Hjälp med ersättning

Akademikernas.

Studieintyg skickade jag in direkt. Behövs det ett särskilt intyg till alltså? Det så handläggaren inget om :banghead:

Jag har lite kvar på exjobbet, kan nog få klart det rätt snabbt men sen tar det ju tid innan det är godkänt osv. Så jag valde att avbryta.

Ska givetvis prata med handläggaren på måndag, men bra att ha lite input från andra också.
Gå in på deras hemsida och se om du kan hitta någon info tex om du söker på studier.
Jag vet bara att hos unionen behövde man intyg från skolan. Vet ej hur akademikernas gör. Det är möjligt att du inte behöver det.
 
Jag letar och läser men hittar inget..

Från skolans sida, hur får man tag på ett sånt intyg? Finns det någonstans i systemet eller måste det skapas personligen av någon på institutionen? Har redan bett dem om två olika intyg å akassans vägnar, känns fånigt att be om ännu fler..
 
Akademikernas.

Studieintyg skickade jag in direkt. Behövs det ett särskilt intyg till alltså? Det så handläggaren inget om :banghead:

Jag har lite kvar på exjobbet, kan nog få klart det rätt snabbt men sen tar det ju tid innan det är godkänt osv. Så jag valde att avbryta.

Ska givetvis prata med handläggaren på måndag, men bra att ha lite input från andra också.
Jag tolkar det som att de har bedömt att du har studieuppehåll och inte avbrutit, Så jag skulle ha ställt frågor till dem om det.

Jag jobbar dock inte på akassa men tolkar det så.,:p
 
Jag letar och läser men hittar inget..

Från skolans sida, hur får man tag på ett sånt intyg? Finns det någonstans i systemet eller måste det skapas personligen av någon på institutionen? Har redan bett dem om två olika intyg å akassans vägnar, känns fånigt att be om ännu fler..
Vänta med det. Ring akassan på måndag. Du kanske inte ens behöver ett sånt intyg.

Jag förstår att om du blir stressad men ta tag i det på måndag då de har öppet.
 
Jag tolkar det som att de har bedömt att du har studieuppehåll och inte avbrutit, Så jag skulle ha ställt frågor till dem om det.

Jag jobbar dock inte på akassa men tolkar det så.,:p

Ja det är nog nåt sånt.. Trots att jag skrivit i ansökan att studierna är avslutade + att jag sagt det i telefon till handläggaren.. Gah! Skulle valt en annan a kassa.. Jäkla krångel och massor med extrajobb för absolut ingenting! Har redan tagit en massa tid och energi och elände.. Om handläggaren inte svarar klockan åtta måndag morgon..... :devil:
 
Ja det är nog nåt sånt.. Trots att jag skrivit i ansökan att studierna är avslutade + att jag sagt det i telefon till handläggaren.. Gah! Skulle valt en annan a kassa.. Jäkla krångel och massor med extrajobb för absolut ingenting! Har redan tagit en massa tid och energi och elände.. Om handläggaren inte svarar klockan åtta måndag morgon..... :devil:
Såhär är det med vissa kassor. Min son skulle ha ersättning solklart tyckte vi. Men innan så skulle han skicka in nåt intyg, fine. Så skulle han skicka in nåt till, fine. Sen skulle de ha nåt fler papper, men då fick han spel och ringde. Varför inte tala om från början vilka papper, ALLA papper? Det slutade med att han ringde alla tanter på alla ställen så till slut var det ok när de fick prata med varandra.:banghead:
 
Varför inte tala om från början vilka papper, ALLA papper?

Exakt! Speciellt när man frågar, varför kan de inte bara hänvisa direkt till rätt blankett?
"Det står på hemsidan" verkar vara standardsvaret när man ringer och ber om hjälp..

Irritationen är på topp just nu!
 
Jag har också aea och har lite olika erfarenheter från dem, bra och dåliga. Första gången jag behövde dem, inga problem, jag var strulig och skickade inte ansökan förrän långt senare men allt funkade jättebra. Nästa gång jag ansökte fick jag besked om att jag inte var berättigad eftersom jag inte jobbat tillräckligt för a-kassa (10 timmar på en månad enligt aea). Eftersom jag jobbade ca 65% var jag lite :confused: Ringde handläggaren som sa att enligt arbetsgivarintyget hade jag bara jobbat 10 timmar, frågade om han tittat på andra sidan som var häftad tillsammans med sida ett vilket visade de timmar jag fått provision för. Han: oj, jag tittade inte på andra sidan (som alltså satt fasthäftad med sida ett). Jaja, alla kan vi göra misstag sa jag mycket artigt, han sa inte så mycket :angel:
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 986
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 224
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok Det är nog min första dagbokstråd. Vad jag minns. Men just nu tycker jag synd om min själv och behöver kräkas ut min skit någonstans...
Svar
14
· Visningar
968
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp