Hjälp! Vad ska jag göra med mitt hår på tävling?!

T

Technique

Hej alla på buke, är i desperat behov av hjälp! D: Det är så att jag har väldigt långt, väldigt tjockt hår, och jag vet inte vad jag ska göra med det på tävling! Alla hårnät jag kollat på är för små. Har köpt en sån där munk och satt på, men vad ska jag göra med övriga håret? Hjälp mig. :CCCC Har försökt fläta och sno det runt håret (se bild nedan), men är rädd att det inte får plats med hjälmen...

Mitt hår utsläppt. Som ni ser är det ganska mycket hår...
2qd39c8.jpg



Uppsatt. Men som ni ser är den så väldigt stor... (såklart ska den egentligen sitta längre ner)
wvctu0.jpg
 
Sv: Hjälp! Vad ska jag göra med mitt hår på tävling?!

Testa och göra flera mindre flätor och snurra ihop dom till en boll.. :)

fltor_177889137.jpg
 
Sv: Hjälp! Vad ska jag göra med mitt hår på tävling?!

Hur menar du? Flera små flätor... Hur börjar man, då? Med kärnan, alltså. Blir den inte ihålig? Det där är verkligen fint! :D
 
Sv: Hjälp! Vad ska jag göra med mitt hår på tävling?!

sån knopp brukar jag också göra, väldigt enkelt och håller bra ^_^

annars är en vanlig inbakad fläta ok tycker jag.
 
Sv: Hjälp! Vad ska jag göra med mitt hår på tävling?!

Kan du inte göra en inbakad fläta och vika upp den bakåt ett par gånger och fästa med nålar? Då borde håret hamna under hjälmen, men fortfarande se propert ut.
 
Sv: Hjälp! Vad ska jag göra med mitt hår på tävling?!

jätte snyggt!!

har själv problem pga lång och ganska tjockt hår. får ingen ordning alls på det med munk til hjälmen. till hatten fungerar det bra.... men jag ska deffinitivt prova de där småflätorna!!
 
Sv: Hjälp! Vad ska jag göra med mitt hår på tävling?!

Såg nu att den andra bilden i första inlägget försvunnit på något vis. Får se om jag kan lägga upp de igen.

Laivine: Åh, det där verkar ju väldigt enkelt. o: Måste man verkligen testa. ^^ Problemet är att den kanske också blir för stor att ha med hjälmen... Nåja, får helt enkelt testa och kolla. :D

Buck och Sarapara: Problemet med inbakad är att jag inte har någon som kan göra det åt mig, och jag kan inte göra det själv pga mindre skada i vänster arm som hindrar vissa rörelser... Tyvärr. :c Men det är en bra idé, och om jag hittar någon ska jag verkligen testa. c:
 
Sv: Hjälp! Vad ska jag göra med mitt hår på tävling?!

Det där var verkligen jättesnyggt, och bra och lättbegriplig video också!

Blev så inspirerad att jag provade det själv idag och det var väldigt lätt att göra samt att den sitter väldigt bra, tror inte det är några problem att ha på sig en ridhjälm med denna frisyren heller, bara man tänker på att göra knuten ganska låg. :)

Mitt hår är nog förövrigt nästan lika långt och tjockt som TS.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Håller på och spara ut till min naturliga hårfärg som är ca 30% vitt/grått och resten typ mörk cendré (ljusare på sommaren). Har låtit...
Svar
7
· Visningar
821
Senast: Praefatio
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
539
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
767
Senast: Blyger
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Senast tagna bilden XV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hage
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp