Hjälp? Vill starta bebisverkstad men...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hjälp? Vill starta bebisverkstad men...

Mig veterligen så var det jag som blev sydd och inte BM. Hade jag kunnat röra mig så hade jag gått där ifrån men kunde inte röra benen... Min sambo grät, jag grät BM skällde och gapade... Sambon har sagt efteråt att det var som ett klip ur nån skräckfilm! Jag låg och bönade och bad om att hon skulle sluta, sambon bad henne åtminsontde ge mig mer bedövning och hon bara fortsatta sy!

Jag skiter ärligt talat om det är en BM på 1000000 som är så! Det jag var med om den gången tänker jagv inte ne sriskera att uppleva en enda gång till!
 
Sv: Hjälp? Vill starta bebisverkstad men...

pga vissa otrevliga händelser i tidgare dar så e jag lite orolig för att blotta muttan bara så där....det finns dem som ha sabbat framtiden för en....:(

Men att blotta magen o hur den ser ut inut i skiter jag i.....men man vet aldrig vad som sker under tiden man e gravid....möjligt man kanske mognar med det o vågar förda vaginalt....först ska man ju överhuvudtagen vara övrrens här hemma om man ska börja fixa bebbe eller ej!!

Under en förlossning är det en barnmorska och en sköterska där. Det är inte så många att blotta sig för. Det är inte 10 pers på rummet!
 
Sv: Hjälp? Vill starta bebisverkstad men...

Jag tror att det är kontrollbehov och trygghetsnarkomani.
Om man är van vid att kunna styra allt i sitt liv så blir man livrädd för det som inte går att styra.

Håller helt med. Jag var(är) ju flygrädd, lite samma grej. Fullkomligt irrelevant och ologiskt, men antaligen kopplat till kontroll behovet.

Jag tror också att det hänger ihop med andra saker som jag har ventilerat i den av chrysler startat sponofftråden.
 
Sv: Hjälp? Vill starta bebisverkstad men...

Mig veterligen så var det jag som blev sydd och inte BM. Hade jag kunnat röra mig så hade jag gått där ifrån men kunde inte röra benen... Min sambo grät, jag grät BM skällde och gapade... Sambon har sagt efteråt att det var som ett klip ur nån skräckfilm! Jag låg och bönade och bad om att hon skulle sluta, sambon bad henne åtminsontde ge mig mer bedövning och hon bara fortsatta sy!

Jag skiter ärligt talat om det är en BM på 1000000 som är så! Det jag var med om den gången tänker jagv inte ne sriskera att uppleva en enda gång till!

Och för att detta hände dig betyder det inte att de händer alla andra, din BM gjorde fel och det hoppas jag du anmält, jag fick med mig flera papper hem som jag kunde fylla i och skicka tillbaka om det var något jag undrade över eller tyckte de gjorde fel.
 
Sv: Hjälp? Vill starta bebisverkstad men...

Jag sa att det hände MIG och det är därför JAG blivit rädd för att föda vaginalt nästa gång.
 
Sv: Hjälp? Vill starta bebisverkstad men...

Men du, det gick inte ovanligt bra vi mitt snitt, eller var tur.det gick NORMALT.

Vid en normal vaginal förlossning så mår man helt prima efter att efterbörden har kommit ut.
Sedan så är det som en extrakraftig mens och så är det klart.

Men det brukar du kalla att "ha tur".
Gäller bara att "ha tur" vid vaginala förlossningar som går lätt och smidigt men inte vid snitt?

Alla har inte lika stor tur som du med sina snitt utan mår betydligt sämre betydligt längre.
 
Sv: Hjälp? Vill starta bebisverkstad men...

URK jag tycker SÅ synd om dig, jag är lite chokad o sitter här som en fågelholk!!!

Jag tycker det verkar vara mer en regel än ett undantag att BM kör över en ty "det SKA göra lite ont"

Fy farao!
 
Sv: Hjälp? Vill starta bebisverkstad men...

Jag propagerar nämligen inte snitt till folk som inte vill ha det.
Jo det gör du.
Du propagerar för hur mycker bättre det är än ett vaginalt snitt.
Detta då du utmålar vaginala snitt som garanterade fullkomliga plågor av skräck och snitt som den lätta vägen utan smärta.


Inte heller har jag en sned eller förvriden bild av förlossningar, ...
Jo för du har förlossningsskräck.
Och det ÄR en sned bild av förlossningar.
Du har ingen som helst egen erfarenhet av att föda vaginalt och ändå så håller du på år efter år och sprider skräckpropaganda för vaginala förlossningar.
Det är ju sjukt!

Jag har sett massor av snittade mammor som lidit alla helvetes kval av smärta efter sina förlossningar.
Medan jag har skuttat runt helt oberörd och varit ungefär som valigt några timmar efter mina vaginala förlossningar.
Jag har fött med i princip bara lustgas och inte skrek då jag mera än vad en brottare morrar av ansträngningen.
Jag känner inte igen mig det minsta i de bilder som du målar upp av en vaginal förlossning.
Och i motsats till dig så har jag gjort det - 3 gånger t.o.m.
Så om man då betänker att jag faktiskt gjorde om det igen och igen - så kan det väl ändå inte ha varit så farligt?
 
Sv: Hjälp? Vill starta bebisverkstad men...

Du tog orden, som jag inte kunde formulera själv, ur min mun i båda dina inlägg.
 
Sv: Hjälp? Vill starta bebisverkstad men...

Det Inte_Ung skrev i sina inlägg 186 och 188 kan jag lika gärna kopiera som svar på ditt inlägg.

Du upplevde det så vid din förlossning och du skriver att i princip alla upplever samma sak som du gjort, och att man mår precis som du efter ett snitt.

Att man har en enkel förlossning beskriver du som tur, medans att du mått så bra efter ditt snitt är vad alla mår.

Och eftersom du är rädd för vaginalaförlossningar, så tror jag du, kanske t.om. omedvetet, bara talar och hittar allt hemskt.

Bara för din BM felbehandlade dig betyder det inte att alla andra gör det, och jag blir faktiskt lite arg på din man som inte gav henne en höger eller gick och leta upp en annan BM eller någon ansvarig för den avdelningen du låg på!
 
Sv: Hjälp? Vill starta bebisverkstad men...

Ja men är inte det det? En lyckad förlossning tur??
Det är väl ändå så att man själv inte kan påverka hur ens förlossning ska gå.
medans att du mått så bra efter ditt snitt är vad alla mår.
Jag har aldrig blivit snittad. Men om jag någongång mot förmodan skulle bli gravid igen så tänker jag kämpa för att få snitt.
 
Sv: Hjälp? Vill starta bebisverkstad men...

*KL*
Jag tycker det är förfärligt att man ska behöva KÄMPA för att få ett snitt beviljat faktiskt, självklart kan samtal hjälpa många, men absolut inte alla.


Själv tycker jag det börjar bli tjatigt att behöva försvara varför man väljer snitt...

/C
 
Sv: Hjälp? Vill starta bebisverkstad men...

Varför då?
Snitt är det sämsta medicinska valet OCH kostar en massa mera pengar.
Självklart så skall det vara svårt att få något som både är sämre och dyrare.

Eller hur?
 
Sv: Hjälp? Vill starta bebisverkstad men...

Nej jag tycker faktiskt inte så.

Man ska inte behöva kämpa för det, däremot så tycketr jag att man bör samtala om det ( så som man också för göra) för att möjligtvis komma över den psykiska spärren ( om det bara föreligger en psykisk spärr )

men jag tycker inte man ska behöva kämpa för något sådant, nej.
 
Sv: Hjälp? Vill starta bebisverkstad men...

Men det är ju inte klokt.
Man skall alltså få något som är mycket mera riskabelt och kostar en masssa mera pengar bara för att man vill ha det?

Om snitt hade varit det bästa och säkraste alternativet för mor och barn, så hade det varit helt självklart att man hade kunnat välja det "bara för att man vill".
Men nu så är det inte så, utan det är en nödlösning när andra alternativet inte fungerar.

Vaginal förlossning är det vanliga - snitt är det ovanliga.
 
Sv: Hjälp? Vill starta bebisverkstad men...

Nej man ska inte få något alls, jag tror vi tolkar ordet kämpa på olika vis

Jag tycker inte att snitt ska vara tillgängligt bara för att man vill, men som jag skrev i den andra tråden så är jag trött att allmänheten ifrågasätter.
 
Sv: Hjälp? Vill starta bebisverkstad men...

Om man går den ovanliga vägen så ifrågasätts det alltid - oavsett vad saken gäller.
Det är något som man liksom får leva med.

Tro mig - jag vet - för jag är tämligen ovanlig på många andra sätt än just förlossningsmetod.
 
Sv: Hjälp? Vill starta bebisverkstad men...

Jo jag vet att man får "leva" med det, men det betyder inte att jag inte är trött på att försvara och förklara.
 
Sv: Hjälp? Vill starta bebisverkstad men...

Hur allt slutar vet man inte först det är klart.
Man kan inte ens veta hur det går fast det är 2, 3, 4 gången man föder.

Vem vet, om några år kanske jag sitte här på en såndär rund sitt kudde för mitt underliv ser ut som nån penitrerat mig med en motorsåg.



Jag blandade ihop dig med crysler, sorry...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Anonymt nick Har ett barn på 13 år som har Social Fobi. Det har kommit smygande och kom starkt för ca 1 år sedan. Orsaken är inte...
2
Svar
28
· Visningar
3 599
Senast: Bapelsin
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 543
Senast: Fiorano
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 442
L
  • Artikel
Dagbok Jag vet inte varför jag skriver dethär. Eller jo egentligen så tror jag att det är två andledningar. Och det ena är för OM det kan...
2
Svar
25
· Visningar
2 801
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp