Bukefalos 28 år!

hjälp..skadad häst..kanske?

U

Uddatyp

ja kanske överreagerar lite..men min häst ena bakben va lite varmare än de andra idag.

haltar inte, inget svullen, rör sej allmänt väldigt bra..men ena bakbenet är varmt.

men de va bara när ja kom in i stallet som de va varmt..sen när ja gick ut med han då va de inte varmt längre..?

va kan de vara? ska ja rida som vanligt eftersom att benet inte är varmt när man e ute med han? ska han vila? ta de lugnt?

eller kan ett ben vara varmt ibland utan anledning? om värmen nu går tillbaka när hästen går utanför stallet? tillfälligt?

:confused:
 
Sv: hjälp..skadad häst..kanske?

ingen som kan säga vva de kanske kan vara? om de e nånting?
 
Sv: hjälp..skadad häst..kanske?

Kan du inte försöka skriva ordentligt och inte skriva talspråk så det blir lättare att tyda vad det är du frågar efter???

Men... är hästen varm och/eller svullen i ett ben som inte brukar se konstigt ut så hade jag låtit hästen ta det lugnt några dagar för att se om det går över. Gör det det hade jag inte oroat mig, går det inte över och/eller blir sämre så hade jag oroat mig och troligen tagit ut veterinär.....
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 576
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 794
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 024
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 371
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp