hjälp! sår kastrering

auroraz

Trådstartare
hej!! jag har en liten kisse jag tar hand om som nu har vart hos veterinären och kastrerats o vaccinerats etc. dom glömde skicka med mig tratt och den enda öppna djurbutiken hade bara tratt för hundar, nått hon snabbt kunde slita sig ur.. hon har slickat på såret men gör det absolut inte hela tiden. operationen var två dagar sedan.. ser det dåligt ut på nått sätt? ska försöka hitta en body eller liknande till henne imorn. vill mest veta om ja behöver kontakta en veterinär eller så!
IMG_8484.jpeg
 
Utan att vara expert så tyckwe jag inte det ser jätteilla ut. Det som är lite rött där hade jag haft koll på. Försök hitta ett sätt så katten inte kommer åt att slicka så fort det går.
Kan du klippa till en tratt ur lite hårdare paper/tunnare kartong tillfälligt? Du har ju hindtratten som mall, kanngöra en mycket mindre bara?
Om såret blir ordentligt rött, det börjar tränga ut vätska eller liknande hade jag kontaktat veterinär.
 
Håll koll på hur katten mår, verkar hon bli tröttare efter ett par dagar och inte vilja röra på sig lika mycket - åk in och kolla.

Det främsta jag märkte på min som fick en infektion i buken efter kastrering var just hennes beteende, vi var hos veterinären och de kollade lite snabbt på henne i entrén men tyckte att såret såg helt okej ut (jag hade tyckt att hon var lite bullig där). Men när vi kom hem så lade hon sig bara ned på golvet och ville inte röra på sig, kollade temperaturen och åkte nästan genast tillbaka och bad dem kolla noggrannare. Det var en infektion i buken.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 182
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 330
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 100
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hej! Då ni varit så hjälpsamma tidigare så provar jag att göra ett till inlägg. Min hund är nu 1 år och 1 månad gammal. Han är en kul...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 837
Senast: Johdan96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp