Hjälp mig hitta det linne jag vill ha!

Mammas

Trådstartare
Jag behöver hjälp! För hundra (okej, typ tio) år sedan fanns det ett typ underklädeslinne på jag tror det var Lindex, som fanns i svart och vitt, var enkelt tyg från brösten och ned och dubbelt över brösten. Vanliga som BH-band. Det var ett asbra linne eftersom det stödde bysten utan att trycka på någonstans.

Nu har jag något hormontjafs som gör att mina bröst är asömma en sisådär tre veckor av min fyra veckor långa menscykel, och jag håller på att gå i bitar. Vanlig BH går fetbort, sportBHar gör för ont, vanliga linnen stödjer inte tillräckligt mycket. Och då kommer jag att tänka på den där modellen linne jag hade i min ungdom och försöker hitta liknande. Utan direkt framgång. Hittade några shapinglinnen som såg snarlika ut men när jag provade funkade de inte, de har förstärkt vid magen men inte brösten. Det gör inget som det är förstärkt vid magen men behövs inte.

Är det något som har några bra tips, liknande linnen/toppar som funkar på ömma bröst, andra tips om något som kan funka?
 
Sv: Hjälp mig hitta det linne jag vill ha!

Förstår vilken typ av linne du menar men har tyvärr inga tips på var du kan hitta dem. Tänkte bara tipsa om att det finns "sportBHar" som enbart är ett tunt, elastiskt tyg, dvs. mer i stil med en bandeau och verkligen inte tillräckligt med stöd för att kunna sporta i. Har du provat sådana? Tänker att de måste vara närmast i stil med ett sådant linne.
 
Sv: Hjälp mig hitta det linne jag vill ha!

Det finns bomullssportisar på Stadium som kanske kan hjälpa? De ger lite mer stöd än ett linne och är väldigt mjuka!
 
Sv: Hjälp mig hitta det linne jag vill ha!

Hmm mitt löparlinne har inbyggd behå utan hårda sömmar.
Inte riktigt vad du söker kanske dock, men tänkte att jag tipsar om det ändå.
Ett sådant här:
091205962453_sportamore_003_jpg_439x356_crop-smart_upscale_q85.jpg

091205962453_sportamore_001_1_jpg_439x356_crop-smart_upscale_q85.jpg

Det är ju tajt dock, men jag tycker det är jätteskönt även när brösten är ömma.
De hålls på plats utan att direkt trycka någonstans.
 
Sv: Hjälp mig hitta det linne jag vill ha!

Jag tänker också på träningslinnen med inbyggd bh, framförallt de som är lite vidare/lösare i modellen för då blir bhn inte lika tight.

Annars kanske det kan funka med axelbandslösa linnen, de finns iaf fortfarande på hm med innerbh :)
 
Sv: Hjälp mig hitta det linne jag vill ha!

Brukar inte MQ ha sådana linnen? Jag har i alla fall köpt det där för många år sen, fanns i massor av färger då :)
 
Sv: Hjälp mig hitta det linne jag vill ha!

MQ brukar ha sådana i basfärgerna :-) Vet precis vilken modell du menar. Även ngn av sportbutikerna (Stadium/Team Sportia/Intersport) har haft förut iaf, fast annat märke. De från MQ är lite glansigare i tyget än de andra. Båda är supersköna!
 
Sv: Hjälp mig hitta det linne jag vill ha!

ett amningslinne kanske skulle funka annars? Fula knäppen visserligen, men jag bodde typ i ett från Lindex, dubbelt tyg över brösten och inbyggt stöd utan att spänna och klämma.
Lycka till i letande!
 
Sv: Hjälp mig hitta det linne jag vill ha!

Jag tittade efter det när jag var på Lindex, men de hade inte den inne. SportBHar är för hårda tyvärr.

Jag haar köpt ett från MQ, asbra! Tack för tips, jag hade aldrig kommit på att titta där annars. :) Ska kika på stadium/Intersport också, flera modeller att byta med vore ju super. :)

Amningslinne/BH kanske jag får testa om det inte ger sig, det har jag haft förut och de är ju mjuka och bra. :)


Tack för alla svar! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 154
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 337
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 059
Senast: Josofinito
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 053
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp