hjälp mig rädda mitt hår!

zalleg

Trådstartare
Har gjort det man inte ska. Försökt gå från svarthårig till ljus, på en kväll.
Har läst på ordentligt, och trodde att jag med hjälp av avfärgning, blekning och askblond färg kunde få ett ljus fint hår.
Det är ljusare ja, men inte som jag tänkt mig. Fick gå till jobet orange / gul i skallen.. igår färgade jag det i en mörkblond färg. Det blev jämnt, men ljusbrunt /rött /koppar något. Inte riktigt så rött som bilden visar.

20131228_130809-1_zpsc3f5f000.jpg~320x480


Såhär vill jag inte se ut!! Jag vill ha en kall ton..

Hur ska jag rädda det,? Askblond igen?
Den askblonda jag haft i håret (innan jag färga mörkblond) gjorde ingen större skillnad öht..

Håret mår bra för övrigt, klarar nog mer färgningar.
 
Sv: hjälp mig rädda mitt hår!

Kanske är bilden som luras, men jag tycker håret ser lite torrt ut bakåt? Om så är fallet hade jag nog väntat med färgning och kört inpackningar ett tag först.

Eller förresten, det hade jag gjort oavsett om håret är torrt eller inte när jag tänker efter. När mitt hår blivit misslyckat blekt (det händer hela tiden :o) går det inte att färga över ordentligt förrän efter någon/några veckor. Det blir just rödaktigt. Det enda som brukar få bort den där rödorangeskrikiga färgen på mig är Special Effects Atomic Pink, men så kanske du inte heller vill se ut i håret ;)
 
Sv: hjälp mig rädda mitt hår!

Nej det är inte torrt. Eller, mitt hår är så. Tunnt och frissigt. Det har inte blivit värre av blekning. :D

Och tack för tipset men rosa är inte riktigt min smak :p
Har också funderat på att låta det vila, ifall det är därför den askblonda inte tog och den mörkblonda blev.. såhär..

Men tänk om en färgning till ger ett perfekt resultat? Optimist jag vet!
 
Sv: hjälp mig rädda mitt hår!

Jag var rädd för att rosa inte skulle vara helt rätt det heller :D

Och visst kan det bli bra med en färgning till, men min erfarenhet säger att det ytterst sällan (läs aldrig, för mig iallafall) blir bra om man vill färga ganska ljust när håret är "rödblekt". Utan då nästan måste man vänta ett tag först.
 
Sv: hjälp mig rädda mitt hår!

Jag får väl vänta ett tag då.. det är ju inte skrik orange, jag kan ju visa mig bland folk utan att skämmas ihjäl.

Men sen? På med askblond direkt eller bleka en gång till först? Fast då kommer det ju bli orange gult igen..
 
Sv: hjälp mig rädda mitt hår!

Gå till frisören. Blev tvungen att göra det jag med, men ville gå från platinablond till någon mer chokladbrunfärg. Gjorde det hemma och mitt såg också ut som urtvättad mens.

Frisören har nu slingat mitt hår en gång men ska göra det en gång till så jag får tillbaka min fina blonda färg. Under tiden ska jag köra en massa kurer med balsam och inpackningar.

Tänk på ditt hår, det blir tyvärr superslitet när man inte vet vad man gör!
 
Sv: hjälp mig rädda mitt hår!

Haha vilket uttryck :D:wtf:

Men jag har inte råd att gå till frisören.. eller råd har jag väl men vill inte lägga pengarna på det. Tycker om att fixa och dona med såna grejer själv, fast vill gärna ha bra resultat :meh:

Men sista utvägen fär bli frisören. Eller färga mörkt igen.
 
Sv: hjälp mig rädda mitt hår!

Jag är en sån som inte är rätt för att greja håret hemma.
Jag tycker absolut du kan göra en avfärgning till. Nu vet jag inte när det här senaste gjordes, men om det var igår så vänta nån vecka. Sen kör du i en ny blekning, till exempel den här, som jag tycker är väldigt bra:
9310714209974_l.jpg


Sen lägger du i en askig, ljus färg över det, till exempel den här:

casting-creme-gloss-910-mycket-ljus-askblond-glossy-blonds.jpg

Eller:
casting-creme-gloss-1010-extra-ljus-askblond-glossy-blonds.jpg


Så egentligen har du gjort helt rätt, bara det att det ibland krävs ett par extra blekningar. När det är gjort rekommenderar jag någon bra inpackning, tvätta håret så sällan du kan, och var allmänt snäll mot det. Förmodligen kommer det bli lite mer slitet, men det är något man får ta.
Lycka till!
 
Sv: hjälp mig rädda mitt hår!

Alltså sistah, I've been where you are, och det är inte gött. Inte gött alls. Är naturligt blond, hade blekt slingor, sen FÄRGAT skiten svart. När man använder permanent hårfärg, går den kemiska processen när du har färgen i skallen till så, att den bleker upp håret, för att öppna fjällskiktet, innan den färgar in pigmentet. Det är alltså redan blekt en gång. Sen slängde jag i en avfärgning, plus en blekning. På samma kväll. Håret blev som tuggummi, gick av samt var oranget och snustorrt. Förstört. Såg ut som en ginger-pojke med ful frisyr i säkert ett och ett halvt år, innan det rättade till sig. Min frisör lyckade rädda upp med slingor i omgångar- men vägrade göra något med det förrän två månader efter min hemmablekning hade passerat. Rätt av henne, dumt av mig. Förstår att du vill göra hemma själv, men for god sake- gå till en frisör, och få det rätt gjort. Då slipper du gråta bittra tårar över brutna toppar och orangea toner.

Om du ändå MÅSTE färga hemma så gör som nothalfbad säger, men undvik intensivtoning som hon tipsar om. Det innehåller väteperoxid som gör ungefär samma sak som blekning, bara i minde utsträckning. Köp istället en revlon färgbomb för platinatoner, som egentligen bara är inpackning med blåa pigment. Det KAN alltså inte skada ditt hår, men lägger du den direkt efter blekning riskerar du att få toner som skiftar i grönt, eller att det sätter sig extra mycket blått pigment i de delarna av håret som är mest poröst efter blekningen. Polycolor färgschampoo i askblond funkar dock att "maskera" det orangea, men mörkar ned håret en aning. Dock är det BARA pigment och den sortens toning förstör inte fjällskiktet på håret, utan rinner ur efter ett par tvättar, kanske lagom till du vill bleka det igen eller hur du gör. Good luck! :)
 
Sv: hjälp mig rädda mitt hår!

Beställde hem färgshampoo från wella, så får håret vila någon månad.
Tack för bra tips!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
1 087
Senast: Wingates
·
Kläder & Bli fin Jag har tröttnat på långt hår nu. Det bara hänger rakt ned eller så har jag det i en knut mitt på huvudet. Är kass på att sätta upp...
2
Svar
38
· Visningar
3 165
Senast: WBanna
·
Kropp & Själ Tipsa mig om riktigt bra produkter för torrt hår, som jag inte dör av att använda! Jag var hos frisören härom dagen och försökte...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Jag är lite trött på min hårfärg. Har väldigt varmt blont hår, nästan lite åt strawberry blonde-hållet men kanske lite mer guldiga toner...
2
Svar
28
· Visningar
3 040
Senast: Blimblom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp