Bukefalos 28 år!

Hjälp mig nu med argument...

Jenka

Trådstartare
...till varför jag INTE ska skaffa katt!

Har gått och blivit tokförälskad i en katt på ett av katthemmen i närheten och ja... Hjälp mig med anledningar till varför jag inte ska bli med katt!
 
Sv: Hjälp mig nu med argument...

Varför kan du inte skaffa katt? :D

Men det kan väl vara för att de klöser, pissar, bajsar, luktar, släpar in råttor, bits o sånt där :angel:
 
Sv: Hjälp mig nu med argument...

+ hårar!
Sen binder man ju upp sig i många år, kräver ju passning och sällskap.

men dom är ju bara såååååå :love: :love:
 
Sv: Hjälp mig nu med argument...

Du måste ha kattvakt på semestern de närmsta 18-20 åren. De hårar förbannat mycket, glöm svart i garderoben. Kattlådan måste rensas. Sen dör de - och då blir man skitledsen.
R.I.P Pirre :( (Pirat var som min lillebror, kom till familjen när jag var sex. 18 år senare fick han en hjärnblödning och fick tas bort i all hast...)
 
Sv: Hjälp mig nu med argument...

Det är så jäkla drygt när de kommer och klänger upp på magen på en när man ligger i tv-soffan och de trampar runt och spinner för att slutligen lägga sig där. Tungt kan de bli också. Och varmt. För att inte tala om all den mjuka fluffiga pälsen som kittlar en i näsan. Själv liiiiiider jag när min "fingerapa" envisas med att lägga en tass på min kind och tittar kisande på mig samtidigt som han spinner ännu högre.
Det är extra jobbigt om man är lite sjuk eller nere av någon anledning att ha ett sånt otäckt litet plåster efter en...

(:devil:)
 
Sv: Hjälp mig nu med argument...

Ja, det där hjälpte ju :p

Kl, till alla.

Tack för svar, fyll gärna på...

Skrev ett svar med kommentarer på era argument men det blev så långt och rörigt så jag återkommer i morgon... Nu är det hög tid att sova!

Skriv gärna ner några fler under tiden som sagt :)
 
Sv: Hjälp mig nu med argument...

Jag tror du är i fel forum om du vill bli avskräckt från att skaffa katt.;)
 
Sv: Hjälp mig nu med argument...

Nackdelar med katt:

* Det är hår överallt, i sängen, i frukostflingorna, i de nybakade bullarna, på gardinerna, damm(hår)råttor överallt!
* Kattskit stinker! Helst om de är lösa i magen och lägger en hög i den dyra älskade tygfotöljen.
* Om du har fåglar så är lösflygande fågel = en fågel mindre.
* Hitta rätt foder som ska vara bra för katten OCH gå att äta för katten.
* Veterinärräkningar... *suck* behöver jag säga mer??
* Utekatt som lägger döda möss på trappen är ingen hit.
* Väcker en om nätterna bara för att den har lust. Gärna genom att först klappa med tassen i ansiktet, för att sedan släppa ut klorna och DRA...
* Mjau, mjau, mjau i tid och otid.
* Vägrar komma när man ropar på denne när det är dags att sova vilket medför att matte inte får sova förräns sens på natten när katten äntligen behagar komma in -efter att matte har skrikit och väckt halva byn i flera timmar.
listan kan göras lång! ;)

Som tur är kan även fördelar-listan göras ännu längre!
 
Sv: Hjälp mig nu med argument...

En till!

* Kattallergiker kan inte längre komma på besök utan att behöva ta en massa allergitabletter!
 
Sv: Hjälp mig nu med argument...

Orsaker till att inte skaffa katt:
De hårar ner överallt, inget är hårfritt även om de aldrig har varit i bilen så finns det hår där.
De ska ha uppmärksamhet hela tiden och får de den inte genast så skriker de tills öronen trillar av.
De blir sjuka så man måste åka till veterinären och man måste åka till veterinären för att de inte ska bli sjuka. Detta måste man dessutom betala för :eek:
De ska ha mat, bättre än den du äter själv, helst dyrare med.
De vill ha varmt omkring sig, alltså höjs din värmeräkning för katten accepterar inget under 25 grader.
De väcker en på nätterna eftersom de fått ett enormt behov av att bli gosade med.
De välter ner allt i sin väg och klöser på alla möbler utom de som redan är sönder klösta.
Har man väl skaffat en så kommer det gärna en till och en till och en till och flyttar in. Jag skaffade en katt för många år sedan och trots att han inte finns kvar så har jag nio nu :eek: hur gick det till???
Man blir totalt förstörd den dagen man har gjort allt för dem och får inse att det är dags för sista gåvan :cry:

Så skaffa inte katt, de är bara till besvär.










Och helt underbara :love:
 
Sv: Hjälp mig nu med argument...

du kommer aldrig kunna ligga i soffan och slöläsa en bok utan en stor hårtuss som ligger på magen och skymmer sikten:love:
 
Sv: Hjälp mig nu med argument...

*De väcker en mitt i natten. Eller så väcker de dig 10minuter innan klockan ringer. Inte för att de vill något utan för att de kan!
*Välter ner saker trots att de i flera år har kunnat gå förbi utan att välta det så verkade det som en extra bra idé att välta ner det just idag.
*Du hittar leksaksmöss i sängen, strumplådan och handväskan. Varje gång håller du på att få en hjärtattack.
*Rena tvätten är förstås bästa sovplatsen och de blir mycket förnärmade när du tar bort den.
*Saknar helt förståelse för varför man inte får äta direkt ur skinkpaketen när husse och matte gör det.
*Förstår inte varför man ska dricka ur sin vattenskål när matte kan starta kranen med rinnande vatten istället. Mjauar dessutom högljudt tills dess att önskan är uppfylld.
*Tycker att de själva är störst bäst och vackrast och du är deras personliga slav.






Också är de förstås alldeles, alldeles underbara :love:
 
Sv: Hjälp mig nu med argument...

Tack för alla svar. Jag har nu (återigen) bestämt att det inte blir någon katt. Inte nu i alla fall, men säkerligen någon gång i framtiden.

Tänkte bara svara på citatet ovan: Problemet är ju att jag VILL. Har väl också möjlighet att ha katt; har redan djur som behöver passning och sällskap så det skulle inte bli alltför stor skillnad. Dock känns det dumt med fler djur, bland annat eftersom vi har några som ska säljas (kaninungar, fullkomligt planerat, man kan inte behålla hela kullen). Dessutom har jag och sambon helt olika syn på katthållning så det kan bli ett problem...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 867
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
962
Senast: Bison
·
Övr. Katt Hej! Jag har skaffat en Russian Blue-katt. Han är ungefär 4 månader gammal och har blivit vaccinerad två gånger och id-märkt. Nu vill...
Svar
19
· Visningar
1 002
Senast: Liten
·
Katthälsa Jag och sambon adopterade en honkatt från ett katthem för en månad sen. Hon är cirka ett år gammal och vi vet inget om hennes bakgrund...
Svar
2
· Visningar
667
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp