Bukefalos 28 år!

B

**BORTTAGEN**

Snälla kan någon ge mig något tips på vad som kan vara fel.. Min häst har under de senaste månaderna blivit argare och argare.. Hon har alltid varit aningen tjurig i boxen men med årens gång har hon lugnat ner sig avsevärt, men nu har det vänt. Jag har inte ändrat något i sättet jag hanterar henne. Hon hugger när jag lyfter hovarna, när jag sätter på tränset, när jag spänner saldegjorden och ibland bara när jag borstar henne.. Jga kan inte förstå varför. Hon har varit halt innan (har spatt) men det har aldrig påverkat henne såhär. Vore jättetacksam för alla tankar runt detta. Är orolig för henne. Vet inte om det kan vara att hon som har stallet behandlar henne illa.. Vet att hon tycker illa om min häst.

Tack på förhand!!
 
Hon kanske har ont?

Om det är längesen spatten konstaterades kanske det är dags att röntga henne igen. Det kan ju ha blivit så illa att hon fått jätteont i haserna.

mandalaki
 
Bra idé.. ska kolla med både hovslagare och vetrinär och se om jag kan hitta felet..
 
mitt råd är att låta en bra veterinär kolla igenom henne, ordentligt!gärna röntga henne också...kolla igenom utrustningen, hur är sadeln osv...lycka till! :)
 
Din häst kan ha blivit smittad av en fästing be veterinären ta blodprov och se.Jag tycker du ska flytta din häst från stallet hon känner sig otrygg där.
 
verkar som hon har ont.
Men en del hästar beter sig oxå sådär om de inte trivs i stallet osv.
Stallet kanske är för stort?För litet?Rörigt?
Finns många anledningar till att hästen kanske inte trivs..

Lycka till! :)
 
ta dit en kiropraktor eller equiterapt som kan gå igenom pållen din ordentligt å kolla så att hon inte sitter fast någonstansd eller är sne. Är de sned i bäckenbenet eller nå markerar de ofta ganska tydligt när man kratsar hovarna. Kolla om det är nån speciell hov hon markerar på... sen kanske det kan vara att hon fått ont i haserna igen som någon skrev...//Johanna
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 671
Senast: Imna
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 677
Senast: AlmostEasy
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 975
Senast: skuggi
·
Övr. Barn Förhållandet med barnets pappa är så gott som över. Han är inte en lätt man att leva med och jag är så arg på mig själv som skaffade...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
27 833
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp