Bukefalos 28 år!

HjÄlp nu!

Sv: HjÄlp nu!

det är väl ingen i denna tråden som har påstått nått annat? det handlar ju om erfarenhet & att hon behövde hjälp av en tränare? det spelar ingen roll vilken ålder, utan att hon kände att hon inte klarar av hästen och det är inga fördomar, det var ju hon själv som startade denna tråden för att få tips och hjälp. Men nu trivs hon ju bra med sin häst, så ja ser inte riktigt problemet?
 
Sv: HjÄlp nu!

"köra slut på henne"?? Vad menar du med det? Skulle det hjälpa mot en het häst?

MVH Russin8

Med det menar jag: gör slut på all överskottsenergi. Jag anser att hästen behöver springa av sig lite om den är överladdad.

Om den alltid är het o pigg hjälper det självklart inte. Då är det nog jobba som hjälper.

Det beror på hur hästen är het, förstår du?
 
Senast ändrad:
Sv: HjÄlp nu!

Gah, får panik på alla. Jag är tretton, snart fjorton, och jag klarar minsann av hästar själv. Jag köpte mitt helt outbildade sto för 20 000. Hon var en katastrof. Henne har jag utbildat och idag är hon en fin tävlingshäst. Även ett flertal räliga ponnysar har jag "gjort om". Jag säger bara FÖRDOMAR, sluta med det..

Jaha, men gud vad duktig du är. Alla kanske inte har samma häst, erfarenhet m.m.
Att skriva "jag klara minsann av en häst." är ju helt *hittar inte rätt ord*.
Visst om du när är så duktig som du skriver, GRATTIS till dig. Att du har utbildat din f.d "katastrof" betyder inte att du är bäst i världen. Din häst kanske var extremt lättlärd? Extremt konstigt inlägg tycker jag.

Btw, tråden handlar nu om en person som hade problem, inget fel med det eller? Om du nu vill visa hur duktig du är, gör det ngn annan stans.
 

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 208
Senast: AbCdE
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 210
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 551
Senast: Fiorano
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp