HJÄLP!!! Dålig rygg

Tja, det är ett barrockforum och jag följer den principen när jag tränar så jag antar att jag får lov att diskutera det här.
Som det är nu så borde forumet heta Bent Branderup.........
Hans sätt är den enda vägen men barrocken är lite mer än Bent...........
 
Tack för svaret!
På vilket sätt anser du dig följa barockprincipen? Och vad är den för dig?
Anser du inte att BB följer den?

Mkt nyfiken moderator!
 
Barrock är för mig..... bärighet, samling, skolning av bakdel och rygg för hästen och skolning av ryttarens sits och hjälper i det oändliga. Kottas är en bra förebild.Om man ska dra in Bent i det så är det en viss skillnad på Bent och Kottas hästar och elever
:D :D
 
FEL Kottas rider inte alls barock, han rider Classical Dressage och det är hans egna ord. Barock finns ju inte, det är bara en tidsålder. Barock är ju bara en samling töntar som klär ut sig sägs det ju..... :angel:

Det borde kanske finnas ett forum till som heter Klassisk dressyr istället :confused:

Jag håller med elbereth faktiskt i det att det enda du TYCKS lägga ner energi på ÄR just att försöka övertala alla att din metod är det enda rätta.

Att du inte tröttnar när ändå ingen vill lyssna på dina övertalningsförsök........
 
Tänk, det är faktiskt rätt fashinerande att man efter att ha sett ett antal ekipage 100 mil härifrån kan uttala sig om hur jag och mina vänner + alla AR ryttare i resten av landet rider. Måste vara några 1000 människor vid det här laget?

Det är bara att buga och bocka.

Jag har förresten sett westernridning ett par gånger... Jag vet precis vad de är för slags människor och vad de gör för fel. Alla rycker i tyglarna, spänner in hästarna hårt och har hemska stångbett. :idea:
Hur de ska göra för att göra på rätt sätt (mitt sätt) orkar jag inte beskriva här, jag är alldeles för lat för det. :smirk:
 
Barrock är för mig..... bärighet, samling, skolning av bakdel och rygg för hästen och skolning av ryttarens sits och hjälper i det oändliga
Det håller jag med om. Däremot har jag aldrig hört namnet Kottas utan fått detta från en helt annan väg. Tror du inte det är möjligt att andra vägar än den du följer är "rätt"?

Jag får en känsla i dina inlägg att du inte tycker speciellt mkt om BB:s metoder och elever. Det är helt ok! Men kanske kunde du vara lite mer ödmjuk inför de som inte tycker som du?

Jag är ofta tveksam inför att skriva inlägg här, speciellt om de innehåller ngt som har med Akademisk ridning att göra eftersom de så gott som alltid blir hårt angripna av dig. Jag tror inte jag är ensam om det tyvärr. Att slå för hårt på andra gör bara att de gömmer sig, de kommer inte till någon ny insikt eller kunskap av det.

Därför vill jag be dig att vara lite mindre kritisk, för att göra det här forumet en trevligare plats där fler vågar vara med och diskutera. Därmed inte sagt att du (eller andra) inte ska säga vad de tycker, och påpeka sådant som verkar konstigt eller fel men lite mer förståelse och tolerans av andras synsätt är önskvärt. Ibland är tiga värt guld...

Jag hoppas att du förstår vad jag menar. På internet är det alltid bra att vara mkt tydlig och rak och helt undvika ironier, pikar eller spetsfundigehet, eftersom de så lätt missförstås. Hoppas att jag har lyckats!
 
Nej, stanna kvar! Jag tycker att det du säger kan väcka tankar hos andra. Och även om ni inte har exakt samma rid/tömkör-sätt så tror jag att vi här inne lär oss av dig. Och även om vissa är tväremot det du skriver så finns det säkert några som lärt sig ngt.

Stanna kvar, please? :)
 
Jag håller med! Olika åsikter behövs! Jag vänder mig inte på något sätt mot olika synsätt, bara mot hur man framför dem.
 
Men SUCK!
Ditt vanliga försvar när du får kritik för din attityd?
Dina inlägg är ju intressanta och givande om man blundar för alla NI gör si och NI gör så....
 

Liknande trådar

C
Avel Tänkte att jag skulle visa för alla uppfödare här inne vad Heimdal sa på föreläsningen i Västerås på Häst 2006. Tråden är startad med...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 180
Senast: Animor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp