Bukefalos 28 år!

Hjälp mig välja kamera!

Riley

Trådstartare
Jag har lessnat på min halvkassa kompaktkamera och har därför bestämt mig för att investera i en ny.
De tre jag tittat på är Canon Powershot SX10, Casio EX-FH20 och Nikon Coolpix P90.
Någon som har/haft någon av dessa kameror och kan ge ett utlåtande?

Jag vill ha en kamera att främst fota på konserter med (därav att jag inte kan köpa en systemkamera då det sällan är tillåtet att ta med dem in), och är därför ute efter någon som klarar dåliga ljusförhållanden hyfsat bra.
Jag fotar också en del på trav, eller hästar i rörelse i allmänhet.
Bra zoom och gärna bra videokvalitet är också viktigt.

Dessutom är jag, som de flesta nog förstår, totalt okunnig vad gäller kameror och fotografering och vill därför ha en så "okomplicerad" kamera som möjligt, då jag förmodligen är för korkad för att egentligen lära mig något om dem. :p

Ja. Känns inte som att det här blev den bästa beskrivningen av vad jag söker haha, men jag kan inte specifiera mig mer än så, just för att jag inte har en aning om vilka krav som är rimliga och vad man "kan" söka i en kamera. Jag fattar exempelvis ingenting av det här med att "objektivet på blabla mm motsvarar en blabla mm", vad det gör för skillnad osv.

Jag är tacksam för alla försök till hjälp på det här pladdret i alla fall.
 
Sv: Hjälp mig välja kamera!

Ingen som har någon åsikt om någon av dem?
Jag brukar inte hålla på och putta trådar i onödan, men jag måste köpa en av kamerorna imorgon, så....
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har två kameror: en systemkamera Nikon D60 (som jag oftast använder ett Tamron-objektiv med brännvidd 18-200 på) och en...
Svar
0
· Visningar
867
Senast: Myrten
·
R
IT & mobiler Jag funderar på att köpa en ny kamera till mig själv i julklapp. Var inne lite snabbt på Elgigantens hemsida och upptäckte att jag är...
2
Svar
25
· Visningar
2 780
Senast: Raderad medlem 6459
·
S
IT & mobiler Jag vet det finns 100 st kamera trådar men jag blir inte ett dugg klokare när jag läser dom, man har ju alltid egna frågor och egna mål...
Svar
9
· Visningar
1 242
Senast: sodiro
·
C
IT & mobiler hejsan. söker en ny kamera då min lagt av för länge sen. har en kompis som har en nikon coolpix p80 och den verkar ju enkel och tar bra...
Svar
3
· Visningar
809
Senast: Irenes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp