Hjälp med datorkunskaper i CV.

L

Louvel

Håller på att ändra lite i mitt CV och ska skicka en ansökan till ett jobb jag verkligen verkligen vill ha.
Det är en erfarenhet att ha datorkunskap..
Jag har läst lite datorkunskap tidigare och har god datorvana i word m.m.

Men jag har egentligen ingen aning om vilka program jag ska skriva på datorkunskaper..
Som det är nu så har jag officepaketet och windows.. Antar det innehåller microsoft office, excel, word m.m?
Eller vad menas egentligen med det ?

Såg flera CV som istället hade word och nåt mer.. minns inte just nu vad det var.
Sen var det nåt exempel som såg ut såhär
"Privat mycket intresserad av datorer, hårdvara såväl som mjukvara. Det har gjort att jag har bra kunskaper inom de vanligaste förekommande Windows programmen. Har också lätt för att lära mig nya system och program."

Vad tror ni om det?

Just nu känner jag mig helt kass på datorer,:confused: men jag vet ju att jag kan arbeta i många av programmen och klara mycket på en dator som mina kompisar aldrig skulle klara t.ex.
Men i huvudet just nu snurrar bara alla olika program runt så jag vet inte alls vad jag ska skriva.
Ni som kan alla de här programmen o.sv. vill ni hjälpa mig?
Vad ska jag skriva?
 
Sv: Hjälp med datorkunskaper i CV.

Nix..
Det borde jag nog ta kanske.. men till detta jobbet hinner jag ju inte det..:cry:
 
Sv: Hjälp med datorkunskaper i CV.

okej, för skriver man att man har det så vet dom vilka program man behärskar.
har du nått bevis på att du klarar av word över huvudtaget?
tänkte på andra intyg och sådant?
för företag brukar vilja ha bevis på allt, det är det som är synd..
kommer du med ett CV där det står att du kan ditten och datten utan bevis så kanske dom som har bevis kommer före i kön =/

men annars är det väl bara å skriva som det är.. du är mycket kunnig i dom programmen som du känner dig hemma i och att du kan mycket mer.
 
Sv: Hjälp med datorkunskaper i CV.

Ja, precis.. Ett datorkörkort är ju klart bäst att ha.

Nix, har inget bevis på det. Inte mer än att jag läst Datorkunskap A på gymnasiet och även läst kurser i administration där datorkunskap ingick.

Vad tror du om jag skriver såhär?
"Privat mycket intresserad av datorer, vilket gjort att jag har bra kunskaper inom de vanligaste förekommande Windows programmen. Har också lätt för att lära mig nya system och program."

För i windows programmen ingår väl office m.m.?
 
Sv: Hjälp med datorkunskaper i CV.

men skriv in det i CV, att du läst datakunskap A i gym tillsammans med det du skrev nu.. för då kanske dom vill se bevis på det sen och då har du väl ditt betyg med dig.

de är jag osäker på men du kan ju skriva "förekommande Windows programmen, t.ex office mm.. typ nått sådant, nämna det på nått snygt sätt, för då kan dom ju inte missa. om det är så du menar.
 
Sv: Hjälp med datorkunskaper i CV.

Japp, det var inskrivet sen innan. Så egentligen har jag ju lite "bevis" på att jag tidigare lärt mig datorkunskap. Läst det på både gymnasienivå och eftergymnasial nivå, har t.o.m. för mig jag läste det på min KY-utbildning.

Tack så mycket för hjälpen. :bow:
 
Sv: Hjälp med datorkunskaper i CV.

ja dåså, då borde du ju ha tillräckligt med bevis på att du kan.

jag tog ju ECDL kortet då jag gick i 8an och 9an för dom sa det att man kommer ha användning för det i framtiden. ^^

och jag fick ju användning av det i gym.
 
Sv: Hjälp med datorkunskaper i CV.

Ja precis..
När jag gick på högstadiet fanns ju knappt internet.. :p
Men sen gick det snabbt, sitter ju en hel del vid datorn och pillar med olika program.
Oftast lär man sig ju bättre om det är nåt man tycker är skoj också.
 
Sv: Hjälp med datorkunskaper i CV.

precis!

förresten. ser att du bor i jönköping. jag har sökt väldigt många jobb där. hur är det å bo där?
 
Sv: Hjälp med datorkunskaper i CV.

Har bott i Jönköping 3 år ungefär och tycker fortfarande det är toppen. När jag flyttade hit så sa jag att jag kommer flytta tillbaka "hem" igen när jag pluggat klart. Men nu skulle jag aldrig få för mig att flytta härifrån.. Isåfall ut på landet en bit utanför stan bara.

Men jag gillar verkligen Jönköping.. sen beror det kanske på hur stor stad man kommer ifrån innan och sådär..
Vad är det för jobb du söker då?
 
Sv: Hjälp med datorkunskaper i CV.

Okej, det låter lovande..

jag söker alla jobb som jag kan söka.
vill bara bort ifrån norrland :angel:
 
Sv: Hjälp med datorkunskaper i CV.

Aha, okej...
Oj, Norrland är en bit härifrån då ja.. :D
 
Sv: Hjälp med datorkunskaper i CV.

ja, jag är född i uppsala, och jag har ALDRIG känt mig som en norrlänning under tiden jag bott här. gillar inte den norrländska attityden :p och allt som hör norrland till.. förutom naturen då ^^
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 161
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 364
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Jag skäms när jag skriver dethär men jag är otroligt dålig på datorer o datorprogram.Lärde mig typ Word för 25 år och minns typ hur man...
Svar
7
· Visningar
741
Senast: Enya
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
6 593
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp