Hjälp med omöblering av en etta.

astronaut

Trådstartare
Såhär ser det ut, nu är sakerna också skrivna vart de står.

sserdetut_27655224.jpg


Jag har alltså:-1 säng
-1 soffa
-1 bokhylla
-1 tvhylla m. skåp ovanför
-2 cdhyllor
-2 små bokhyllor fulla m. böcker o vhs
-1 soffa
-1 soffbord
- 1 klätterställning.
- 1 sängbord
- 1 tvättkorg

Bör tänkas på:
Dörren högst upp är ingången till hallen, den andra är utgången till altanen.
Där skrivbordet står får inte sängen plats då sängen är för bred, man kan heller inte ställa sängen mot väggen på andra hållet då sängen är för lång.

Sänbordet är litet och tar nästan ingen plats alls.
Tvättkorgen får inte plats i toarummet, då jag har en kattlåda.

Alla dessa hyllor är i princip nödvändigt.
Tv hyllan består av en plats där tvn får plats och ovanför det ett skåp som inte används, mer än att jag har ett pussel jag håller på att göra där då den inte kan stå framma p.g.a katten.
Den andra bokhyllan har 4 sektioner på övredelen: dvd, stereo, pärmar, pappershållare o.s.v
Undre delen består av spel på översta hyllan,
viktiga papper/dokument, nintendo o fler spel på nedersta hyllan.

2 cdställ: en är full av cdskivor och alkohol (4 flaskor så det är ju inte mkt).
2 små "bokhyllor" som är full av dvd, vhs, böcker. Och ovanför den 4 bilder på pappa, 3 ljus o 2 stjärnor. Iom att ljusen är tända för pappa rätt så ofta så vill jag ha den oåtkomligt för katten och för att det är fritt uppåt.

Skrivbordet som redan är fullt av saker man måste ha: pennor, dator, papper..you name it.
Alla

Soffan är en 2 sitssoffa, liten. Soffbordet är litet (50*70)

och så har jag en liten, minimal, klätterställning.

Alla onödiga saker är redan ute i förrådet, saker som man egentligen behöver här inne i lägenheten, men inte fick plats med.

Soffan mot fönstren, soffbordet o tvhyllan får inte plats bakom sängen, då blir det som att sitta 10cm från tvn och allt måste vara ca 3 cm får varje möbel för att få plats.

(loftsäng ska byggas i denna lägenhet, med det kommer ske efter att jag bytt tapeterna.)

Finns det någon som kan hjälpa mig att komma på ett sätt som man kan göra om just detta rummet?

(ngn som inte förstod min förklaring förresten?)
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp med omöblering av en etta.

Nu vet jag inte hur högt och stort din hylla är, som står mellan skrivbord och tv:n, men att ställa ena kortsidan mot väggen och in mot rummet för att dela av det lite?
Det låg ngn tråd ut där de visade hur de hade gjort.

Byta plats med soffan och tv:n. Måste du ha soffa? Annars kan du ju flytta dit sängen där soffan står, ha skrivbordet där sängen står nu. Fast det beror ju på hur trångt det känns i rummet nu. Det kanske är onödigt. :angel:

Jag gillar att du har ritat in kissen :banana:
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 426
Senast: Tjôta
·
Hemmet Som möblemanget är nu ser det ut såhär: Har en hel del möbler som jag inte tagit ner hit än. Bla den näst största Expedit hyllan...
Svar
6
· Visningar
2 663
Senast: Rie
·
Övr. Hund Det fungerar inte att ha en schäferhane på lite drygt 1,5 år i en stor familj där alla ger olika kommandon och inte förstår att det är...
2
Svar
33
· Visningar
2 510
Senast: Saeta
·
Övr. Katt Jag har lust att bygga något som är högt åt katten. De två stora rutorna är bokhyllor, tvhylla och så. Med massa omtåliga saker högst...
Svar
1
· Visningar
820
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp