Hjälp Stjärnis äta avokado..

Förutom de redan nämnda äpplena har jag ingen lösning på det akuta problemet (men jag kan säga att det inte är någon ide att micra dem, det hjälper verkligen inte :cautious:) men däremot brukar jag, om jag köper omogna avocados, låta dem ligga framme tills de är nästan mogna och sedan stoppa in dem i kylskåpet. Det förlänger ätbarhetstiden betydligt :up:
Haha nä micra har jag inte vågat pröva...
 
Avokado mognar fortare med alla frukter.
Mognar också fortare m värme, tex lägg över element el i soligt fönster. Vänd dock på avokadon.
Ha den inte i kyl.
Om den mognar för snabbt är ett tips att mosa den i Keso och hackad rödlök och lägg på mackan som pålägg. Håller sig några dagar i kyl.
 
Avokado mognar fortare med alla frukter.
Mognar också fortare m värme, tex lägg över element el i soligt fönster. Vänd dock på avokadon.
Ha den inte i kyl.
Om den mognar för snabbt är ett tips att mosa den i Keso och hackad rödlök och lägg på mackan som pålägg. Håller sig några dagar i kyl.

Löken kan iallafall delvis döda den "feta" (känslan av olja) smaken i avocadon :)
 
Jag har fått tips om att låta avokadon mogna mörkt i rumstemperatur och det funkar verkligen fint! Tidigare hade jag den alltid i fönstret, men sedan jag började lägga den i skafferiet fram tills den mognat har jag bara ätit lagom-mogen avokado. Är den mogen och jag inte hinner äta den direkt åker den in i kylen.

Och avokado är hur det stavas på svenska, med k, alltså.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 574
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 233
T
Fritid Jag älskar att äta passionsfrukt! Men undrar att finns de i två olika sorter? Jag är van vid att de har skrynkliga skal men har nu fått...
Svar
11
· Visningar
10 367
Senast: MiniLi
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 604
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp