Hjälp, vi hittar inte kattungarna!! :(

Sv: Hjälp, vi hittar inte kattungarna!! :(

Samma här.....kattmammor flyttar bara en unge i taget, ibland om hon är orolig kan hon till och med sära på ungarna för att minska risken att dom blir upptäckta, dom kan ju även lämna kvar ungar i stressen......Om kissen vill gå ner i hålet igen så låt henne göra det men se till så hon absolut inte kan ta med sig ungen ni har fått upp! Det kan mycket väl finnas flera kvar....hur många spenar verkar hon ge di på?
 
Sv: Hjälp, vi hittar inte kattungarna!! :(

Står i TS att honan i början gav di på fler spenar men sen trådstarten bara gav di på en spene.
Så förhoppningsvis finns bara en unge, men även jag tänkte samma sak som så många andra - att är det säkerställt det verkligen bara var en unge...
 
Sv: Hjälp, vi hittar inte kattungarna!! :(

Är ni säkra på att det bara var en unge?

Ganska säkra, vi satt två-tre timmar och försökte få upp ungen därifrån, under den tiden var mamman hela tiden med ungen, dia den osv. När vi fick upp den, blev hon lugn, hon har sovit hela natten med sin unge, visar inga tecken på oro. Vi har testat om hon vill gå till salen varifrån vi fick upp ungen, hon har inget intresse av att gå dit. Vi går ännu med jämna mellanrum och kollar dit, ifall där skulle finnas fler, men hittills har vi inte sett något. Och hon har bara en spena. Men vi funderar fortfarande om det finns flera, och håller noggrann koll. Vi får kolla idag hurdan hon är, ifall hon vill hämta flera...det var dock så tydligt att hon ville visa oss ungen, hon gick av och ann, gick under golvet, kom till oss, gick under golvet igen osv. Nu när vi hittade ungen och de är båda i tryggt förvar, verkar hon riktigt nöjd. Men det är klart att vi inte har uteslutit den möjligheten att flera finns, vi är uppmärksamma och håller koll.

Ungen har blivit mycket ''tamare'' än igår redan idag, han har vågat komma närmare oss av egen vilja, leker med oss och äter om man bjuder babymat. :)
 
Sv: Hjälp, vi hittar inte kattungarna!! :(

Inga fler ungar har hittats. Kattungen är redan nästan helt tam, och kan t.o.m. redan gå i kattlådan, har varit på besök hos veterinären och konstaterats frisk, mamman är kastrerad, operationen gick bra, nu måste vi bara hitta på ett passande namn åt lillkillen. :)
 
Sv: Hjälp, vi hittar inte kattungarna!! :(

Va´ kul att höra att allt gått bra! Ni redde ju verkligen upp allt till slut och visade att ni verkligen bryr er! En eloge till er!

Förresten kan jag säga att vår katt har bra på pli på grannens jakthund. Hon bara sitter mitt på trädgårdsgången och taxen springer fram och liksom ska jaga henne. Taxen tvärstannar står stilla en millisekund, ger ifrån sig ett förfärligt gnäll-skäll så som om vår katt gett hunden en smäll, varpå den rusar bakåt. Och detta upprepas medans vår katt bara sitter där och glor på hunden. (Som väl är är det mycket sällan jakthunden är lös, bara när den smiter från sin ägare. Också är det ju olagligt att ha hundar lösa vissa tider.)

Nåja. Lycka till med den nya familjemedlemmen och hoppas han blir lika mysig som sin mamma!
 
Sv: Hjälp, vi hittar inte kattungarna!! :(

Tack! :)

Kattungen är precis som sin mamma, lika social; kommer emot då man kommer in i rummet, går jätteduktigt i kattlådan, leker och är stundsvis helvild :D och delar kudde med mig på natten. :) Har börjat övergå från di till babykattmat, och blir modigare och modigare. :) En fin och söt liten kille!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
772
Senast: Rosett
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 197
Senast: manda
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 513
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp