Bukefalos 25 år!

V

vasall_lover

kan någon hjlpa mej att räkna ut hur mkt det skulle kosta med ett halvblod som rids5-6ggr/vecka och som står i privatstall, alltså inga stallkostnader, men foder, hovstlagare, vaccination osv. Funderar nämligen på att köpa en jättesöt halvblodskille, men funderar på om jag har råd med det. Supertacksam för svar. kjam på er

B

Bucus

Oj det kan bli lite svårt med tanke på att tex foder kostar väldigt olika beroende på vad man ska ha för något foder osv. Likaså vaccinationer. Vad ska du ha för vaccinationer?
Hovslagre är det också olika kostnader på. Det finns de som skor runt om för 300 och de finns de som tar över 1000 kr!

C

Cia

Räkna kallt med 2000:- i månaden.
Sen tillkommer säkert vaccinationer, hovslagare m.m.

Det är ju helt beroende på var du bor, vad hästen äter m.m.

För vissa kostar bara hästen en 1000-lapp i månaden, för vissa 5000:- i månaden.

Min häst kostar 800:- stallhyra med spån (stallägaren sköter alla in-utsläpp, fodringar och täckningar)
Sen kostar hösilagen 500:- styck (ca 600:- kg)
Vanligt torrhö 2,90 kr/kg
Hovslagare 600-800:-
Betfor, korn, havre, mineraler m.m.
Sen vaccinationerna, avmaskningar m.m.

Träningar och sådant om du ska träna m.m.

Du får helt enkelt ta och kolla upp priserna där vart du bor och sitta och räkna en kväll.

Liknande trådar

Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
10 144
Hundhälsa Vår ena hund påbörjade allergiutredning för ett tag sedan. Vi gav henne RC Anallergenic under eliminationsdieten, och har så fortsatt...
Svar
5
· Visningar
490
Hundträning Behöver gnälla av mig, och kanske kan jag få nåt tips oxå... Min hund har i flera månader varit under allergiutredning, och får endast...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 542
Skola&Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
1 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp i trots/slyngelåldern
  • Banta katt

Hästrelaterat

Omröstningar