Hjälp Stjärnis äta avokado..

stjarnhimmel

Trådstartare
Ok dagens i-landsproblem..
När jag köper avokado i affären är de alltid stenhårda. Är de det hos er också eller bara i min affär?

Jag lägger dem sen att mogna hemma på köksbänken.,, det gäller dock att äta den på rätt dag så den inte hunnit bli övermogen..,
Bökigt att behöva planera flera dagar innan...

Fråga- hur ska Stjärnis få en lagom mogen avokado?

Jag gillar avokado.., :meh:

och jag vill äta en i helgen.. Men de jag köpte idag är stenhårda.... :arghh:
 
Senast ändrad:
Äpplen i rumstemperatur avger ganska mycket etylengas, lägg stenhårda avokador i en plastpåse ihop med några äpplen så mognar de snabbare.
 
Förutom de redan nämnda äpplena har jag ingen lösning på det akuta problemet (men jag kan säga att det inte är någon ide att micra dem, det hjälper verkligen inte :cautious:) men däremot brukar jag, om jag köper omogna avocados, låta dem ligga framme tills de är nästan mogna och sedan stoppa in dem i kylskåpet. Det förlänger ätbarhetstiden betydligt :up:
 
Nu är det lagt i en påse så får vi se om det blir en skillnad.

Jag måste bara låta bli att ära tomaterna... Älskar tomat också..:meh:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 344
Relationer En förälder/vårdnadsperson i det här fallet. Låt mig först vara tydlig med att jag egentligen inte tycker att jag gjort något fel...
2
Svar
30
· Visningar
4 450
Senast: honung
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 133
Senast: Amk
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 789

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp