Hjälp mig inreda skafferi

Du menar väl fortfarande att hyllplanen är 20 cm djupa, eller hur?

Skåpets djup är betydligt större.

Djup är längden till bakväggen, bredd är måttet mellan sidoväggarna, och höjd är från skåpets golv till skåpets tak.

Sedan så förstår jag det som att dörren är mindre än skåpet, det finns en "kant" som dörren sitter fas på.

Diskussionen blir enklare och tydligare om de termer som är standard för olika mått används.
Ja, djupa. Ursäkta. Vad vill du tillföra?
 
Jag hade behållt översta hyllan och tagit bort de två under som är smalare. Därefter hade jag gjort dem till sidohyllor på båda sidorna, dock inte satt dem på samma höjd utan olika så man kan ha olika stora burkar och förpackningar. På så vis kan man på översta hyllan sätta typ två lådor att förvara det oöppnade/sällan använda med etikett på lådorna, på sidohyllorna kan man ställa burkar med de olika i den ordningen man gillar på vardera hylla. I mitten som blir kan man förvara tex spagettiburk eller någon flaska- saft eller olja eller så. Om jag hade behövt mer hyllor hade jag byggt en hylla att sätta på dörren med skruvar, precis i den storleken som är mellan hyllorna på sidorna och där förvarat det som får plats där.
 
Så här ser mitt skafferi ut, så ditt skafferi är rena drömmen :) Jag har haft ett sådant och det fungerade bra för mig om jag hade diciplin. Avskyr trådkorgen i mitt, men inte jag som satt in den, hyresvärdens projekt gissar jag då jag hyr.

321499474_2628390633981922_6146152063219132395_n.jpg
 
323437734_475643718060071_412188057830720317_n.jpg

Eftersom trådbacken står på kanten går det inte att stänga dörren helt som man ska, men man kan klämma fast den med haspen. Det tycker jag är onödigt och sliter onödigt på dörren så jag stänger till den. Man tänker inte på att den inte är helt igen faktiskt, och numera har jag inte en hund som hittar på hyss så det har aldrig varit några problem.

(Min förra hund gjorde inbrott i kylskåpet och länsade det när hon förstod att det var där man förvarade mat..... :D )
 
Visa bifogad fil 109838
Eftersom trådbacken står på kanten går det inte att stänga dörren helt som man ska, men man kan klämma fast den med haspen. Det tycker jag är onödigt och sliter onödigt på dörren så jag stänger till den. Man tänker inte på att den inte är helt igen faktiskt, och numera har jag inte en hund som hittar på hyss så det har aldrig varit några problem.

(Min förra hund gjorde inbrott i kylskåpet och länsade det när hon förstod att det var där man förvarade mat..... :D )
Varför byter du inte ut trådbackarna till något mer praktiskt och som gör att du kan stänga dörren?
 
Varför byter du inte ut trådbackarna till något mer praktiskt och som gör att du kan stänga dörren?
För att den stod där när jag flyttade in, det stör inte att jag inte kan stänga dörren helt och jag bara hyr, varför skaffa saker till ett skafferi i en lägenhet som inte är min? Man ser inte direkt att dörren inte är stängd. Det rör sig om millimeter. Det är inte viktigt för mig. Tydligen inte för hyresvärden heller, eftersom trådbacken står där, så jag antar att han inte bekostar ordentliga hyllor, vilket jag hade föredragit.
 
För att den stod där när jag flyttade in, det stör inte att jag inte kan stänga dörren helt och jag bara hyr, varför skaffa saker till ett skafferi i en lägenhet som inte är min? Man ser inte direkt att dörren inte är stängd. Det rör sig om millimeter. Det är inte viktigt för mig. Tydligen inte för hyresvärden heller, eftersom trådbacken står där, så jag antar att han inte bekostar ordentliga hyllor, vilket jag hade föredragit.
Jag tänkte mest om det störde, stör det inte så är det ju inget problem och hade du fixat en annan lösning hade jag tagit för givet att du tog det med dig vid en ev flytt.
 
Visa bifogad fil 109838
Eftersom trådbacken står på kanten går det inte att stänga dörren helt som man ska, men man kan klämma fast den med haspen. Det tycker jag är onödigt och sliter onödigt på dörren så jag stänger till den. Man tänker inte på att den inte är helt igen faktiskt, och numera har jag inte en hund som hittar på hyss så det har aldrig varit några problem.

(Min förra hund gjorde inbrott i kylskåpet och länsade det när hon förstod att det var där man förvarade mat..... :D )
Kan det gå att sätta hjul på trådbacken så att du kan dar ut den ut skafferiet när du vill koma åt något innanför?
Har för mig att det kan finnas hjul till dessa.
 
Kan det gå att sätta hjul på trådbacken så att du kan dar ut den ut skafferiet när du vill koma åt något innanför?
Har för mig att det kan finnas hjul till dessa.
Finns överhuvudtaget inget behov alls för det?

Alltså, hade jag fått välja fritt och min hyresvärd hade fixat så hade jag bett om enkla hyllplan nerifrån och upp till första sidohyllan. Jag hade även velat ha ett hyllplan till under översta hyllan, ett helt alltså. Sedan sidohyllor.som det är, fast på vardera sida då, och så en i mitten sådan där kort så att det ser ut som ett U på något plan. Alternativt hela hyllor hela vägen upp.

Men nu hyr jag, och bryr mig inte om mitt skafferi numera. Det har varit störigt att det funnits så mycket luft till ingen nytta när vi har varit många, men i skrivande stund kvittar det mig. Jag har andra saker att ta tag i än det där skafferiet och det är inte viktigt längre alls.
 

Liknande trådar

Hemmet jag har inbyggda garderober med fasta hyllplan i trä i min lägenhet. Jag skulle vilja sätta in trådbackar som går att dra ut i stället...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Luff
·
Hemmet I mitt torp är måtten lite udda. Jag har en smal spis - 50 cm och bredvid den ett 60-skåp. Jag är inte nöjd med spisen men den har...
2
Svar
33
· Visningar
3 271
Senast: avslutat medlemskap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp