Bukefalos 28 år!

Hjälp med klänning-val

P

prallan

Vänder mig till er ungdomar :)
Jag vet inte vilken modell klänning som kan passa mig :(
Har stor byst och extrakilon runt magen, helt normala rumpa och ben. HJÄLP!!! :bow:
 
Vänder mig till er ungdomar :)
Jag vet inte vilken modell klänning som kan passa mig :(
Har stor byst och extrakilon runt magen, helt normala rumpa och ben. HJÄLP!!! :bow:

Jag skulle försöka hitta någon klänning som förstärker timglasformen - dvs som ger lite midja. Tänker lite liknande som Elsa Billgren brukar klä sig i.
 
Denna kanske skulle vara något?
36-4591.jpg
 
Fast helst inte en vit klänning! Det är modellen på klänningen som är viktigast :)
 
Vänder mig till er ungdomar :)
Jag vet inte vilken modell klänning som kan passa mig :(
Har stor byst och extrakilon runt magen, helt normala rumpa och ben. HJÄLP!!! :bow:
Grattis! :)

"Välj en kjol med a-form, det hjälper till att väga upp skillnaden mellan den stora överkroppen och den mindre underkroppen, vilket i sin tur ger en illusion av en väl avvägd midja. När du väljer klänning bör du satsa på en med lite vidd i kjolen."

Nåt sånt här kanske? :)
image1xxl.jpg

image1xxl.jpg

image4xxl.jpg

6671_P_1306865549912.jpg
 
Denna kanske skulle vara något?
36-4591.jpg

Jag som troligtvis har relativ lik kroppsform som TS skulle aldrig ta på mig något med knappar fram. Även om klänningen är jättesöt, så är de ofta alldeles för små över brösten vilket gör att en får välja på glipor mellan knapparna eller väldigt djup urringning :D
 
Jag som troligtvis har relativ lik kroppsform som TS skulle aldrig ta på mig något med knappar fram. Även om klänningen är jättesöt, så är de ofta alldeles för små över brösten vilket gör att en får välja på glipor mellan knapparna eller väldigt djup urringning :D
Tänkte inte på det :D Men det var mest klänningsformen jag ville åt att visa! :)
 
Jag kan för övrigt tipsa om klänningar som har markering ganska så direkt under bysten också. Det beror lite på hur lång du är @prallan och om du har en midja eller inte.

Har du en midja så är det fint att markera den :)

Är du som jag, kort och har lite med av en tunnformad kropp, så blir lätt klänningar med midja väldigt märkliga. Midjan hamnar liksom för långt ner och accentuerar min mage istället för att trolla bort den. Sp för min del funkar det bäst att markera dör jag är som smalast, dvs precis u det brösten och någon dm ner (men jag undviker så långt det går klänningar som ser ut som tält :D)

Typ sådana här klänningar brukar vara den typen som funkar bäst på mig

http://m.jjshouse.com/se/A-linjefor...Paerlbrodering-Applikationer-007037222-g37222
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 326
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 313
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
668
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 206

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp