Hjälp mig inreda skafferi

Jag tror inte det går att hänga något över dörrens överkant, då går den inte stänga. Ska testa med en krok jag har på en annan dörr, men jag tror inte det går. Det måste nog skruvas fast. Ska se om jag kan hitta nåt bra.
Finns självhäftande också.
 
Vårt skafferi är kaos. Delvis på grund av att det inte är någon bra inredning i det i dagsläget.
Hyllplanen är smala, grejer ställs huller om buller och något blir alltid bortglömt längst in.
Visa bifogad fil 109775

Det är dessutom lite udda mått så att bara åka till Ikea och köpa nåt går inte..
Måtten är bredd 65,5 cm, djup 58 cm, höjd 105 cm

Så. Tips och idéer på hur man kan göra?

(Inte för invecklat, jag är händig som ett kylskåp)
Bara en idé, men om du tar bort hyllorna och sätter upp skenor på väggarna istället så kan du välja lösa skivor i olika bredd som hyllplan men även sätta in lådor som är utdragbara. Jag vet inte hur smala de smalaste lådorna är av olika märken, men inte trådbackar utan just hela lådor som går att dra ut?

1672888285993.png


Elfas lådsystem med träfront består visserligen av en tråd/meshback men det är ett tätt meshnät så saker inte trillar igenom och de hängs på skenorna. Annars så struntar du i lådfronten och köper bara utdragbara lådor i mesh, de finns i bredden 45 med djupet 30 eller 40 cm. Då får du plats att hänga/ställa flaskor och förpackningar på sidan med. Ett par lådor längst ner, några hyllor i olika bredd? Med skenor och konsoler så kan du välja hur många/få hyllor du vill ha och var de ska hänga och samtidigt då även få plats med ett par utdragbara lådor. :idea:
 
Nu orkar jag inte läsa 6 sidor om hyllor men mitt tips är att använda lådor, men lite större sådana. Jag har lådor med teman, inte bara en produkt per låda. Typ bakning (vaniljsocker, bakpulver, kardemumma, jäst) i en och, ris, pasta osv i en.

Sen sätter jag lådorna så att de jag använder oftast är längst fram och enkla att ta ut
 
Bara en idé, men om du tar bort hyllorna och sätter upp skenor på väggarna istället så kan du välja lösa skivor i olika bredd som hyllplan men även sätta in lådor som är utdragbara. Jag vet inte hur smala de smalaste lådorna är av olika märken, men inte trådbackar utan just hela lådor som går att dra ut?

Visa bifogad fil 109809

Elfas lådsystem med träfront består visserligen av en tråd/meshback men det är ett tätt meshnät så saker inte trillar igenom och de hängs på skenorna. Annars så struntar du i lådfronten och köper bara utdragbara lådor i mesh, de finns i bredden 45 med djupet 30 eller 40 cm. Då får du plats att hänga/ställa flaskor och förpackningar på sidan med. Ett par lådor längst ner, några hyllor i olika bredd? Med skenor och konsoler så kan du välja hur många/få hyllor du vill ha och var de ska hänga och samtidigt då även få plats med ett par utdragbara lådor. :idea:
Det är just det vi diskuterat den senaste sidan ;) mitt enda bekymmer är hur jag ska lösa det rent praktiskt, i och med att öppningen smalare än skåpet.
 
Det är just det vi diskuterat den senaste sidan ;) mitt enda bekymmer är hur jag ska lösa det rent praktiskt, i och med att öppningen smalare än skåpet.
Lösa hyllplan kapar du så de går hela vägen sida till sida, sen vinklar du dem ju bara när de ska på plats. Sätter du tre skenor får du även plats med ett par eller flera utdragbara lådor med. :)
 
Lösa hyllplan kapar du så de går hela vägen, sen vinklar du dem ju bara när de ska på plats. Sätter du tre skenor får du även plats med ett par eller flera utdragbara lådor med. :)
Exakt som vi skrivit tidigare i tråden.
Det kommer nog bli så om jag hittar några bra lådor som inte kostar för mycket.

Ska se om det går att ta bort det som sitter idag med, det har gått åt mycket lim och spik när de byggde det här köket...
 
Nu orkar jag inte läsa 6 sidor om hyllor men mitt tips är att använda lådor, men lite större sådana. Jag har lådor med teman, inte bara en produkt per låda. Typ bakning (vaniljsocker, bakpulver, kardemumma, jäst) i en och, ris, pasta osv i en.

Sen sätter jag lådorna så att de jag använder oftast är längst fram och enkla att ta ut
Jag tänkte inte svara, men ok. Nej. Jag vill inte ha lådor. Och större lådor går inte in, hyllplanen är ca 20 cm djupa.
 
För att få större lådor iom att dörren är smalare. Målat fronterna i samma kulör som köket.
Fast själva dörröppningen är ju för smal.
Det kommer se vrålkonstigt ut att ta upp ett stort hål, när det är skåp över och under också.
 
Fast själva dörröppningen är ju för smal.
Det kommer se vrålkonstigt ut att ta upp ett stort hål, när det är skåp över och under också.

Det var dock lite oklart, förstod det som att det är själva dörren som gör öppningen smalare
Konstigt ser det inte ut om man bygger lådorna i samma stil som köket. Vi hade både låssystem och skåp i huset. Snyggt och jävligt praktiskt!
 
Det var dock lite oklart, förstod det som att det är själva dörren som gör öppningen smalare
Konstigt ser det inte ut om man bygger lådorna i samma stil som köket. Vi hade både låssystem och skåp i huset. Snyggt och jävligt praktiskt!
Dörröppningen är smalare än skåpets insida.
Det skulle se sjukt konstigt ut med ett så brett hål bland alla smala skåp. Nej, dörren får vara kvar.
 
Skulle man kunna sätta liknande klossar (i passande tjocklek) som det jag ringat in, för att montera in något företags standard sortiment, som kanske är billigare.

IMG_20230104_123355.jpg
 

Liknande trådar

Hemmet jag har inbyggda garderober med fasta hyllplan i trä i min lägenhet. Jag skulle vilja sätta in trådbackar som går att dra ut i stället...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Luff
·
Hemmet I mitt torp är måtten lite udda. Jag har en smal spis - 50 cm och bredvid den ett 60-skåp. Jag är inte nöjd med spisen men den har...
2
Svar
33
· Visningar
3 274
Senast: avslutat medlemskap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Lösa hundar
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp