Hjälp mig...

Kalaspinglan

Trådstartare
...innan jag blir tokig, exploderar och antingen slänger ut min valp (4 månder gammal) från balkongen eller hoppar ut därifrån själv... :crazy:

FY vad han är jobbig nu. Tills för tre dagar sedan har han fungerat jättebra. Träningen har fungerat jättebra och han har varit väldigt lugn och verkligt snäll.

Nu har det oavbrutna helvetet brutit ut! Han har börjat bitas igen, vilket var helt borta tidigare. Helt oprovocerat hoppar han på en och säger "Hej!! Jag vill ha uppmärksamhet, lek med mig!". Inkallningen fungerar ungefär lika ofta som den inte fungerade tidigare. Saker han aldrig rört tidigare (skor, elkablar, mattfransar mm) är jätteintressant och han biter gärna på dessa när vi tittar på. Dessutom ifrågasätter han ALLT, precis ALLT, hundra gånger och några till. "Matte sa nej, om jag testar igen kanske hon tröttnar"...

Jag vet att detta är helt normalt men jag känner mig ändå så besviken och misslyckad för att jag "inte kan hantera min hund". Jag försöker att inte ställa så höga krav på min hund eller mig själv och komma ihåg att han faktiskt är en liten valp, samtidigt måste jag ju visa var skåpet ska stå.

Nu har han lagt sig i soffan bakom mig och tuggar på kuddarna i soffan. Uuuuuu....

Pinglan

PS! Han är ganska snäll när han sover...
 
Sv: Hjälp mig...

Uhh, jag vet precis hur du känner dig. Trösta dig med att det kommer försvinna snart, valpar växer ju så fort. Snart sitter du och längtar tillbaka till valptiden. :p

Selma var likadan. Allt som hon visste att hon inte fick bita på ställde hon sig och bet på samtidigt som hon kollade på oss. Kändes som att allt hon gjorde var för att försöka driva mig och husse till vansinne. :D Ett tag tyckte jag bara om henne när hon sov. :p
 
Sv: Hjälp mig...

Silvertejp löser det mesta! :angel: :angel: Ett ordentligt lager runt näsan och så slår du en åtta mellan tassarna både fram och bak. Fungerar super...... ;)
 
Sv: Hjälp mig...

hehe det kliar ju i tänderna ;) för mej funkade märgben då blir dom fromma små lamm i flera timmar :angel:
 
Sv: Hjälp mig...

Åh... du kan få min valp...

Han började igår med att få knäck i lurarna, lyssnar inte, springer ifrån mig, käkar på SKOR

Äter äckliga saker ute HELATIDEN.

Vägrar att gå frammåt.

OCh nu kommer det roliga, den :devil: väger 37 kg så vill han inte göra en sak så är det banne mig så.

Envisare jäkel får man fan leta efter...

( ursäkta mina fina val av ord ibland )

URK :crazy:
 
Sv: Hjälp mig...

Lugn det går över.
jag ska berätta när min rottis tik var ca 1/2 år.
Skulle gå ut på en promenad. Det var snö slask lera mm. Vi gick över en gräsmatt för att komma upp på vägen.
Då fick hon fnatt. Hon stuttsade runt som en stutts boll. Runt runt mig.
Det slutade med att jag låg i den värsta leran. Hon tyckte det var gör kul. Jag reser mig. Hon gör lika dant. 4 gånger åkte jag ner i leran. Hon snurrade in kopplet runt benen på mig. Gick inte att ta sig i skydd.
Men jag blev så jäkla förbenad så jag bet henne stenhårt över snoken. Rakt över näsborrarna.
Jag kom ingen stans fick gå in och byta från topp till tå.
Men efter detta har hon aldrig gjort om detta.
Jag var gör arg.
Nu är hon snart 11 år .
 
Sv: Hjälp mig...

amkm skrev:
loss=svälj-fort-för-annars-snor-hon-det-ur-munnen-kommando.. :crazy:

Det är vist fler hunder som tolkat det på det viset.
Trita lyckades svälja en hel fläskkottlet med ben och allt på loppen av en ½ sekund.
 
Sv: Hjälp mig...

JRT'n var helt enkel pervers på svarta äckliga skogssniglar (?) stora som en halv handflata...*ryser*
Och han jag ens påbörja tanken om NEEEEEEEJ,loss,så var det redna för sent..Hon visste så väl..

Terven däremot har haft sin fettish i att svälja småsten,samma sak där,loss= svälj snabbt.. :crazy:
 
Sv: Hjälp mig...

37 KILOOOO? :eek: jisses.....

mitt monster är "bara" besatt av att äta snö, dra iväg med matte då det är isigt ute och käka upp julklappar och annat han kommer åt. Skorna har han gett upp.

Köpte en jäkla massa hundben på Hund 2004, det underhåller honom i timtal *pust* (spec nu då jag ligger i vintersjukan)
 
Sv: Hjälp mig...

Är det bara min hund som är så osmart så att hon släpper?? Säger jag släpp så släpper hon oavsett...

Men det äldre :devil: Loss - *Gulp*

Men jag har alltid tyckt att min yngre hund verkar lite bakom. Det är nog så :angel:
 
Sv: Hjälp mig...

amkm skrev:
När min JRT var bebis så blev kommandot loss=svälj-fort-för-annars-snor-hon-det-ur-munnen-kommando.. :crazy:

Hm, låter som min labbe på 8½ år....och samtidigt vänder hon diskret bort huvudet så man inte ska se att hon tuggar...tror hon :angel:
Hon har även fått sk. selektiv hörsel...."ja, jag ser att du ropar, tjata inte, ska bara lukta klart först"
 
Sv: Hjälp mig...

loss=svälj-fort-för-annars-snor-hon-det-ur-munnen-kommando..

haha min labbe har en alldeles egen variant på hur man ska få i sig gottesaker man hittar ute. han fortsätter gå och nosa och suger i sig sakerna som en dammsugare. sedan låtsas han som ingenting och väntar med att tugga i sig sakerna tills han tror att jag inte ser. säger man loss kan det ramla ut en massa saker ur munnen på honom...
 
Sv: Hjälp mig...

Det var väl det jag visste - jag är inte ensam... Hehe..

Fast det där med "loss=svälj-fort-för-annars-snor-hon-det-ur-munnen-kommando" stämmer inte med vår lilla plutt. Däremot är han kvick som en iller att plocka in saker i munnen, men jag har lärt mig att om vi bara fortsätter att gå så tappar han ur det ganska snabbt och då har något nytt fångat hans uppmärksamhet... *peppar peppar*
 
Sv: Hjälp mig...

När min stora var valp flög alltid f-n i henne så fort jag pratade i telefon, för då visste hon att jag inte kunde göra något. Framförallt så verkade hon höra när man pratade med folk där man inte bara kunde släppa luren och vråla... Gissa om hon blev förvånad den dan jag invigde den nya sladdlösa telefonen! :devil: :D
 
Sv: Hjälp mig...

Det är bara en bäbis jö :smirk: Har du testat att avleda när han biter på "förbjudna" grejer (kastat till honom en tillåten leksak el. dyl.) Annars kan du testa att ta upp honom/henne i knät och kela lite. Om han/hon sprattlar eller försöker bita dig håll bara hunden med bestämt tag STILLA. Beröm och klappa honom lite försiktigt när han slappnar av!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 050
Senast: Sel
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 431
Senast: ako
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
5 902
Senast: tuaphua
·
Småbarn Det kanske blir fler trådar då det här är en droppe i en bägare.. Jag tycker inte att pappan till vårt barn som nu är 2 år fungerar...
2
Svar
33
· Visningar
3 998
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp