Färga grått hår knallrosa!

Stinaelin

Trådstartare
Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK, men försvann snabbt.
Använde den här:

image0 (8).jpeg


Nu vill jag testa igen med riktig färgning.
Jag är inte orolig att det blir för skarpt, mitt naturligt svarta hår sväljer allt. Men jag vill att de gråa håren ska vara just knallrosa, mot cerise.

Vad har ni för tips på färg? Allt från nyans till märke. Jag vill köra på hemmavarianten, det är ju svindyrt på salong...
 
Jag har haft rosa slingor i perioder i många år (gillade när flätorna blev polkagrisrandiga :D) men tyvärr sitter den typen av färg sällan länge. Då har jag ändå gjort det hos frisör. Så samma slags resultat som med annan färg (brun, blond, röd..) har jag aldrig fått med 'onaturlig' färg.
 
Jag har haft rosa slingor i perioder i många år (gillade när flätorna blev polkagrisrandiga :D) men tyvärr sitter den typen av färg sällan länge. Då har jag ändå gjort det hos frisör. Så samma slags resultat som med annan färg (brun, blond, röd..) har jag aldrig fått med 'onaturlig' färg.

Jag behöver inte att det sitter i länge, men gärna mer än två tvättar...
 
Tyvärr så bleks rosa ganska snabbt tråkigt nog. Mitt blev lite rosagrå daskigt efter ett kort tag. Jag hade det på halvt färgat blont och halvt utväxt nordiskt blond (typ mörkblond alltså). Det var kul så länge det varade.
Jag färgade också hemma, det kanske skulle blivit mera ihållande rosa om jag gjort det hos frisören dock.

Men jag håller med om att vill man ha knallrosa så bör man vara minst platinablond (eller ha ljust grått?) innan. Det rosa på mitt "nordiskt blonda" (dvs ganska mörkt blond) hår blev tråkigare snabbare och såg inte lika kul ut som när jag färgade första gången när hela håret var platinablont.
 
Tyvärr så bleks rosa ganska snabbt tråkigt nog. Mitt blev lite rosagrå daskigt efter ett kort tag. Jag hade det på halvt färgat blont och halvt utväxt nordiskt blond (typ mörkblond alltså). Det var kul så länge det varade.
Jag färgade också hemma, det kanske skulle blivit mera ihållande rosa om jag gjort det hos frisören dock.

Men jag håller med om att vill man ha knallrosa så bör man vara minst platinablond (eller ha ljust grått?) innan. Det rosa på mitt "nordiskt blonda" (dvs ganska mörkt blond) hår blev tråkigare snabbare och såg inte lika kul ut som när jag färgade första gången när hela håret var platinablont.
Det var några år sedan nu men om jag minns rätt så blev det daskigt efter bara ett par tvättar den andra gången jag färgade (då jag hade utväxt av min naturliga hårfärg).
 
Jag har haft rosa slingor i perioder i många år (gillade när flätorna blev polkagrisrandiga :D) men tyvärr sitter den typen av färg sällan länge. Då har jag ändå gjort det hos frisör. Så samma slags resultat som med annan färg (brun, blond, röd..) har jag aldrig fått med 'onaturlig' färg.
Då skulle jag vilja påstå att det kan vara saksamma att göra det hemma eller hos frisör. Det är åtminstone billigare att göra det hemma om det ändå försvinner rätt snabbt.

Men en varning, färgen sitter fast på en vit duschslang bra längre än vad det gör i ens hår... mycket längre :angel:

Edit: Jag undrar om lila är en av dessa onaturliga färger? Jag färgade mitt hår lila en gång hos frisör, jag mådde lite dåligt över mitt hår (från ett annat tillfälle) vid den perioden så jag minns inte så mycket men jag har för mig att jag reagerade på att färgen försvann ganska snabbt.
 
Då skulle jag vilja påstå att det kan vara saksamma att göra det hemma eller hos frisör. Det är åtminstone billigare att göra det hemma om det ändå försvinner rätt snabbt.

Men en varning, färgen sitter fast på en vit duschslang bra längre än vad det gör i ens hår... mycket längre :angel:
Ja absolut. Nu råkade min morsa vara frisör så ingen stor kostnad där :)
 
Jag undrar om inte alla "onaturliga" färger är slags semi-permanenta färgningar? Kan de ens vara hel-permanenta?
 
För övrigt så är jag själv sugen på att testa ljust blått någon gång :D trots att jag är medveten om att färgen kan bli dassig ganska snabbt, så jag förstår din längtan @Stinaelin. Jag tröttnade bara snabbt på att hålla efter.

Men den blåa färgen får vänta tills jag blivit anställd... :angel:
 
Man måste fräscha upp med färgbomb, helst varje tvätt eller iaf varannan. Vet inte hur det fäster på grått, men annars brukar man behöva bleka först.
 
Manic Panic är verkligen ett suveränt märke. Jag använder själv Crazy colours och den sitter ruskigt bra även i mitt inte särskilt blekta hår (jag trodde inte heller man behövde bleka grått hår eftersom det redan är poröst?), samt är såpass billigt att det inte gör något om man måste fylla på lite oftare. :)
Det måste vara skitsnyggt med "naturliga" rosa slingor i svart hår. :love:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har mörkt hår, nästintill svart och gjorde en dip-dye färgning för ca 3 månader sedan. Nu har min rosa/röda färg i topparna bleknat...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Har inte kommit till stunden då jag vill strunta i att färga det. Men alltså när det inte är ekonomiskt möjligt att springa och färga...
Svar
17
· Visningar
3 314
Senast: Linda_A
·
Kropp & Själ Jag har gått från att vara född blondin, haft alla tänkbara färger i håret under många år till att senaste året transformerat mig från...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 874
Senast: honung
·
Kropp & Själ Jag blekte håret igår. Tog sedan i silverschampo för att få bort dom allra gulaste tonerna. Jag brukar normalt sett ha i det i kanske...
Svar
17
· Visningar
20 448
Senast: eldkyss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp