Hjälp med byrå

Ramona

Trådstartare
Nu behöver jag hjälp med byrå, eller om jag ska kalla det för en hurts. Har inte riktigt bestämt mig ännu.

Jag letar efter en smal byrå som är ca 90 cm hög. Smal, menas max 40-50 cm. MAX. Helst 30 cm om det gick att hitta. Helst ska den vara utan fötter eller ben. Vi har letat överallt, men hittar ingenting. Tyvärr har jag fått idén hur det ska se ut från någon amerikansk serie och den bilden har etsat sig fast på min hornhinna och jag varken kan eller vill ha någonting annat än just det jag har tänkt ut. Det ska vara i gammal, mörk stil helst, men om någon har annat förslag så lyssnar jag gärna på det också i och för sig.

Meningen är att sätta en längre skiva över 2-3 st sådana här byråar/hurtsar utan hjul och på så sätt få ett bord istället för två stora skrivbord som vi har nu.

Någon som vet vart jag hittar 2-3 st sådana smala byråar? Alla tips och idéer är mer än varmt välkomna.

Bara för att ge en inblick i vad jag letar efter så lägger jag in några bilder. Men vart köper man sådana i Sverige som inte kostar multum?

0047005_152_helchrome.jpg


B120TW.jpg
 
Sv: Hjälp med byrå

Åååå...vilken kanon idé.
Den understa bilden vore nått för mig i mörkt trä.
 
Sv: Hjälp med byrå

Problemet är att även om man hittar en byrå som passar till höjden och bredden, så är den inte tillräckligt djup. Och hittar man en hurts som är tillräckligt djup, så är den inte tillräckligt hög eller smal.
 
Sv: Hjälp med byrå

Ikea har ju Helmer:
Bredd: 28 cm
Djup: 43 cm
Höjd: 69 cm

Den saknar ju lite drygt 20 cm på höjden, men det borde ju gå att montera på en liten hylla eller liknande ovanpå hurtsen, under skivan för att få de extra centimetrarna. Det är ju ändå svårt att komma in i den översta lådan om hurtsen ligger direkt under bordsskivan och bordsskivan hänger ut en del utanför hurtsen. Eller är meningen att hurtsen ska vara lika djup som bordsskivan? Ska ni i så fall ha en 90+cm djup (:eek:) hurts, eller ett 40-50cm djupt (:eek:) skrivbord?
 
Sv: Hjälp med byrå

Kan det finnas något bland köksinredning? Ibland går det att få till sådan så det ser ut som en möbel och till hyfsat pris.
 
Sv: Hjälp med byrå

90 cm + skiva låter väldigt högt för ett bord, vare sig det är tänkt som matsalsbord eller skrivbord.
Jag skulle snarare följa standardmåttet 70 cm, och möjligtvis lägga till någon cm. Provsitt vid ett bord som är 90 cm och fundera över om du verkligen vill ha det så högt!

Lycka till med letandet

/Jonaz
 
Sv: Hjälp med byrå

Provsitt vid ett bord som är 90 cm och fundera över om du verkligen vill ha det så högt!
Våra skrivbord som vi redan har är 80 cm höga och jag hade gärna haft de lite högre. Sambon också.

Vi behöver inte speciellt djupa skrivbord då det i det stora hela egentligen bara handlar om att vi sitter framför datorerna. Och de behöver ju inte mer än 50-60 cm djup.
 
Sv: Hjälp med byrå

Ikea har ju Helmer:
Men Helmer är ju i plåt. Jag skulle aldrig sätta in någonting i plåt som möbel i vårat hem.

Eller är meningen att hurtsen ska vara lika djup som bordsskivan? Ska ni i så fall ha en 90+cm djup (:eek:) hurts, eller ett 40-50cm djupt (:eek:) skrivbord?
Meningen är att hurtsen ska vara lika djup som bordsskivan. Eller ja, det ska gå att ha skivan ovanpå hurtsen som ska vara i framkanten på bordsskivan. Det ska alltså inte alls vara svårt att ta sig in i lådorna.

Vi har ju bara datorerna på skrivborden egentligen, och de tar ju inte speciellt mycket plats. Det hade räckt med 50 cm, men för bekvämligheten skull bör vi nog ha 60 cm i alla fall.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver hjälp med att köpa ny väska. Har hittat 2 potentiella: Gillar denna men är inte säker på att det går ner en 50 cls flaska i...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 674
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 182
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 702
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 632
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp