Hjälp... ett sista försök planeras!

Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

ja han ser stor ut.. hopps kunna få lite mer kött på benen i nästa vecka..
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

tackar! Ngn som vet vem som tar in på Contender?
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Allstå jag tycker att Cartier har ett duktigt grovt framparti. Till mitt ena sto med typiskt fullblods typ dvs stor bakdel - liten framdel så hade det kanske kunnat vara nåt.

Den jag tror mest på är Clinton, han ser relativt lätt ut i typen. Annars så är ju väl JM den som borde ge en lättare avkomma pga hans höga xx-inslag men jag är som sagt ändå tveksam. Risken är ju att få en pansarvagn :angel:

Cartier ska ju visas på Bruks i år (så väl som Cyrano d.B) så det ska bli intressant att se hur de ser ut i verkligheten.
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Är det inte så att Contender bara betäcker rena Holsteinerston eller har jag fått det kring bakfoten. Har för mig att det var något åt det hållet,att han bara betäcker speciellt utvalda ston. Är osäker på saken men kanske någon annan här vet bättre :confused:
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Var är Cyrano grov? Han ser väldigt normalbyggd ut.

Jag skulle ändå ta Casir Ask före, just eftersom man VET vad han lämnar. Han ligger ju jättehögt i danskt index!
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Det stämmer! Var faktiskt på Holsteinerförbundets hingstvisning nu i helgen, fantastiskt roligt att se! I katalogen vi fick ägnas ett helt uppslag åt vad som gäller för att få betäcka med bl a Contender och Cassini I, det räcker inte bara med att vara holsteinersto!

Mvh Monika
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Oavsett så tror jag att han är på fryst samt tokdyr... så inget som passar in där inte:angel:
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Har själv betäckt med Cartier och kommer att få en fölis i år om inget går fel!
Cartier är stor och mycket vacker en väldigt cool hingst som är kvick i hoppningen något grön än men har framtiden för sig!
Jag tycker inte att Cartier är så tung mot andra hingstar, visserligen har jag ett mycket lätt sto så det har inte varit en tanke för mig, men han ser mycket lättriden och har mycket lätta rörelser så han ser absolut inte tung ut under ryttare!
Men annars har dom kvar Manhattan även i år han har lämnat många avkommor, och har även mycket fullblod i sig, kan ju vara bra för lite tyngre damer :D
Lena Zeiloth på Eklunda är mycket bra att diskutera hingstar med hon har många bra ideer!
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Ahaa..spännande att få se vad du får för avkomma! Vad är det för härst. på ditt sto?
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Någon som har en aning om vad det varit för avgifter på Clinton? Han finns nämligen inte med med prisuppgifter?
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Jag skulle iallafall prata med Millegerne (stavningen?) stuteri om att välja Camaro M. Han har ju visat att han förärver mkt bra.
Lycka till med ditt val av hingst.
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Jo jag vet att han har lämnat en del, men har han ngn som har hunnit gå hela vägen? Men var är hans egna meriter?
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Klurar även lite på Corland.

Såg att han och Casir Ask har väldigt likvärdig stam..
Så Corland vs Casir Ask!
Vem är den bättre av dem??

Ingen annan av er som har en åsikt om de nämnda hingstarna?
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Klurar på dett med möjlig storlek på fölet... det är hennes första avkomma och jag har hört från flera håll att stonas första ofta är mindre?
Hur stor är sannolikheten för det eller är det bara en skröna?
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Corland har lämnat en del smått, det tror jag inte Casir gjort.
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Ahaa ok... Hon är ju inte så stor/hög själv så då blir jag tveksam till honom.
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Då kom jag ihåg rätt trotts allt men vad är det för villkor som skall uppfyllas för att kunna betäcka med Contender, är bara nyfiken.
Men i Tyskland verkar inte Contender genom färsk semin eller finns det bara fryst att annvända :confused:
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Det är nog inte bara priset som är ett hinder för de flesta här utan att de flesta av oss inte uppfyller de krav på stona som finns för att få betäcka med Contender.Vad jag förstår måste de vara registrerade i Holsteinerförbundet plus att det tillkommer ytterliggare krav och villkor.
Jag betäckte med Contenders halvbror Cornetto när han stog här i landet. De har samma mamma och även Cornetto har lämnat en hel del bra avkommor både i Tyskland och Danmark, i Sverige visade en del avkommor framfötterna på treårs testerna. Tyvärr har jag hört rykten om att Cornetto skulle vara död, är det någon som vet om detta stämmer :confused:
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Montender:love: kommer finnas tillgänglig, och ev. i viss mån TAI
 
Sv: Hjälp... ett sista försök planeras!

Jag pratade med dem och det fryst.. Har du pratat med dem nyligen?
 

Liknande trådar

Avel Jaha ena damen står skadad och är det så allvarligt/långdraget som jag tror så blir det nog en ny betäckning iår. Sitter här och...
2
Svar
33
· Visningar
2 980
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp