Hjälp med stickning!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bellini

Trådstartare
Jag stickar en mössa för första gången och vet inte hur jag ska börja smalna av den. Jag har stickat resårstickning och sen rätstickning en bit. Har konnit ungefär 12 cm och det känns som att man ska börja smalna av snart.

Hur smalnar man av snyggt?
Jag har 88 maskor och ska smalna av det till 8 st på ca 11 cm i höjd.

Behöver verkligen er buke-expertis nu! :crazy:
 
Sv: Hjälp med stickning!

Jag stickar en mössa för första gången och vet inte hur jag ska börja smalna av den. Jag har stickat resårstickning och sen rätstickning en bit. Har konnit ungefär 12 cm och det känns som att man ska börja smalna av snart.

Hur smalnar man av snyggt?
Jag har 88 maskor och ska smalna av det till 8 st på ca 11 cm i höjd.

Behöver verkligen er buke-expertis nu! :crazy:

Varför inte rita upp det på ett rutpapper?
 
Sv: Hjälp med stickning!

Räkna hur många varv du har stickat på 11cm, då är det lätt att räkna ut, hur många du ska ta in PR varv.
 
Sv: Hjälp med stickning!

Annars finns det en sticktråd som vi sticknördar håller till i.:p
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=921855


Har du inget mönster?

Hur många varv tror du att du får på 11 cm? Du kan lätt räkna på det du redan stickat. Ta det antal varv det blir och dela det antal maskor du ska minska till med den summan. Tror jag iallafall.;)

Vill du ha en mer rundat topp på mössan, minska färre maskor de första varven, sedan minskar du fler maskor ju närmare slutet du kommer. Toppigare mössa-minska lika många maskor varje varv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Dagbok En plats för blogg-liknande inlägg och kommentarer. Här kan du skriva en offentlig dagbok. Hackad natt där jag fått springa upp...
Svar
2
· Visningar
442
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 099
Senast: inverterad
·
Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 794
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 960
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp