Färga grått hår knallrosa!

Då skulle jag vilja påstå att det kan vara saksamma att göra det hemma eller hos frisör. Det är åtminstone billigare att göra det hemma om det ändå försvinner rätt snabbt.

Men en varning, färgen sitter fast på en vit duschslang bra längre än vad det gör i ens hår... mycket längre :angel:

Edit: Jag undrar om lila är en av dessa onaturliga färger? Jag färgade mitt hår lila en gång hos frisör, jag mådde lite dåligt över mitt hår (från ett annat tillfälle) vid den perioden så jag minns inte så mycket men jag har för mig att jag reagerade på att färgen försvann ganska snabbt.
Nja. Jag har både färgat hemma och hos frisör - och frisörfärgen både sitter längre och blir jämnare.
Jag lägger bara i färgbomb varannan vecka max. Oftast bara en gång i månaden.
 
Vill man göra hemma föredrar jag Directions, det är min favorit men vet många som gillar manic panic.
Four Reasons gör bra färgbomber - är nästan som directions/manic panic på tub.
 
Jag tycker Joico color intensity är bäst för roliga färger, men i alla fall tidigare väldigt svår att få tag i som privatperson i Sverige.

Vet inte om det finns längre men Goldwell Elumen har extremfärger som faktiskt är permanenta.

Jag har turen att ha hår där både blått och rosa sitter länge, men tvättar håret sällan och väldigt lite schampo.
 
.

Vet inte om det finns längre men Goldwell Elumen har extremfärger som faktiskt är permanenta.
De har fortfarande, det är den jag använder.
Tror den är svår att få tag på om man inte är frisör dock.

Finns fler märken som har med, men på mitt hår funkar elumen bäst.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har mörkt hår, nästintill svart och gjorde en dip-dye färgning för ca 3 månader sedan. Nu har min rosa/röda färg i topparna bleknat...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Har inte kommit till stunden då jag vill strunta i att färga det. Men alltså när det inte är ekonomiskt möjligt att springa och färga...
Svar
17
· Visningar
3 314
Senast: Linda_A
·
Kropp & Själ Jag har gått från att vara född blondin, haft alla tänkbara färger i håret under många år till att senaste året transformerat mig från...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 874
Senast: honung
·
Kropp & Själ Jag blekte håret igår. Tog sedan i silverschampo för att få bort dom allra gulaste tonerna. Jag brukar normalt sett ha i det i kanske...
Svar
17
· Visningar
20 448
Senast: eldkyss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp