Hjälp att välja/hitta laptop?

Sv: Hjälp att välja/hitta laptop?

Fast, jag tycker Mac (särskilt macbook) är svinfula. :o Jag gillar inte alls designen på dem och jag är MYCKET estetiskt lagd så utsidan är viktig för mig. Det är mycket därför jag gillar Acer 5315, den har avrundade kanter och ger ett mjukare mer modernt intryck.


Var fö och "klämde" lite på lite olika laptops idag men hade ont om tid så det blev inte så mkt. 12" skärm är hur som helst PÅ TOK för litet, finns macbook i större variant?
 
Sv: Hjälp att välja/hitta laptop?

Fast, jag tycker Mac (särskilt macbook) är svinfula. :o Jag gillar inte alls designen på dem och jag är MYCKET estetiskt lagd så utsidan är viktig för mig. Det är mycket därför jag gillar Acer 5315, den har avrundade kanter och ger ett mjukare mer modernt intryck.

:eek: Vad säger du människa?! ;) De är ju alldeles blanka och runda och utan en kant, Macbookarna. Kan inte bli mycket mjukare. :D

Var fö och "klämde" lite på lite olika laptops idag men hade ont om tid så det blev inte så mkt. 12" skärm är hur som helst PÅ TOK för litet, finns macbook i större variant?

MacBookens skärm är på 13.3". Och så finns det MacBook Pro i 15" eller 17", men de är dyyyra... :( *vill ha*
 
Sv: Hjälp att välja/hitta laptop?

Jamen de är för cleana för min smak. :D Legobitar.

13.3" är ju mini det med. :(
 
Sv: Hjälp att välja/hitta laptop?

Jag sitter här med min Macbook och det är typ det snyggaste som finns :love:
Du vill nog inte ha mitt svar heller men jag är också total förälskad i min mac.
Allt bara funkar och inget krångel..
Skärmen tycker jag är precis lagom, var inne på min kompis data häromdan med STOOOR skärm och det kändes helskumt :p
 
Sv: Hjälp att välja/hitta laptop?

Jag är chockad!! Själv har jag nog aldrig sett en snygg bärbar pc. MacBooken är ju verkligen sjukt snygg och med ett slimmat fodral runt den bär man verkligen runt på en sjukt snygg dator!!

Angående skärmen är det ju både en fördel och en nackdel med större skärm. Själv hade jag personligen inte velat ha en större skärm då jag värdesätter starkt att kunna lätt bära med mig datorn. Den tar liksom ingen plats i väskan alls. Och man lär sig helt klart att jobba med liten skärm. Jag tycker inte heller att det är någon svårighet att jobba med större skärm på jobb (iMac) och mindre skärm hemma på MacBooken. Så fundera också hur du värdesätter "ta-med-barheten".

/Jonaz, som egentligen också gillar MacBook Pron men den är klart fulare och klumpigare
 
Sv: Hjälp att välja/hitta laptop?

Men 13,3" är ju jätteliten skärm! :eek: Eller så är jag bara bortskämd med 22" på min stationära... Kan inte ens tänka mig att spela de spel jag vill spela på en 13,3", skulle inte se ngnting. :p
 
Sv: Hjälp att välja/hitta laptop?

Haha, jag är tydligen unik. :D Men Macbooken är verkligen ful. Jag gillar öht inte Mac/apples design på någonting. :angel: Så det är nog definitivt en smakfråga.

Mja, jag tycker ju inte att mobiliteten är det med mest betydelse i mitt fall. Jag behöver inte en skitlätt dator som jag kan ta med mig överallt. Det räcker om den inte är en tegelsten och går att bära med sig i en hygglyg datorväska i ryggsäcksmodell. :) Hade jag velat ha ngt yberslimmat hade jag nog köpt en Mac fast den är ful. :p
 

Liknande trådar

IT & mobiler Sonen (11 år) sparar till en ny laptop. Håller på och kollar lite olika alternativ, men vet ju inte vad som passar bäst. Han surfar...
Svar
1
· Visningar
919
Senast: bigganl
·
A
IT & mobiler Jag funderar på om det inte är dags att införskaffa sig en laptop, börjar tröttna på att alltid ha en stationär dator. För tillfället är...
Svar
6
· Visningar
932
Senast: Larissa
·
Q
IT & mobiler Jag funderar på att köpa mig en laptop istället för min gamla stationära, men jag har ingen aning om vad jag borde köpa för någon. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 754
Senast: Tjôta
·
IT & mobiler Som rubriken lyder. Jag behöver en ny dator, kvickt, har absolut ingen aning om vad jag ska satsa på och önskar därför tips. Mina...
Svar
6
· Visningar
1 392
Senast: Riley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp