C

Cassie_

Jag vill hemskt gärna ha en hund! Problemet är att mina föräldrar inte så gärna vill. Min mamma skulle väl kunna tänka sig att ha en hund, hon är uppvuxen med hundar och älskar dem! Min pappa vill dessvärre inte ha en hund...och det är han som måste gå ut med den under dagarna när jag är i skolan. Finns det någon som har ett hejdundrans bra argument som gör att de kanske tänker efter lite? Jag förstår ju att det är mina föräldrars beslut men ett försök bara?! :smirk:
 
mina föräldrar ville inte heller skaffa hund.. när jag sa till mamma att jag ville ha en hund så sa hon bara "nån gång i mitt liv ska jag ha hund, men inte nu" pappa skrek rätt ut när jag sa hund, haha.
Vet inte riktigt vad det var som fick mamma att ändra sig, vi kollade på animal planet (breed all about it) tror att det var då hon ändrade sig eftersom att jag satt å smörade lite :p
sen har mamma övertalat pappa, hur hon har gjort vet jag inte å jag vill inte veta heller :D
pappa sa bara att om vi ska skaffa hund så ska faen han köpa delar till sin motorcykel..
så nu är en springer spaniel tingad! :love:
kullen föds runt 19/4 å bebisen kommer hem till sommarlovet! :idea: (utan lampa)

gott om bra argument var det ont om ;) men du kan ju säga att ni är den perfekta familjen när det gäller att ha tid, att det faktiskt är nyttigt att komma ut å gå.
sen kan du försöka få din mamma på din sida, bearbeta henne i några månader utan att tjata, visa bilder på den hundras som du vill ha.. ev. om du har syskon så kan du hota med stryk om dom inte vill ha hund :D sen kan ni övertala din pappa! :)
lycka till!!
 
Gud va skojigt att skaff hund...är riktigt avundsjuk på dej... :( :o
Joo, mamma SKULLE man kanske kunna övertala men jag tvivlar på att hon kan övertala pappa....menmen. Hoppas kan man väl alltid göra.
Att hota syskonen med stryk är väl kanske inte så bra då mitt enda syskon är en storebror på 17 år :crazy:
Får nog stryk tillbaka!! :rofl:
Mamma säger att jag aldrig är nöjd. -Du har ju en häst nu!! Kan du inte vara nöjd nån gång...men en häst och en hund är ju abslut INTE samma sak!! :(
Men snart så kanske... :angel:
 
Du får sällskap på dagarna kan du säga till din pappa, de lät nämligen att är själv när du sa att han måste gå ut med den på dagarna när du e i skolan.
 
Min sambo ville inte ha hund, men jag och barnen, så vi var lite fräcka mot honom och lånade en kompis kramgoa hund i några veckor (hon har flera-uppfödning) sa att hon behövde hjälp med passning :o
Den lyckades charma honom ordentligt, låg och sov på hans mage i soffan mm så tog vi med honom en dag till kompisen på fika mm och otur nog så hade hon en kul valpar på 5 veckor då :angel:

Ja då min sambo gillar djur och är lätt att charma så.. ja ni förstår resultatet! Så nu efter några år så består vår familj av två hundar och tjaa sambon vill fortfarande inte ha hund får jag höra... *S* Mne ändå så protersterar han inte utan ler bara när ännu en hund nu kommit på tal.

Ja din pappa kanske inte är lika lätt lurad....

Men ni får motion, tillbringar mycket tid i friska luften mm som förlänger livet. Du får ett bra intresse för din fritid = träning med hunden.
Ja, men du måste nog få med din mamma aldra först på att ni skall ha hund...sedan får ni tillsammans bearbeta din pappa.
 
Mina föräldrar var väldigt anti dom oxå, även om dom gick med på det, men gjorde klart för mej att det är mitt ansvar osv.. Gissa vem hunden tillbringar mest tid med nu? ;)
Kommer förmodligen få lämna hunden här om jag flyttar hemifrån en dag, för mamma skulle inte klara sej :rofl:
 
Hmmm. Har fått några riktigt bra tips här! Får ta och testa dom snart!! :banana:
Tackar så mkt!! :d
 
Barn/ungdomar som har hund lär sig att ta ansvar och hänsyn! Det måste väl vara bra föräldra-argument!? :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 533
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 349
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Min lilla JRT har passerat 14 år och är en pigg och alert liten hund. Lite senil, hör sämre än förr och hade en akut pankreatit i våras...
2
Svar
25
· Visningar
2 881
Senast: Piaff
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 596
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp