Hjälp en klänningsnewbie

TeamLundVer

Trådstartare
Inspirerad av @LindgrenV :s garderobstråd ber jag nu om lite klänning och kjolhjälp.
Jag behöver utöka min garderob med den här typen av plagg men har för det första svårt att hitta klänningar jag känner mig bekväm i (jag vill kunna röra mig fritt och inte vara orolig över att saker ska råka visas för andra). För det andra är jag lång och har svårt är hitta något som blir ok i längden. Tittar jag på en knälång kjol så slutar den precis under rumpan på mig.

Vad det gäller stil så vet jag inte ens vad jag gillar när det kommer till klänningar och kjolar så förslag vore välkommet
 
Klänning blir svårare när man är lång. Inte snack om saken. Kjol och topp är lättare tycker jag.

Enklast är kanske att surfa runt lite och kolla vad du tycker är snyggt.Och kan tänkas bära i vardagen. Jag brukar börja med något, skor, topp eller vad det nu kan vara, och sedan fundera på vad som funkar bra till.
 
Jag brukar passa på när det är "superrea" och köpa lite olika som jag sedan bär i lugn och ro. Då hittar jag material (gärna tunga) och skärningar som jag trivs med.
 
Inspirerad av @LindgrenV :s garderobstråd ber jag nu om lite klänning och kjolhjälp.
Jag behöver utöka min garderob med den här typen av plagg men har för det första svårt att hitta klänningar jag känner mig bekväm i (jag vill kunna röra mig fritt och inte vara orolig över att saker ska råka visas för andra). För det andra är jag lång och har svårt är hitta något som blir ok i längden. Tittar jag på en knälång kjol så slutar den precis under rumpan på mig.

Vad det gäller stil så vet jag inte ens vad jag gillar när det kommer till klänningar och kjolar så förslag vore välkommet
Jag säger som alltid: Filippa K. Min arbetsgarderob består till 80 % (vad gäller klänningar) av dessa klänningar. Jag är inte superlång men strax under 1,80 och känner att de flesta modeller är långa nog.
 
Stort tack för alla tips.
Vad är kjol och klänningsmotsvarigheten till följande stil då (vad jag har annars)
outfit_50ed84a8e087c32be0da0269.jpg

(Inte jag. Men bootcut jeans, skjorta och tröja)

Jag varierar med vidare kostymbyxa, v-ringad blus/ skjorta.
 
Jag är också lång (över 1.80) men har faktiskt aldrig upplevt problemet med för kort kjol/klänning. Byxor däremot är ett h-e. Jag kan i princip bara ha Filippa K, som jag iofs älskar, men det är ju inte det billigaste.
 
Jag är också lång (över 1.80) men har faktiskt aldrig upplevt problemet med för kort kjol/klänning. Byxor däremot är ett h-e. Jag kan i princip bara ha Filippa K, som jag iofs älskar, men det är ju inte det billigaste.

Testa Rodebjer, deras byxor är generellt långa i benen!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 402
Kropp & Själ Med 3kg kvar av graviditetskilona från denna graviditeten börjar jag fundera på min garderob som är under all kritik. Jag har kläder...
2
Svar
20
· Visningar
1 691
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 977
Senast: Fraegd
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 698
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp