Hjälp! 12 veckors valp som kräkts i tre dagar.

rabalder

Trådstartare
Nu vet jag varken till eller från. Lilla Laban har spytt upp sin mat i tre dagar nu. De mängderna som kommit upp förstår jag inte hur de fått plats i den lilla magen.
Åkte nyss hem från jobbet för att titta till honom efter att dottern torkat kräks igen. Tagit temp, ingenting där, är helt pigg och kissar och bajsar. Fiser förskräckligt.
Ringde till strömsholm för att rådfråga och de sa att jag kunde åka dit om han hade feber eller kändes sjuk. Det gör han ju inte.

Så vad ska jag göra?? Känns olustigt när han är så liten.
 
Sv: Hjälp! 12 veckors valp som kräkts i tre dagar.

Se till att han får i sig vätska och håll koll på tempen, förhoppningsvis är det bara något dåligt som han har fått i sig! :)
 
Sv: Hjälp! 12 veckors valp som kräkts i tre dagar.

Han dricker bra, och det har inte varit något fel med det, men han känns lite hängig, men blev hüberpigg när mamma (rabalder) kom och skulle ta tempen..

jag kommer inte kunna sova inatt iaf..:crazy:
 
Sv: Hjälp! 12 veckors valp som kräkts i tre dagar.

Äter han sin mat? Att han är lite hängig kan nog bero på kräkandet, man blir trött av att kräkas speciellt när man är så liten.
 
Sv: Hjälp! 12 veckors valp som kräkts i tre dagar.

Ja han äter, men det kommer upp igen, inte direkt, men det kommer upp. Både osmält och smält mat.
 
Sv: Hjälp! 12 veckors valp som kräkts i tre dagar.

Vräker(bokstavligen) han i sig maten när han äter?
 
Sv: Hjälp! 12 veckors valp som kräkts i tre dagar.

Jag tycker inte att det känns som att han vräker i sig men däremot tuggar han ju på allt möjligt annat som han kan komma åt.
Har en kollega här som rekommenderar att ge honom majsvälling för att lugna magen. Någon som har erfarenhet av det?
 

Liknande trådar

Hästvård Gjorde jag rätt?..Mycket långt inlägg..! Min älskade häst finns inte mer, tog jag rätt beslut, jag mår så fruktansvärt dåligt. En i...
2
Svar
26
· Visningar
3 799
Hundhälsa Hunden är sex år gammal och har aldrig haft minsta magproblem förutom att han är opererad för magomvridning i feb-13, och att han (redan...
2
Svar
24
· Visningar
11 282
Hundhälsa Skriver för att få lite råd och input. Min hund har haft ganska mycket problem med känslig mage, i våras stoppade hon i sig något på...
2
Svar
20
· Visningar
4 355
Hundhälsa I tisdags natt vaknade jag och min sambo av att våran goldenvalp Lowe på 12 veckor började skita ner sig inne i sovrummet, samt kräktes...
Svar
8
· Visningar
16 822
Senast: Hellas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp