Hjälp med installation av USB-adapter

athena

Trådstartare
Jag har en dator från 1800 kallt som jag tänkte min son kunde ha att surfa på, så jag köpte en USB-adapter så kan han ansluta till det trådlösa nätverket i huset. CD-enheten i datorn är trasig och naturligtvis följde drivrutiner och programvara på CD... Jag tänkte inte riktigt till där ;).

Men fick en lysande idé och la alla filerna på ett USB-minne som jag satte i de gamla dator och körde filen "autorun.exe", och enligt dator installerades allt (frågan är då vad som är allt...) korrekt. Startar om datorn och sätter i adaptern.

Men han hittar ingen programvara, har provat sätta i minnet med alla filerna på under tiden datorn söker men han hittar den inte där heller. Det finns filer som jag tror är programvara, dessa hittar han dock inga program att associera med som kan öppna filerna.

Vad göra - bara inse att dator får gå på skroten? Eller låna en extern CD-enhet av någon (säkert plättlätt :crazy: )? Eller KAN det funka som jag har tänkt, och isåfall hur??
 
Sv: Hjälp med installation av USB-adapter

vad har du för operativsystem på den burken?
 
Sv: Hjälp med installation av USB-adapter

Du ska inte installera drivrutinen på usb-minnet. Du behöver kopiera över filerna från skivan till usb-minnet. Bäst är nog om du laddar hem drivrutinera från usb-adapterns hemsida och sparar på usb-minnet. Då får du garanterat de senaste drivrutinerna också. :) Sen kör du installationen på den gamla antika datorn istället. Då blir den (förhoppningsvis) glad.
 
Sv: Hjälp med installation av USB-adapter

Men det är ju precis det jag har gjort. Kopierat filerna till usb-minne (inte kan man väl installera program på ett usb-minne...?).
 
Sv: Hjälp med installation av USB-adapter

aha! jag läste helt konstigt, förlåt. (det boder inte vara omöjligt att 'installera' ett program på ett usb-minne, så att programkatalogerna hamnar där även om div registerposter naturligtvis hamnar i datorn register. du kan ju till och med köra ett helt operativsystem från ett USB-minne om du skulle tycka det var roligt.).

om du gör så att du flyttar över filerna från usb-minnet till en katalog på hårddisken på den gamla datorn och provar att låta den söka efter drivrutinerna där, förändras något då?
 
Sv: Hjälp med installation av USB-adapter

Tack för tips, ska testa det när jag kommer hem sen :).
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag fick en dator av pappa igår, som han fått hjälp att blåsa ut så att jag ska kunna använda den. Men jag kan inte ansluta till...
2
Svar
20
· Visningar
2 487
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Hjälp mig. Jag är skitless på min dator och mitt internet hemma. Jag har ett trådlöst nätverk i vardagsrummet. Det funkar bra. I alla...
Svar
16
· Visningar
1 426
Senast: Brandgul
·
IT & mobiler Ska installera om win 7 pro 32-bit från början. Ingen reparation utan ominstallation av win 7 på en win 7 Men stöter på patrull...
Svar
6
· Visningar
2 763
Senast: Nafayette
·
IT & mobiler Jag har en trådlös usb-grej (D-Link) för att koppla upp datorn på internet. Men internetuppkopplingen krånglar. Det börjar med att det...
Svar
3
· Visningar
1 142
Senast: Yukionna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp