Hjälp... ett sista försök planeras!

Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Vad finns det om hans möderne? Jag känner inte alls till det:o
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Inte meningen att kapa tråden här ;)
Nu är ju inte tyskan den bästa men men..

Stona skall vara införda i Zuchtbuch I eller II, de skall ha fött levande föl 2007 eller ha föl vid sidan 2008, dock ej e: Contender, ston som betäcktes med fullblodshingst godkänd för Holsteineravel eller betäcktes m godkänd 3-5 årshingst 2007 har företräde, det har även ston införda i Zuchtbuch I efter godkänd fullblodshingst,endast 1 sto/uppfödare får semineras - alternativt för dem med stort stobestånd får man seminera ytterligare ett sto per 10 dräktiga ston m Contender, han ingår ej i embryotransferprogrammert, kostar 500+750 Euro vid dräktighet 130 Euro i semineringsavgift + ytterligare 750 Euro i fölavgift. En kort sammanfattning av vad jag kan utläsa. Det finns ingen info om han står på färsk eller fryst. Ovanstående gäller även för Cassini I.

Mvh Monika
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Ahaaa.. ja de kriterierna uppfyller ju inte mitt sto direkt:angel: Men priset var ju inte helt hysteriskt....
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Jag vet inte, men han har ju bra resultat och är en jättebra individ. Jag tror att mödernet är kalasbra...... fullblod fanns det såg jag - lättar upp! :bump:
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Inte mitt sto heller, men drömma kan man ju! Priserna på de förbundsägda hingstarna är överlag helt överkomliga, när man väl uppfyller kriterierna då :angel:

Mvh Monika
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Casir ask's kvalitét på skicken är lite si och så...
ett av våra ston här hemma har tagit sig på första försöket med de hingstar hon blivit seminerad med, men med Casir tog hon sig inte alls(försökte under tre brunster)

Har även hört andra som har haft svårt att få sina ston dräktiga med honom.
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Jag pratade med dem och det fryst.. Har du pratat med dem nyligen?

Jag pratade med FK i början av januari, och då trodde han det kunde finnas TAI när han var hemma, och FAI när han tävlade
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Casir ask's kvalitét på skicken är lite si och så...
ett av våra ston här hemma har tagit sig på första försöket med de hingstar hon blivit seminerad med, men med Casir tog hon sig inte alls(försökte under tre brunster)

Har även hört andra som har haft svårt att få sina ston dräktiga med honom.


Ahaaa... då lägger jag nog honom åt sidan.. vill inte ens riskera att använda hingst med si och så simmare.. sen om det beror på transporter/tävling mm spelar ingen roll

Pratade även med flyinge och Alligatorn hade 73 eller 77% dräktighet på transport... känns lite njaaa..
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Jag pratade med FK i början av januari, och då trodde han det kunde finnas TAI när han var hemma, och FAI när han tävlade

Ok! Låter lite spännande men då vill det till att damen brunstar när han är hemma:angel:
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Ahaa..spännande att få se vad du får för avkomma! Vad är det för härst. på ditt sto?

Hon är efter den belgiska hingsten Grandus (står i USA nu o heter Grandom) han är själv efter Grannus och mamman är efter Codexco e Codex.
Jag tyckte det var lite roligt att testa med en belgisk hingst först då mitt sto själv är belgisk.
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Oj hade AF så pass "dåligt" ?

Mitt sto tog sig på ett skick med han..
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Ja det är ju inte så vanligt med under 80% väl? Han hade under 80 även på sin hemmastation.
Så därför blir jag lite tveksam till om jag vågar. Det finns ju flera fina hingstar där men jag vill ju matcha som bra det bara går med de förutsättningar som är..
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Ja absolut!
Fast o andra sidan kostar det ju dig inga språngavgifter att testa med Alligatorn om det är han du anser lämpligast till din dam.
Då får du ju "bara" betala lite skick-avgifter på han.

Fast under 80% är ju inga super bra siffror tycker jag.
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Enilgt avelsinformationen så kommer de från i år ha en språngavgift på sina hingstar, därefter 16 el 17 dygns sen valbart 90 eller levandeföl...
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Då var han ju inte jättedyr trotts allt men allt det andra var ju en ren djungel att ta sig fram igenom. Men det finns gott om andra bra hingstar att välja på och Contender har ju gott om söner att välja på.Finns det inte en som heter Contendro som det skall gå att få semin från :confused:
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Ojdå, det tyckte jag var en enorm fördel för Flyinge, att de inte hade språngavgift. Misstänker att de kommer förlora på att ha det.
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

ska kika på contendro.. känns som att contenderbarnen ligger bra till!
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Vet att Contendro tidigare endast stått på fryst.

Monika
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Ja och då finns det ytterligare ett par kriterier som skall uppfyllas!

Monika
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Jahaaa... vilket sk.t:(

Men vad tror ni om de tidigare nämnda hingstarna och då framförallt Cartier, Clinton, Cyrano Jaguar Mail, Camaro M? Med ett frågetecken för Clinton.
Lägger till Camaro ändå då han tydligen har en av sina 7-åringar som debuterat 1.40 med placering. Så hans barn kommer troligen ha förutsättningarna att gå hela vägen.

Camaro M inga egna meriter men hans avkommor gå bra.
Cartier- tycker han verkar vara en komplett hingst dock ännu ung plus för både enligt hemsidan mkt bra gång och mkt hopp!!
Clinton- egna meriter-avkommorna?
Cyrano d B egna meriter men ser ut att ha veka kotor???
Jaguar Mail- egna meriter, avkommorna har jag svårt att sia om för jag förstår inte ett ord franska.:angel: Mkt blod.

Finns det ngr ni tycker att jag ska lägga till listan? Nobel har ju också mkt bra meriter men han får det tyvärr inte att pirra i magen på mig alls:(
Tänkte att man lägger till högintressanta hingstar så får man sen se hur kompatibla de är med mitt sto.
Dessa hingstar går bort.
Casir Ask,Corland, Monteneder, Alligatorn, Manhattan-beskrivs som ngt lågställd samt rekomenderas ej till ston som är lågställda.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Jaha ena damen står skadad och är det så allvarligt/långdraget som jag tror så blir det nog en ny betäckning iår. Sitter här och...
2
Svar
33
· Visningar
2 980
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp