Bukefalos 28 år!

Hur möblera denna 1:a?

_Peplis_

Trådstartare
lgenhet_164764878.jpg


Som möblemanget är nu ser det ut såhär:

Har en hel del möbler som jag inte tagit ner hit än. Bla den näst största Expedit hyllan (rumsavdelare/hylla u name it). & 2 st byråar.
Förslag önskas (om någon vill sitta o rita lite?) Eller kanske bara inspo. bilder?

Visa gärna hur ni har möblerat era små 1: or!

Vill mer än gärna ha förslag på hur jag kan lösa
*Matplats (får ej plats i kokvrån & kan ju inte äta på balkongen vintertid ;))
*Frys (har bara ett litet frysfack...& det räcker ju inte så långt...)

Funderar på ett byta till ett mindre soffbord och ngn slags "bardisk" under fönstret, problemet är att där står nu en bokhylla.
Har också tankar på om man ska vrida sängen och sätta upp ett draperi mellan säng/soffa. Så går Expedit hyllan in vid motsatta väggen. (Det gör den "typ" nu också, men då går det ej att använda de 2 nedersta hyllorna.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur möblera denna 1:a?

Vrid soffan så den står med ryggen mot fönstret, bordet framför och sen tvn. Bakom står rumsavdelaren som gömmer sängen. Häng snyggt skynke på rumsavdelaren. Där tvn står nu har du ett högt bord med barstolar.
Alternartivt så har du soffan med ryggen mot rumsavdelaren istället o tvn vid fönstret.
 
Sv: Hur möblera denna 1:a?

Hade också satsat på ett väggfäst bord där tv-bänken är nu, dock hade jag inte tagit ett högt utan ett normalhögt och med bekväma stolar (gärna med armstöd) så man kan sitta kvar efter middagen (om man har gäster).

Själv hade jag först ett barbord med barstolar i min etta, men det är inget man sitter länge i. Sänkte istället bordet och köpte fyra billiga korgstolar med armstöd på Ikea och la i fårskinn och dynor. Skönt att sitta i, också om man jobbade/surfade/läste och inte ville sitta i soffan. Helt enkelt ytterligare en plats att sitta bekvämt på trots lite utrymme.
 
Sv: Hur möblera denna 1:a?

Har inte så mycket konkreta förslag, men jag noterar att du har ett stort badrum. Jag skulle satsa på att utnyttja det utrymmet så mycket som möjligt till förvaring. Då slipper man att få plottrigt av förvaringsmöjligheter i rummet. När man bor litet föredrar jag att ha så mycket "ytor" och så lite saker framme som möjligt. Men du har ju en klädkammare (och kanske förråd?) och kanske inte lika mycket prylar och kläder eller liten budget som jag :D, så det kanske inte är ett problem...
 

Liknande trådar

Hemmet Observera att denna inte är skalenlig, rummet är nästan kvadratiskt och inte så avlångt som det ser ut på bilden. + att det är en vägg...
Svar
2
· Visningar
1 526
Hemmet Såhär ser det ut, nu är sakerna också skrivna vart de står. Jag har alltså:-1 säng -1 soffa -1 bokhylla -1 tvhylla m. skåp...
Svar
1
· Visningar
1 043
Senast: Pilot
·
Hemmet ... för jag har verkligen kört fast nu, i mina tafatta försök att fräscha upp min lägenhet. Faktum är att jag verkligen har lyckats...
Svar
10
· Visningar
1 613
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp