Bukefalos 28 år!

Hjälp att få bort virus!!

daymint

Trådstartare
Fick ett virus via msn, i en länk.Viruset heter w.32Trats!Inf.Norton tog först bort det kom det meddelande om men det klarade det tydligen inte.Fick till slut försöka att starta datorn i felsäkert läge och söka med norton då som hittade det och vad jag förstod fick bort det.Startade sedan datorn i normal läge,men då krånglade Norton och låste dantan osv,slutade med ominstallering av norton.Sen hittade inte noron viruset och datan blev otroligt pigg igen och allt verkade finfint.Tills dagen efter då detta sk*t åter dök upp igen,står att Norton sätter det i karantän varenda gång men det finns där igen och igen.Datorn låser sig och hänger sig hela tiden.Någon som har något bra tips eller bra program för att man ska få bort det?Snälla blir galen snart på detta.Kan tillägga att på symantecs hemsida så verkar detta virus så nytt så något extra "removal tools" har de inte lagt ut ännu.
 
Sv: Hjälp att få bort virus!!

har haft kompisar som vart tvungna att förmatera...har inte blivit lurat själv så jag vet inte...men jag formaterar alltid om jag misstänker något virus litar inte på att virusprogramen tar bort helt
 
Sv: Hjälp att få bort virus!!

Har råkat ut för något liknande. Och jag fattar ju noll av datorer. Har någon puckad trojan som mitt virusprogram säger att det tagit bort men som tydligen ligger kvar ändå. Jag spyr på skiten snart!
 
Sv: Hjälp att få bort virus!!

Ladda ner programmet HijackThis (gratis). Kör, spara loggen och posta den här.
 
Sv: Hjälp att få bort virus!!

Har du någon bra länk till en sådan sida?
Tips om bättre antivirusprogram än norton, har förstått att det bara är skräp.Hur sparar man loggen ?
 
Sv: Hjälp att få bort virus!!

Har du någon bra länk till en sådan sida?
Tips om bättre antivirusprogram än norton, har förstått att det bara är skräp.Hur sparar man loggen ?
Norton är inte ditt problem...

För att spara log, tryck på den stora knappen "Do a system scan and save a logfile" kanske?
 
Sv: Hjälp att få bort virus!!

har haft kompisar som vart tvungna att förmatera...har inte blivit lurat själv så jag vet inte...men jag formaterar alltid om jag misstänker något virus litar inte på att virusprogramen tar bort helt

Att man skulle bli tvungen att formatera om är en myt spriden av folk som har för mycket fritid. Så länge det inte är ett faktiskt virus som infekterar systemfiler, och det är inte särskilt troligt (virus i sig är i princip utdöda, det är mest maskar nu för tiden, och att det skulle kunna ta över faktiskt viktiga filer är inte heller troligt), finns det ingen anledning att formatera.
 
Sv: Hjälp att få bort virus!!

Är det en trojan har jag fått lära mig att det kan räcka att göra en systemåterställning. Det funkade när jag fick virus på MSN iaf.
 

Liknande trådar

M
IT & mobiler Hjälp! jag har fått ett virus och nu vet jag inte hur jag ska få bort det. Jag har windows xp och virusprogrammet heter Symantec...
Svar
3
· Visningar
1 032
Senast: murran
·
IT & mobiler Känns som om datorn är en millimeter från att krascha och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Besökte en sida på nätet tidigare i...
Svar
7
· Visningar
1 266
Senast: Saybia
·
IT & mobiler Vill varna er alla för ett virus som sprids via msn just nu,det heter w32.Trats!Info.Kommer som en fil,kommer ej ihåg vad det stod...
Svar
4
· Visningar
795
Senast: Solsidan
·
O
IT & mobiler Någon med erfarenhet av denna trojan. Poppar med jämna mellanrum upp rutor om att Norton har hittat viruset downloader.trojan på min...
Svar
14
· Visningar
1 372
Senast: SessCa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp