Hjälp i torrschampodjungeln...

Skogstokig

Trådstartare
Vad ska man använda för torrschampo om man har rött eller mellanbrunt hår?
Har testat lite olika men inget blir riktigt bra i mitt hår, blir väldigt grått.. Nu senast köpte jag ett som skulle passa alla hårfärger eftersom det var genomskinligt, men även det var ju vitt/ljusgrått så nu sitter jag här igen och känner mig som Agda, 93 :meh:
Så in med alla tips ni har! :bump:
 
Applicerar du det rätt? Om man gör det borde det inte bli vitt/grått. Blondinbella gjorde en bra video på hur man ska applicera torrschampoo, googla/youtuba så hittar du nog.

Du ska endast spraya i benan och sedan kamma/borsta utåt, inte spraya för nära.

Jag har ljusbrunt hår och använder Lee Stafford, funkar jättebra tycker jag. Har haft deras "vita" men såg nu att de kommit med ett för ljusbrunt hår.
 
Jag har ett som inte syns alls. Fast jag tycker däremot att det är skit men det kanske är olika för alla vilket som funkar som med vanliga shampoon.
Det heter iaf Studio från Loreal. Express refresh.
 
Mitt hår ser bara skitigare ut efter jag använt det. Jag gör som det står på flaskan men det blir bara stripigt.
 
Batiste har för mörkt hår och är väldigt bra för sitt pris. Annars tycker jag att Björn Axéns är bäst! Det är lätt men ger ändå bra med volym och fräschar upp bra!
 
Batiste har för mörkt hår och är väldigt bra för sitt pris. Annars tycker jag att Björn Axéns är bäst! Det är lätt men ger ändå bra med volym och fräschar upp bra!

Batiste är bra tycker jag. Dessutom luktar de ganska gott :) Jag tycker att Lee Staffords luktar urin.
 
Hua! Får se om det går att sniffa lite i affären, för hår som luktar piss vill jag inte ha :wtf:

edit: Upptäckte att jag tydligen redan hade en liten Lee Staffordsflaska i gömmorna här. Det var det första torrschampot jag testade och som jag blev mest gråhårig av av alla, samt att jag tyckte att det luktade mysko :p jag tycker däremot inte att det luktar urin, men gott luktar det inte!
 
Verkar luta åt Batiste här :) Brukar det finnas på typ vanliga ICA eller måste man till Kicks eller beställa det?
 
Jag har ett som inte syns alls. Fast jag tycker däremot att det är skit men det kanske är olika för alla vilket som funkar som med vanliga shampoon.
Det heter iaf Studio från Loreal. Express refresh.
Jag har också provat det, gett det två chanser sen gav jag upp. Som du säger, värdelöst. Håret ser om möjligt mer ofräscht ut efter användning.
 
Jag använder batiste. Tycker den är bra. Men just när man sprayar på det kan håret se grått ut men det är lätt att borsta ut i håret och då syns det inget.
 
Vad ska man använda för torrschampo om man har rött eller mellanbrunt hår?
Har testat lite olika men inget blir riktigt bra i mitt hår, blir väldigt grått.. Nu senast köpte jag ett som skulle passa alla hårfärger eftersom det var genomskinligt, men även det var ju vitt/ljusgrått så nu sitter jag här igen och känner mig som Agda, 93 :meh:
Så in med alla tips ni har! :bump:

Batiste för brunt hår. Batiste brukar vara favoriten hos de flesta omrösningar. Inte så faslig dyr heller och finns på Kicks Åhlens osv.
 

Liknande trådar

F
Kropp & Själ Jag har sedan några år tillbaka besvär med spända muskler i nacke och skuldror. Ihärdiga kiropraktorer, massörer och naprapater har...
2
Svar
34
· Visningar
1 693
Senast: Fruentimber
·
Tjatter Det är mors dag på söndag och mamma fyller på onsdag nästa vecka. Hennes sambo fyllde nyligen och fick blombud med olivträd och någon...
Svar
7
· Visningar
1 081
Senast: manda
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 159
Senast: __sofia__
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 157
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp