Bukefalos 28 år!

Hjälp mig finna felet!

LindgrenV

Trådstartare
Har ni någonsin haft känslan av att något är fel?

Alltså inte känslan av att man glömt något, utan känslan av att allt inte stämmer med livet? Jag har den känslan just nu och jag försöker febrilt komma på vad den felande länken är, så att jag kan rätta till den och få bort känslan. Problemet är bara att jag än så länge inte kommit på VAD denna felande länk är.

Det kan vara allt från att jag behöver möblera om till att jag behöver göra något livsrevolutionerande. Känns det som iaf. Det kan lika gärna vara så att jag skulle behöva byta plats på ena fåtöljen eller äta något annat. Förstår ni vad jag menar? Det är en obehaglig känsla och jag kan inte riktig komma till ro, jag mår helt enkelt inte helt bra förrän jag fått bort känslan.

Så hjälp mig spekulera innan jag sliter mitt hår i frustration! Vad kan det vara som felar!?
 
Sv: Hjälp mig finna felet!

Kan ju vara svårt när man inte känner dig. Tror bara du eller dina nära kan hjälpa dig. Bolla med bästa kompisen?

Eller skriv en lista på saker du är nöjd med i livet och en på det du vill ändra på.

Eller missuppfattar jag nu? Förstår inte riktigt hur buke ska kunna hjälpa.
 
Sv: Hjälp mig finna felet!

Finns ingen jag kan bolla med, tyvärr.

Nej, det jag ville ha hjälp med är väl att försöka komma på saker som kan fela - vilket man nog inte behöver känna mig personligen för att komma på. Ofta kan man ju se till egna erfarenheter och komma på saker man själv inte tänkt på. Men, jag förklarar väl extremt luddigt som vanligt, så det är väl ingen som förstår :banghead:
 
Sv: Hjälp mig finna felet!

Jag tycker inte du är dålig på att förklara men jag tror du behöver fylla på lite.
Har du ångest eller är du mer rastlös? Vilken nivå ligger obehaget på? Är det akut eller har du en molande känsla av obehag som kommer och går?

Det gör mg ledsen att läsa att du inte har någon att bolla med, du får gärna bolla med mig via pm om du vill. Har själv fått väldigt fin hjälp via otroliga människor på det här forumet och ger gärna tillbaka till den som behöver.
 
Sv: Hjälp mig finna felet!

Just nu är det mest "bara" en molande obehagskänsla. Alltså typ en magkänsla som säger att det är något som inte står helt rätt till - i övrigt mår jag bra just nu.

Dock tror jag att jag är lite stressad, för jag har upptäckt att jag har haft lite katastroftänkande de senaste dagarna och de brukar dyka upp när jag börjar bli lite stressad. Med katastroftänkande menar jag att huvudet spelar upp rätt makabra scener på olika vis; att jag blir utsatt för något, olyckor etc. Scenerna är från början till slut och ganska likgiltiga, lite som mardrömmar men utan paniken och i stället för att "vakna" vid olyckstillfället så fortsätter scenerna tills ja... Man är på sjukhus eller hemma igen :p Superkonstigt men mamma är likadan och därför har vi lyckats lokalisera detta katastroftänk till stress.

Så ja, det kan ju vara någon underliggande stress som utgör denna grubblande känsla, men jag vet inte riktigt vad jag skulle vara stressad för heller. Svårt det där.

Som sagt, i övrigt mår jag bra just nu - livet rullar på, ekonomin är stabil osv. Det finns helt enkelt inget uppenbart (iaf inte vad jag kommit på än) som orsakar denna obehagskänsla, men på något vis säger ju min kropp ifrån att något inte är helt rätt. Därför behöver jag lite bollande för att lokalisera felet och därför tyckte jag att buke var ett bra ställe att vända sig till - för här finns många klocka huvuden :)
 
Sv: Hjälp mig finna felet!

Hur har du det motion, sömn och mat? Lite basicgrejer men ack så viktigt! Funkar inte det så brukar resten skita sig, speciellt om man tillhör de där lite mer känslosamma individerna...
Ibland tycker jag att det är skönt att titta på ångesten/oron, att ta upp den till ytan liksom för att sedan säga: nä, jag har inte tid/ork/lust med det här för att sedan skicka bort känslan.
Självklart förutsatt att du inte har tokångest och ligger och kippar efter andan.
 
Sv: Hjälp mig finna felet!

Motionerar regelbundet och äter rätt bra (tror jag iaf). Jag är en periodare och äter rätt enformigt i varje period (typ samma sak dag ut och dag in innan jag byter period och äter något helt annat dag ut och dag in). Däremot tror jag att jag får i mig det jag behöver. Sömnen är det väl kanske lite sämre med, har svårt att somna på kvällen och svårt att ta mig upp på morgonen. Även där har jag perioder - det går bra i några veckor innan det blir som att jag samlat på mig för mycket energi, och då blir det svårare och svårare att somna tills jag inte kan somna alls och då är jag vaken en hel natt så att jag kan somna igen och sova normalt. Jättekonstigt, men så har det varit länge och just denna obehagskänsla har dykt upp först senaste veckan...? I natt lär jag troligtvis vara vaken till i morgon kväll, på gott och ont.

Jag har haft 'tokångest' tidigare, har inte haft någon panikattack på ett halvår kanske - men då var de på nivån att jag hyperventilerar och varenda muskel i kroppen krampar (kan inte fokusera blicken eller blinka, böja fingrar/handleder osv) och jag går ned i temp. Så det undviker jag gärna :p
 
Sv: Hjälp mig finna felet!

Något jag har lärt mig är vikten av att inte hetsa upp sig kring sömnen, det blir bara motsatt effekt.
Ang. oroskänslorna skulle jag fundera kring om något har något förändrats runt dig på sistone eller tvärtom, något som skulle bli gjort har inte blivit det?
 
Sv: Hjälp mig finna felet!

Har du missat någon chans på sistone? Gått förbi någon människa du borde gett lite mer tid? Gjort något val, om än en skitsak som du glömt bort?
 
Sv: Hjälp mig finna felet!

+ Askaplaska

Hm. I fredags fattade jag intresse för en person som jag hade velat prata mer med, vilket tyvärr inte är möjligt. Det är väl det jag kan komma på så här på rak arm... Kan det vara det kanske!?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Idag hade jag en skitdag på jobbet. Första mötet blev inte som önskat, och i frågor som är viktiga för mig så var vi inte alls överens...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 973
Senast: Thaliaste
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 392
Senast: Enya
·
Relationer Triggervarning självskadebeteende/ relaterat till självmordstankar Jag har en vän som jag pratar med en hel del online, enbart i...
Svar
10
· Visningar
1 616
Senast: Sryoqwe
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 139
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp