Hjälp! Jag är med häst!

L

lisas

Hallå alla hästtokiga! Behöver lite tips och det är bråttom!

Jag skall bli med häst, en snart 20 årig connemara. Han är frisk och utan skador. Kan ni tipsa om foder, träning etc. Jag vill gärna komma igång snarast!:banana:
 
Sv: Hjälp! Jag är med häst!

lisas skrev:
Hallå alla hästtokiga! Behöver lite tips och det är bråttom!

Jag skall bli med häst, en snart 20 årig connemara. Han är frisk och utan skador. Kan ni tipsa om foder, träning etc. Jag vill gärna komma igång snarast!:banana:

Hur mycket erfarenhet har du sen förut???
 
Sv: Hjälp! Jag är med häst!

Hej!
Kul med häst!!
Vad vet du om hästen sedan innan? 20 år!? Vad har den gjort och är den i kondition, har den gått på bete?? Vad vill du göra med din häst?
Mvh Mannie
 
Sv: Hjälp! Jag är med häst!

Prata med föregående ägare och hör om tidigare foder; vad som funkat bäst! Vad hade du tänk att göra själv med den? Vad har den gjort innan? Tävlat? Utbildning? Är den i kondition? Hur mycket kan du?
 
Sv: Hjälp! Jag är med häst!

Dålig info av mej...

Jag har ridit i över 10 år och redan haft en egen häst. De som har haft hästen har inte haft så bra koll så jag vill göra rätt. Han har tävlat och är i ok form. Normalt hull och går på bete nu utan några tillskott. En grej är gallor bak som jag inte gillar men det är mjuka och lika på båda benen. Hade tänkt mig både dressyr och hopp på lagom nivå.
 
Sv: Hjälp! Jag är med häst!

Vad kul att du ska bli med häst !! :) jag ska också få en snart ( när vi hittat en ) hoppas det blir snart :D
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 372
Senast: nexxa
·
Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
4 039
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Kan ni tipsa om något bra tillskott/foder till en häst som behöver mer energi och tryck i ridningen på banan? Gärna något som ger...
Svar
6
· Visningar
1 016
Senast: Glimra
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 682
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp