Hitta tillbaka till varann?

Dock ser han inte lösningar idag eller säger han vill kämpa. Utan att tar dagen som den kommer och ser om han vill tillbaka typ. Så jag känner inte för att lägga för mycket energi på egen hand, för just nu är de ju slut. Så jag vet faktist inte hur jag ska gå framåt eller bakåt. Vi umgås mindre och vi bråkar inte för att vi inte har något att störa oss på just nu. För det känns som han har gett upp så jag håller mig undan typ.

Ja jag lever med förväntningar att de är slut och de inte kommer bli vi igen. Kan inte gå runt och hoppas och må dåligt. Har redan tagit beslutet att flytta för vi kan inte bo tillsammans som vänner.
Det låter som ett klokt beslut, om än såklart jobbigt. När någon uttrycker det som han gjort skulle jag tolka det mer som att det är slut och visst att ni kanske en dag hittar tillbaka, men att han precis lika gärna kan hitta nån annan också. Dvs jag tror du gör helt rätt i att flytta och gå vidare med ditt liv. Det är alltid tufft att separera såklart, men du verkar resonera väldigt klokt i det hela nu.
 
Men sen kan jag heller inte förstå hur man kan ha en sån attraktion till varandra om man nu inte har känslor och vill göra slut.
Det är väl väldigt vanligt. Handlar ofta om två helt olika saker. Bra sex är en sak och ett bra förhållande i vardagslivet och en önskan att leva ihop, är en helt annan. Ibland går de två hand i hand, och då är det ju perfekt, men det är verkligen inte alltid så. Lust och kärlek är inte detsamma.
 
Absolut är de så. Men om vi hade jobbat på komminikationen och börjat prata med varann så hade vår relation varit så mycket bättre. Då jag märker nu redan stor skillnad när vi pratar med varann och inte går runt och stör oss på varandra.
 
Absolut är de så. Men om vi hade jobbat på komminikationen och börjat prata med varann så hade vår relation varit så mycket bättre. Då jag märker nu redan stor skillnad när vi pratar med varann och inte går runt och stör oss på varandra.
Ja men båda ska ju känna att det är värt att göra det där jobbet. Många gånger mår man kanske bättre med någon som man är mer kompatibel med redan från start, det är ganska ansträngande att ändra tex hur man kommunicerar och dessutom väldigt svårt att få till långvariga förändringar.

Att man bråkar mindre efter ett uppbrott men när man fortfarande bor ihop kan lika gärna vara att båda anstränger sig för att få det att funka i en väldigt svår situation. Vem vet om den ena går och kokar invändigt men håller igen eftersom man inte vill förvärra situationen.
 
Jag ska vara försiktig med att uttala mig i ert fall, för det kan vara helt annorlunda, men i min värld betyder det inte mycket att någon vill ligga. Vissa har bara ett starkt libido helt enkelt.
Och just i perioden då man håller på med att göra slut, så tror jag att det är ganska vanligt att soppan av separationsångest och andra känslor snarare sätter förnyad fart på den sexuella delen av relationen. Det ska man inte övertolka.
 
Dock ser han inte lösningar idag eller säger han vill kämpa. Utan att tar dagen som den kommer och ser om han vill tillbaka typ. Så jag känner inte för att lägga för mycket energi på egen hand, för just nu är de ju slut. Så jag vet faktist inte hur jag ska gå framåt eller bakåt. Vi umgås mindre och vi bråkar inte för att vi inte har något att störa oss på just nu. För det känns som han har gett upp så jag håller mig undan typ.
Tror han tycker det är toppen att inte behöva fatta nåt beslut, inte lägga ner nån energi på att lösa problemet men ändå fortsätta ligga. Gissar att han gärna kommer fortsätta så tills du sätter stopp.
 
Och just i perioden då man håller på med att göra slut, så tror jag att det är ganska vanligt att soppan av separationsångest och andra känslor snarare sätter förnyad fart på den sexuella delen av relationen. Det ska man inte övertolka.

Så har det varit för mig i flera uppbrott. Mindre konflikter eftersom man iom uppbrottet ändå fått ur sig det där man burit på länge, och lite separationsdramatik som triggar känslor på det. Det är lätt förväxla den ena starka känslan med den andra.
 
Min kompis tycker också jag ska ta mindre ansvar i hemmet nu när vi gjort slut. Jag har alltid lagat mat och när jag var borta i 3 dagar så hade han bara ätit nudlar och mackor. Att jag bara ska laga min egen mat och han får göra sin. För de är han som vill leva själv. En lite elak kommentar kan jag tycka när jag kom hem han sa han de varit tyst och tomt och han sakna min matlagning..
 
Min kompis tycker också jag ska ta mindre ansvar i hemmet nu när vi gjort slut. Jag har alltid lagat mat och när jag var borta i 3 dagar så hade han bara ätit nudlar och mackor. Att jag bara ska laga min egen mat och han får göra sin. För de är han som vill leva själv. En lite elak kommentar kan jag tycka när jag kom hem han sa han de varit tyst och tomt och han sakna min matlagning..
Tycker att det låter helt rimligt, åtminstone till vardags så att säga. Om man lagar mat åt båda någon gång sådär spelar mindre roll tänker jag. Men överlag så får han göra sina egna sysslor själv nu. Mat, tvätt, disk, städning osv.
 
Tycker att det låter helt rimligt, åtminstone till vardags så att säga. Om man lagar mat åt båda någon gång sådär spelar mindre roll tänker jag. Men överlag så får han göra sina egna sysslor själv nu. Mat, tvätt, disk, städning osv.
Jag tänker ta upp att vi kan göra mat varannan gång eller varförsig.
 
Min kompis tycker också jag ska ta mindre ansvar i hemmet nu när vi gjort slut. Jag har alltid lagat mat och när jag var borta i 3 dagar så hade han bara ätit nudlar och mackor. Att jag bara ska laga min egen mat och han får göra sin. För de är han som vill leva själv. En lite elak kommentar kan jag tycka när jag kom hem han sa han de varit tyst och tomt och han sakna min matlagning..
Han kan gott och väl laga sin egen mat.
 
Min kompis tycker också jag ska ta mindre ansvar i hemmet nu när vi gjort slut. Jag har alltid lagat mat och när jag var borta i 3 dagar så hade han bara ätit nudlar och mackor. Att jag bara ska laga min egen mat och han får göra sin. För de är han som vill leva själv. En lite elak kommentar kan jag tycka när jag kom hem han sa han de varit tyst och tomt och han sakna min matlagning..
Om inte annat: Fortsätter du laga mat osv lär han verkligen tycka att allt är supersmidigt. Någon som lagar mat, fixar i hemmet osv utan att man behöver vara ihop med personen och ta något ansvar för något. Jätteskönt att både äta kakan och ha den kvar ju!

Låt honom ta ansvar för sitt liv, du tar ansvar för ditt och OM ni båda två i framtiden vill jobba på att få till bättre kommunikation, hitta tillbaka till varandra osv, ja då kan ni göra det då. Men nu har något lett till att relationen tar slut. Fortsätt då inte likadant framöver.
 
Tänker han att förhållandet är slut, och att han typ vill gå omkring och känna efter och kanske vem vet ändra sig en vacker dag ... då tycker jag att han ska flytta ut. Eller du, beroende på vem som står för lägenheten. Nu lever han ju som en lyx-inneboende som får maten lagad och sex när han så vill. Vilken höjdartillvaro! Eller....

Flytta isär, anser jag, och så får ni se vart det bär hän. Nu utnyttjar han dig ju, för sin egen bekvämlighet och sina egna behov. Är han månne en mansbebis?
 
Enda som är jobbigt är att vi har de bättre än någonsin. Vi är nära varandra vi pratar vi skrattar. Vi lagar mat tillsammans osv. Hans humör har vänt från att vara en som går runt och surar till en glad och lättsam person. Som sagt vårt förhållande är helt utan bråk när han är på bra humör. Så känns tråkigt att han själv inte inser detta. Vi har inte pratat om oss eller hur de ska bli. Jag tänker jag vill se om detta håller i sig tills jag får min lägenhet igen om en månad. Då får han göra ett val då. För har en kompis som vill hyra den om han vill försöka igen.
 
Enda som är jobbigt är att vi har de bättre än någonsin. Vi är nära varandra vi pratar vi skrattar. Vi lagar mat tillsammans osv. Hans humör har vänt från att vara en som går runt och surar till en glad och lättsam person. Som sagt vårt förhållande är helt utan bråk när han är på bra humör. Så känns tråkigt att han själv inte inser detta. Vi har inte pratat om oss eller hur de ska bli. Jag tänker jag vill se om detta håller i sig tills jag får min lägenhet igen om en månad. Då får han göra ett val då. För har en kompis som vill hyra den om han vill försöka igen.
Vänta nu lite här.

Går du o väntar på att han ska vilja ta upp tråden? Min fetning.
 
Enda som är jobbigt är att vi har de bättre än någonsin.
Hoppet är det sista som överger en människa och jag förstår att du hoppas om du inte vill detta. Men i ärlighetens namn, du vill inte vara tillsammans med en person som inte vill vara tillsammans med dig. Lovar! Du vill vara i ett förhållande där personen vill vara tillsammans med dig.

Det är skitjobbigt att göra slut med någon och det är ingen som gör slut väldigt lättvindigt med någon utan att ha tänkt igenom det först. Om en person säger någonting så seriöst som att de vill göra slut med dig, tro på dem! Sånt säger man inte med lätthet.
 
Enda som är jobbigt är att vi har de bättre än någonsin. Vi är nära varandra vi pratar vi skrattar. Vi lagar mat tillsammans osv. Hans humör har vänt från att vara en som går runt och surar till en glad och lättsam person. Som sagt vårt förhållande är helt utan bråk när han är på bra humör. Så känns tråkigt att han själv inte inser detta. Vi har inte pratat om oss eller hur de ska bli. Jag tänker jag vill se om detta håller i sig tills jag får min lägenhet igen om en månad. Då får han göra ett val då. För har en kompis som vill hyra den om han vill försöka igen.
Men han kanske är på bättre humör just för att ni har gjort slut? Och vad är det du vill att han ska inse? Om han går runt och surar hela tiden när ni är tillsammans så kanske han helt enkelt inte mår bra i relationen?

Han har sagt att han inte vill vara med dig och han visar också tecken på att må bättre nu när ni hr gjort slut. Varför vill du vars med någon som inte vill vara med dig och som verkar må dåligt när han är i en relation med dig?

Ha lite självrespekt. Du är väl värd att vara med någon som faktiskt vill vara med dig? Och att vara i en relation som får båda att må bra?
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 203
Senast: Whoever
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 955
Senast: lingonben
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 941
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 813

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp