Bukefalos 28 år!

hittade en bildsida

snigelfarmor

Trådstartare
Hej alla. Sitter och njuter av ensamheten medans dotter tar en lur..Hittade den här sidan med glada amtörer som kör in hästar på löpande band, med varierande utrustning tyvärr, men ibland glimtar det till och ni som funderar på släde och draglinor....visst ska man ha draglinor! Hur skulle det bli för hästen annars.
denna bilden beskriver det rätt naturligt.
slade.jpg
 
Sv: hittade en bildsida

Ja, rekade skaklar, men du, jag har bott i norra sverige, i mitten och nu i södra sverige, och de enda rekade skaklar jag sett på några fordon alls, är de som professionella skogsuggare har. Det är absolut inte vanligt att folks gamla slädar har rekade skaklar. Förr körde man på hästens bekostnad ju.
 
Sv: hittade en bildsida

Om du har sett på en rissla så vet du ju att skaklarna satt ofta med läderremmar alternativt med rangel och sålunda var mer eller mindre rekade.
 
Sv: hittade en bildsida

rangel?? Är det nåt lokalt uttryck? :)
Och läderremmar sviktar väl absolut inte som en svängel?

Jag har själv kört släde med svängel och ideals maratonsele, gick alldeles utmärkt om någon vill prova i vinter.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 949
Senast: Twihard
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 753
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 366
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 777
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp