HjÄlp Akut (kanin)

Smurfoff

Trådstartare
vi köpte en kanin igår som visade sig va en hane (säjaren sa att de va en hona) och idag så parade han sig med vår hona och ja for ju fort och skrämde bort honom sen satt jag in han i våran innebur så nu är han själv. vi ska kastrera han imorron..kan man släppa ihop dom direkt efter kastreringen ? ska han bo inne eller ute medans de läker??

så nu till den akuta frågan...kan hon ha blivit dräktig på en dag tillsammans med honom? dom var tillsammans från igår och då para dom inte sig de va idag han hoppade på henne och hon gjorde inget motstånd..dom para sig typ 2 sekunder innan ja han skrämma bort han

kan hon ha blivit dräktig? ja har hört att hanarna brukar bli helt utmattade när dom parat en hona de va inte han utan han var lika pigg som vanligt och skutta omkring i buren..

hanen är född 20 april i år så han e 3,5 månad och honan är ca: 3-4 månader (ej riktigt säker)
 
Sv: HjÄlp Akut (kanin)

Om hon kan bli dräktig efter en dag ihop med hanen? Sorry, hon kan bli dräktig efter en sekund. Olika raser blir könsmogna olika tidigt, har du tur så klarar din hona sig, hon måste för att bli dräktig löpa men det tycker jag de gör jämt .
 
Sv: HjÄlp Akut (kanin)

men om honan har blivit dräktig fortsätter hanen att para sig med henne ? vill ju inte att en 4 månaders kanin ska få ungar..
 
Sv: HjÄlp Akut (kanin)

Om hon kan bli dräktig efter en dag ihop med hanen? Sorry, hon kan bli dräktig efter en sekund. Olika raser blir könsmogna olika tidigt, har du tur så klarar din hona sig, hon måste för att bli dräktig löpa men det tycker jag de gör jämt .

Kaniner löper inte, de har parningsutlöst ägglossning.

Till TS: Visst skulle hon kunna vara dräktig...
 
Sv: HjÄlp Akut (kanin)

Ja honan kan vara dräktig.

Och du ska helst inte ha dom ihop innan det har gått en månad sen han kastrerades, annars kan honan bli dräktig (om hon nu "lyckligtvis" inte blev det denna gång).
 
Sv: HjÄlp Akut (kanin)

Kaniner löper inte, de har parningsutlöst ägglossning.

Till TS: Visst skulle hon kunna vara dräktig...

Tack, det visste jag inte, inte undra på att jag tyckte de löpte jämt, det gör de alltså så fort man släpper in en hane som är parningssugen?
 
Sv: HjÄlp Akut (kanin)

Ja en kaninhona får ägglossning som en reaktion av att hon träffar en hane. Därav att de typ alltid är villiga och kan bli dräktiga när som helst. ;)
 
Sv: HjÄlp Akut (kanin)

Ja en kaninhona får ägglossning som en reaktion av att hon träffar en hane. Därav att de typ alltid är villiga och kan bli dräktiga när som helst. ;)
Har haft en del kaniner under åren där det emellanåt hänt att en hane har kommit i fel hage och det har alltid blivit resultat. Kaninägaren i denna tråd verkar inte ha så stora chanser, eller?.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hejsan igen! Går i tankarna att skaffa kanin. Har haft en kanin tidigare och har lite erfarenhet pga det (det var dock ca 7år sedan)...
Svar
4
· Visningar
958
Senast: hundvalpen
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 544
Senast: tott
·
Däggdjur Hej! Vi har en kastrerad hane på 2.5 år och en hona på 2. De har bott i hop i ett år snart och trivs fint och mår bra. Jag är lite velig...
Svar
7
· Visningar
2 144
Senast: Twister2007
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp