Bukefalos 28 år!

Hjälp mig välja sulky!

Krystalline

Trådstartare
Jag har till vardags en Brio Happy som är perfekt här på landet, men den är rent hopplös när jag är hos min syster i stan då jag måste bära upp min vagn tre trappor och få plats med den nånstans i hennes lägenhet.
Nu har jag fått lyxen att få en sulky av dotterns gammelmormor, men kan inte hitta rätt.

Mina önskningar:
- Så liten och lätt som möjligt ihopfälld
- Så hög maxvikt som möjligt
- Möjlighet till fullt liggläge (dottern är bara 6 mån)
- Gärna vändbar så att barnet kan sitta med ansiktet mot mig

Ös på med tips och råd :D
 
Jag har en Brio Happy hemma på landet, älskar den där. Men som du säger i stan är den helt värdelös. Vi köpte en Kronan Sulky S och älskar den! Tyvärr ej vändbar men liten, smidig, bra i kollektivtrafiken. Dotter sitter riktigt bra i den och jag gillar deras version av selen enormt då hon kan luta sig fram men ändå sitta fast. Samt att den har fullt liggläge som ser ut att gunga ganska behagligt.
 
Om du vill ha vändbar är utbudet rätt begränsat tyvärr. Bugaboo Bee t ex finns men är dyr. Finns ju beg förstås.
 
Vändbar är svårt, vi körde med framåtvänd från 7 mån då det endast var sporadiskt.
valde en babyjogger mini zip, stor plats för barnet, fullt liggläge men blir nada ihopfälld och väger pluttlite. Finns fler, mer rejäla BJ varianter om man söker.
 
Åker du tåg så är chiccolite bra, den går till och med att köra i gången mellan sätena på tåget om det kniper.
 
Har en EasyWalker Mosey som jag avgudar! Tar 20 kg, vändbar sittdel, fullt liggläge och helt upprätt sittläge. Smidig att fälla ihop, önskade att den blev nååågot mindre ihopfälld. Suffletten är generöst tilltagen och skyddar väldigt bra!
Handtaget kan du fälla in ända in till vagnens båge. Väldigt slimmad vagn också!

Jag köpte min begagnad men dock bara 2 månader gammal för 3600kr.

Vagnen blev nominerad till bästa vändbara sulkyn 2016. :)
 
Jag har till vardags en Brio Happy som är perfekt här på landet, men den är rent hopplös när jag är hos min syster i stan då jag måste bära upp min vagn tre trappor och få plats med den nånstans i hennes lägenhet.
Nu har jag fått lyxen att få en sulky av dotterns gammelmormor, men kan inte hitta rätt.

Mina önskningar:
- Så liten och lätt som möjligt ihopfälld
- Så hög maxvikt som möjligt
- Möjlighet till fullt liggläge (dottern är bara 6 mån)
- Gärna vändbar så att barnet kan sitta med ansiktet mot mig

Ös på med tips och råd :D
Vi har en Basson baby pico för det ändamålet. Inte vändbar men oerhört smidig vagn, 8,8 kg. Maxvikt 25 kg. Suverän sufflett. Fullt liggläge. Bra sele. Stabil. Superduper nöjd!
 
Tack för tipsen jag fått hittills!
Just nu lutar det åt en Kronan Sulky S,ska se om jag hittar en att provköra :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 265
Senast: cirkus
·
Hundavel & Ras Hej! Hoppas få lite kloka råd och vägledning från er hundkunniga! Jag och min sambo har i flera år varit sugna på att skaffa hund och...
Svar
3
· Visningar
1 521
Senast: Lady_A
·
Övr. Barn Jag lurar lite på att skaffa en ny vagn. Har en Brio Sing som har både fördelar och nackdelar, och nu när L ändå är för stor för att ha...
2
Svar
33
· Visningar
4 912
Senast: Bollen
·
B
Övr. Hund Jag är med på ett annat forum ”lillasyster” där en har skrivit följande: Hjälp! vad ska jag göra? Våran tik har i natt fött sex...
Svar
8
· Visningar
1 233
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp