Hjälp!!! Tvätt av termotäcke...

F

fragvis

Hejsan!

Nu är det panik! Skulle tvätta damens innetäcke idag men vet inte riktigt om jag kan göra som jag vill. Det är ett Protector stable termotäcke. Jag vill tvätta det i minst 40 grader m vanligt tvättmedel, men på tvättrådet på täcket står det kallvattentvätt m såpa. Blir det rent då? Hur har ni tvättat era stalltäcken?

Hjälp!

mvh :bump:
 
Jag kör alla täcken i 40 grader.
De blir rena och krymper inte (förutom två då... :crazy:)
Stalltäcken åker def. i 40 grader. (de som krympt har haft fleece i sig)
Med vanligt tvättmedel.
 
Tack för svaret!

Det blir nog så jag gör. Det känns ju inte som om det skulle bli rent i bara kallvatten, men det kanske är inbillning. :smirk: Det blir nog 40 grader och vanligt hederligt tvättmedel.

mvh :bump:
 
Är jag rädd om täcket brukar jag först blötlägga det(nån timma) i vatten och såpa innan det åker in i maskinen.
//A
 
Är jag rädd om täcket brukar jag först blötlägga det(nån timma) i vatten och såpa innan det åker in i maskinen.
//A
 
Sv: Hjälp!!! Tvätt av termotäcke...

Jag brukade tvätta dom som ni skriver men jag har fått förbud när det gäller tvättmaskinen :angel: Mamma gillar visst inte att den fylls med hästhår :crazy: Så jag vet inte vad jag ska hitta på....
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
778
Senast: Zacci
·
Hemmet Alltså jag blir inte klok på detta. Varje gång jag kör 40 tvätt så luktar kläderna unket. Ja, jag kör tvättmaskinens rengöringsprogram...
2
Svar
38
· Visningar
5 947
Senast: Riru
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 527
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Skriver under anonymt inlägg för nu har jag fått nog! Jag har under lång tid dvs hela livet mått psykiskt dåligt men det har bara...
Svar
11
· Visningar
1 661
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp