med intressen som tar tid och dessutom jobbar han borta i perioder. Det passade oss båda perfekt att få njuta av att leva tillsammans men inte behöva ge upp de liv vi hade innan.

Så kanske är det i helt andra kretsar än i hästkretsar du ska leta. Kanske leta efter någon som tränar på gym, spelar tennis eller golf eller som bara jobbar mycket eller ligger ute mycket på jobb. Jag tror också att du kanske behöver komma längre i din sorg så att du känner dig hel igen. Ingen annan kan ju ta hennes plats utan du måste skapa en helt ny plats i ditt hjärta. Är du redo för det?
Det kan bli lite desperation över en människa som söker väldigt intensivt så försök tona ner den biten och njut av vad livet har att ge här och nu så kommer hon nog i din väg. För att ett förhållande ska bli bra så behöver man vara hel som människa för ingen annan kan hela en. Det måste man göra själv.
Det finns inget attraktivare än en människa som ler med ögonen så gör det så mycket du kan.

Lycka till!
 
Senast ändrad:
Sv: Hitta partner

Då mina dagar börjar med att åka och släppa ut hästarna kl 5,30 för att hinna till jobbet och slutar 22 med nattmat, så är det troligen rätt svårt att fixa det med någon som inte har samma intresse. Någon som jobbar borta vill jag inte träffa igen. Som det är nu är jag antingen i stallet, på jobbet eller vid datorn. Medryttare är inte att tänka på till min häst då hon inte kan ridas fullt ut än och vet inte om hon kommer att kunna gör det i framtiden heller. Men jag hoppas springa på den rätta tjejen. Fyrfota damer är mycket lättare att hålla nöjda mat och vatten å några tag med borsten genom pälsen så är de nöjda.
 
Senast ändrad:
Sv: Hitta partner

Då mina dagar börjar med att åka och släppa ut hästarna kl 5,30 för att hinna till jobbet och slutar 22 med nattmat, så är det troligen rätt svårt att fixa det med någon som inte har samma intresse. Någon som jobbar borta vill jag inte träffa igen.
Som det är nu är jag antingen i stallet, på jobbet eller vid datorn. Medryttare är inte att tänka på till min häst då hon inte kan ridas fullt ut än och vet inte om hon kommer att kunna gör det i framtiden heller. Men jag hoppas springa på den rätta tjejen. Fyrfota damer är mycket lättare att hålla nöjda mat och vatten å några tag med borsten genom pälsen så är de nöjda.

Det är det första stycket som gör att du inte får till det tror jag. Det är faktiskt snudd på omöjligt att lägga energi på att dejta om man är eller anser sig vara upptagen så många timmar på dygnet.

Jag vet av egen erfarenhet. :p Man får göra val i livet om man vill träffa nån.
 
Sv: Hitta partner

hemma från stallet ca 6,15, snabb dusch, på jobbet 7, hemma igen 16,45, mat till mej, ska jag rida åker jag 19 annars 20
 
Sv: Hitta partner

Ja men precis - vill man hitta nån så får man prioritera.

Jag funderade på om jag skulle sätta igång och ta tag i det där - men - om du tycker att du är uppbokad så skulle du se mitt program. :idea: Jag insåg snabbt att ingen med vettet i behåll satsar på mig... :D

Mitt försök till självinsikt resulterade i denna slutsats: Ett förhållande måste få ta tid. Har jag den tiden - Nej. Ok, då tar jag det nån annan gång om jag hinner.
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
928
Senast: Happimess
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
935
Senast: Ananazen
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
20 210
Senast: Shaggy
·
Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
32
· Visningar
2 849
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp