Bukefalos 28 år!

Hjälp, min kanin har blivit fet!

M

mörkros

:eek:
Jag lät min bror ta hand om kaninerna då jag åkte till Italien i två veckor, och hade gett honom tydliga instruktioner om maten vilket han såklart missförstod. Nu är min kanin fet, medan syrrans kanin inte är det. Hur bantar jag min kanin, samtidigt som den andra inte ska gå ner i vikt? och hur ska jag ändra fodret?
Just nu får dom ca en halv skål pellets /dag , plus höet då.

Och han är inte lite fet heller. :crazy:
 
Sv: Hjälp, min kanin har blivit fet!

Min kanin håller på att bantas nu ! Han ska väga 2,5 kg men väger nu ca 4kg ! :D han är en redig liten tjockis !=)
 
Sv: Hjälp, min kanin har blivit fet!

:rofl:

Skit i att ge din kanin pellets. Ge dem bara hö och grönsaker. Behöver din systers kanin det så låt den få äta pellets utanför buren.
Och motionera din kanin lite extra så ska du se att den är tillbaka på nomralvikt snart igen :p
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 883
Senast: Hyacinth
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 984
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
16 738
Senast: Brandgul
·
Skola & Jobb Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, så jag tänkte mig höra mig lite för hos er på Bukefalos. :) Jag är 22 år och bor hemma medan jag...
Svar
0
· Visningar
770

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp