Bukefalos 28 år!

hjälp med kontrakt!

Mammadutt

Trådstartare
Nu då jag ev har en potentiell ny ägare till min pudel som jag ska träffa imorgon vill jag gärna ha hjälp att skriva ett kontrakt. Först ett kontrakt där de nya får ha honom på prov. Hur ska jag utforma det? Helt förvirrad nu hur jag ska utforma det hela...

Vill ha med om han skadar sig under prövotid, om dom inte tycker han passar, om jag ångrar mig.... hur ska man punkta upp detta. Om tex dom inte tycker han passar vill jag att DOM kommer med honom och om jag ändrar mig är det ju inte mer än rätt att jag hämtar honom. Sen om det ev. blir köp vill jag att betalning och köp sker hemma hos mig.

Shit hur ska jag få till detta?
 
Sv: hjälp med kontrakt!

Skriver bara ett snabbt svar. För nu ska jag logga ner. Men gå in på SKK´s sida, kanske de har några kontrakt man kan skriva ut (om de inte bara säljer sådana). Eller om det står något om hur man kan skriva/göra.
 
Sv: hjälp med kontrakt!

Oj... Vad svårt... Kolla på nått typ av fodervärdsavtal för tiden han är på prov och på köpekontrakt om det blir försäljning...
 
Sv: hjälp med kontrakt!

har inte hittat något färdigt kontrakt på nätet :( bara sånna man måste beställa... men jag har 39 graders feber så jag kan ju ha missat nått...
 
Sv: hjälp med kontrakt!

Utgå ifrån de kontrakt du redan har hemma då?
Eller skriv bara en uppsats och försök få med så mycket som möjligt av dina önskemål.

Jag tog med följande när jag placerade om Nelli:
*Ni skall gå minst 1 kurs i SBK
*Får ej säljas eller placeras om, förra ägaren skall då kontaktas.
*Får bara paras med samma ras
*Om förra ägaren finner att synnerliga skäl har denne rätt att återta hunden.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
2 107
Senast: Migo
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
676
Senast: Sorgsen
·
Kläder & Bli fin Behöver hjälp med att köpa ny väska. Har hittat 2 potentiella: Gillar denna men är inte säker på att det går ner en 50 cls flaska i...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 809
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 341
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp