Hjälp mig identifera rasen

O

OsCoxae

Förra helgen träffade jag en så himla söt hund! Dock var inte ägaren där, så jag kunde inte fråga vilken ras det var. Hunden var rättså hög och smäcker, mörkbrun med röda drag och öron som stod rakt upp. Otroligt graciös och spänstig i rörelserna! Rent spontant tyckte jag att hunden såg australiensisk ut, utan att veta hur en hund från australien ser ut :crazy:
Någon som har en idé?
 
Sv: Hjälp mig identifera rasen

Inte riktigt så smäcker ändå.. Och mer mörkbrun i färgen. Glänste lite i rött. Hade mer päls en den på bilden.
 
Sv: Hjälp mig identifera rasen

australian-kelpie.jpg


Working kelpie
 
Sv: Hjälp mig identifera rasen

Första jag tänkte på var ju såklart dvärgpinscher, men då läste jag högbent istället för hög :D

Basenji?
basenji.jpg

Shiba?
U.JapShibaInu.jpg
 
Sv: Hjälp mig identifera rasen

En australian kelpie var det helt klart!
20080713041921!Australian_Kelpie-_Yirr-ma_Bashyr_of_the_Two_Chestnuts.jpg


Tack för svaren!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hur många rastrådar klara Buke av? 🙄 Vi är en familj på snart fem personer som börjar bli lite sugna på hund, eller i alla fall jag och...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
10 460
Senast: Guldaskig
·
Övr. Hund Lite dramatisk rubrik kanske. Men jag eftersöker smarta/kloka tips och erfarenheter. Om några veckor ska vi hälsa på en släkting och bo...
Svar
14
· Visningar
1 595
Senast: Whirlie
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 012
Senast: Dandylinn
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp