Bukefalos 28 år!

Mac som inte hittar nätet (hittar på egen IP-adress)

Lenis

Trådstartare
Har googlat o sett att det hänt andra lite då o nu med mac, att det ska bero på att nätverkskortet somnar typ. Igår hände det för första gången, datorn funkade på morgonen, sen var den på med skärmsläckare under dan o när jag om hem hittade den inte nät (routern hemma funkar för sambons dator funkar prima). Igår funkade det att surfa mha sladden och efter väldigt mycket pill fick vi igång den igen. Imorse funkade det bra, sen hem efter skolan o då var kortet ur spel igen, o nu funkade inte ens kabeln. Efter 13 omstarter (nåja, 7) och ha skrivit in alla koder osv meck så funkar den nu igen.

Har nån annan upplevt nåt liknande nu eller tidigare? Kan det ha nåt att göra med senaste uppdateringen?

Kommer inte orka hålla på såhär länge till då jag är rätt beroende av datorn. :crazy:

Tillägger att datorn är knappt två år. MacBook ej pro, förra generationen.
 
Senast ändrad:
Sv: Mac som inte hittar nätet (hittar på egen IP-adress)

pratar vi trådlöst eller trådat nätverk?

Ehm.. vad är trådat? :o Vi har inga sladdar i regel utan en router i lägenheten som trådlöst är connectad (ja i vanliga fall då..) med datorerna. Bredbandsbolaget är det.

Vad pantad jag känner mej nu :D
 
Sv: Mac som inte hittar nätet (hittar på egen IP-adress)

Ok trådlöst wlan alltså, vad är det för typ av router? testa att starta om den när det blir konstigt och se om det hjälper?
 
Sv: Mac som inte hittar nätet (hittar på egen IP-adress)

Jag har haft liknande problem med min Macbook och skolans trådlösa nät, men jag har tyvärr inga bra förslag på lösningar.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har en LG-tv som har några år på nacken samt en Macbook pro som är runt 5 år gammal. Tidigare kopplade jag ofta ihop dem så det som...
Svar
0
· Visningar
411
Senast: Wysiwyg
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 821
Senast: Gry
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 685
Senast: Araminta
·
IT & mobiler Inatt eller någon gång sedan igår kraschade vår router och internet-åtkomsten var körd. Datorn som har XP var det bara att sätta i...
Svar
6
· Visningar
3 876
Senast: psychogrrl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp