Bukefalos 28 år!

Hjälp I bh-djungeln

Alexandra_W

Trådstartare
Jag behöver nya BHar och jag bävar. Jag har små stackars tuttar som behöver hjälp på traven. Dvs det behövs lyft. Samtidigt klarar jag inget med bygel, jag får extremt lätt ont på bröstbenet. Av minsta lilla.

Så jag behöver bygel men kan inte ha det.

Sist för typ många år sen hittade jag push positive från Calvin Klein. Något så fantastiskt som en bygellös push up som funkade. Halleluja. Köpte typ 10 st 🙈

Nu är de snart döda, och jag kan inte köpa nya då de inte verkar tillverkas mer.

Panik med andra ord. Och jag behöver tips på om det finns något liknande!
 
Jag behöver nya BHar och jag bävar. Jag har små stackars tuttar som behöver hjälp på traven. Dvs det behövs lyft. Samtidigt klarar jag inget med bygel, jag får extremt lätt ont på bröstbenet. Av minsta lilla.

Så jag behöver bygel men kan inte ha det.

Sist för typ många år sen hittade jag push positive från Calvin Klein. Något så fantastiskt som en bygellös push up som funkade. Halleluja. Köpte typ 10 st 🙈

Nu är de snart döda, och jag kan inte köpa nya då de inte verkar tillverkas mer.

Panik med andra ord. Och jag behöver tips på om det finns något liknande!

Maidenform och DKNY har push-BH:ar utan byglar. Jag har deras med byglar och älskar dem, de bästa BH:ar jag har haft.

Edit: Kolla Herroom.com för att kolla upp modeller och sedan är det bara att googla loss ;)
 
Jag behöver nya BHar och jag bävar. Jag har små stackars tuttar som behöver hjälp på traven. Dvs det behövs lyft. Samtidigt klarar jag inget med bygel, jag får extremt lätt ont på bröstbenet. Av minsta lilla.

Så jag behöver bygel men kan inte ha det.

Sist för typ många år sen hittade jag push positive från Calvin Klein. Något så fantastiskt som en bygellös push up som funkade. Halleluja. Köpte typ 10 st 🙈

Nu är de snart döda, och jag kan inte köpa nya då de inte verkar tillverkas mer.

Panik med andra ord. Och jag behöver tips på om det finns något liknande!


Jag som är en sporttopp användare i de flesta sammanhang har hittat Lovjoi, som jag tycker är sköna och bekväma att ha på en hel dag.
https://www.thokkthokkmarket.com/brands-on-tnt/lovjoi-intimates/lovjoi-oberteile/

Har även Underprotection Abigale, men det är bara en vanlig trekantsbh som inte lyfter direkt, om än väldigt bekväm som ger lite form utan att trycka till.
https://underprotection.dk/products/abigale-bra-black

edit: tog bort märkena på lovjoi då jag är osäker på vilka det var jag köpte i serien nu...:crazy: Tror det var maidenhair iaf!

Tror inte någon av dem är super för en person med tyngre större byst med för oss småbystingar så är jag mycket nöjd! Får lätt röda märken och sånt annars, men inte med dessa.
 
Jag handlar numera bara på butiker där en får personlig hjälp om jag inte vet exakt vad jag ska ha. Hunkemöller och Twilfit tex. Sen jag började med det har jag nästan aldrig använt nån av mina "egenprovade" BHar eftersom jag numera bara stör mig på att de är för små...
 
Jag handlar numera bara på butiker där en får personlig hjälp om jag inte vet exakt vad jag ska ha. Hunkemöller och Twilfit tex. Sen jag började med det har jag nästan aldrig använt nån av mina "egenprovade" BHar eftersom jag numera bara stör mig på att de är för små...

Det hjälper ju inte riktigt om det inte finns bygellösa. Mina CK hittade jag tack vare världens tålmodigaste twilfit-expedit. Men det tog typ 40 ratade modeller. Och som sagt extremt tålamod hos expediten, samt att det fanns just den modellen.

För det hjälper inte hur bra de passar om de har byglar. På CK modellen så inbäddad i paddingen finns små mjuka plastvingar på ett ställe. De känns av nu efter många års slitage. De är nästan omärkliga och mjuka för handen osv. Men ger outhärdlig smärta mot bröstbenet efter några h användning. Jag känner de inte från början men över tid. Tog tid att ens hitta de där små plastvingarna och fatta varför en modell som funkat perfekt i så många år plötsligt inte gjorde det.
 
Den här! https://www.engelsons.se/seamless-damtopp Jag använder inget annat längre. Så enormt skön! Jag använder helst inte bh med bygel och nu har jag slutat använda det helt. Det här är den första bh;n jag har provat som faktiskt sitter helt perfekt och som ger stöd och push-up effekt och det utan att bandet under korvar sig, skär in eller skapar en ful limpa utan fungerar på riktigt även på mina DD-E kupor. Att den är billig, andas och fungerar oavsett aktivitet (nja, nästan iallafall, blir väl inte jättesnyggt till spagettilinnen) får man på köpet.
 
Den här! https://www.engelsons.se/seamless-damtopp Jag använder inget annat längre. Så enormt skön! Jag använder helst inte bh med bygel och nu har jag slutat använda det helt. Det här är den första bh;n jag har provat som faktiskt sitter helt perfekt och som ger stöd och push-up effekt och det utan att bandet under korvar sig, skär in eller skapar en ful limpa utan fungerar på riktigt även på mina DD-E kupor. Att den är billig, andas och fungerar oavsett aktivitet (nja, nästan iallafall, blir väl inte jättesnyggt till spagettilinnen) får man på köpet.
Fungerar dessa även för stor och tung byst alltså? Vore ju underbart att slippa dessa hårda byglar och ändå kännas okej och inte se så ”slafsig” ut. Förstår om de inte ger push up-effekt, det är jag inte ute efter, men ger de bra stöd till stor, hängigare byst tror du?
Förlåt @Alexandra_W för trådlån.
 
Den här! https://www.engelsons.se/seamless-damtopp Jag använder inget annat längre. Så enormt skön! Jag använder helst inte bh med bygel och nu har jag slutat använda det helt. Det här är den första bh;n jag har provat som faktiskt sitter helt perfekt och som ger stöd och push-up effekt och det utan att bandet under korvar sig, skär in eller skapar en ful limpa utan fungerar på riktigt även på mina DD-E kupor. Att den är billig, andas och fungerar oavsett aktivitet (nja, nästan iallafall, blir väl inte jättesnyggt till spagettilinnen) får man på köpet.
Läste nu att du har DD/E-kupor. Köper du XL då eller L? Vet inte vad jag behöver för kupor, det skiljer sig konstigt mycket mellan modeller tycker jag. Men undrar hur stor XL är runtom? 75/80/85? På ett ungefär.
 
Läste nu att du har DD/E-kupor. Köper du XL då eller L? Vet inte vad jag behöver för kupor, det skiljer sig konstigt mycket mellan modeller tycker jag. Men undrar hur stor XL är runtom? 75/80/85? På ett ungefär.
Fungerar dessa även för stor och tung byst alltså? Vore ju underbart att slippa dessa hårda byglar och ändå kännas okej och inte se så ”slafsig” ut. Förstår om de inte ger push up-effekt, det är jag inte ute efter, men ger de bra stöd till stor, hängigare byst tror du?
Förlåt @Alexandra_W för trådlån.
För mig ger de en viss push-up effekt. Jag har 75 i vanliga fall runt om och har m på den här. De är mycket stretchiga men ändå fasta, kanske tack vare inlägget. Jag har provat ett gäng andra tidigare som till utseendet har varit likadana men de har jag just provat, efter en dag har de hamnat längst ner och aldrig blivit använda mer. De har helt enkelt inte gått att använda. Bandet under har korvat sig och skurit in, de har inte gett stöd eller gett limputseende på bysten eller så har banden skurit in i axlarna men inte på den jag länkade till. Den är perfekt.
 
För mig ger de en viss push-up effekt. Jag har 75 i vanliga fall runt om och har m på den här. De är mycket stretchiga men ändå fasta, kanske tack vare inlägget. Jag har provat ett gäng andra tidigare som till utseendet har varit likadana men de har jag just provat, efter en dag har de hamnat längst ner och aldrig blivit använda mer. De har helt enkelt inte gått att använda. Bandet under har korvat sig och skurit in, de har inte gett stöd eller gett limputseende på bysten eller så har banden skurit in i axlarna men inte på den jag länkade till. Den är perfekt.
Tack! Jag ska beställa och testa.
 

Liknande trådar

Äldre Jag har fått möjlighet att resa på 5 jobbrelaterade resor kommande månaderna. 2 av dom är med flyg utomlands, inom EU. När jag fick...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 616
Senast: moster
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 468
Senast: EmmaW
·
Kropp & Själ Det borde finnas några ladies här inne som sitter på lite tips om bra sport-bhar. :up: Jag behöver nya sport-bhar både till jobb och...
Svar
8
· Visningar
969
Senast: Stefffie
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 620
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp