C

Crying

Nu har tiken börjat löpa å min lillkille är tydligen könsmogen :eek:
Va inte planerat lr beräknat till förens TIDIGAST nästa månad..
Hur gör ja nu, Panik kastrering :confused:
Va kostar en sån, lr kastrering över huvud taget..

Kan ju tillägga att de är planerat att kastrera honom, men inte än som sagt....
 
Varför inte? Är han könsmogen så går det ju. Bättre det än att de blir en tjuvparning. Men ring och prata med en vet. :)
 
Jo jag vet, har precis sluppit 2 löpperioder här själv + med en hanhund som vart otroligt envis,döv och allmänt hormonstinn.Har du ingen tillgång till hundgård så kan man stänga av ett rum med hjälp av grind(kompostgaller) eller dörr. Men som sagt kanske ni ska prata med veterinär och höra vad de anser?
 
Eftersom du ändå planerat att kastrera hanhunden är det väl lika bra att klippa kulorna om han har åldern inne. Könsmogen måste dom vara, men det har han ju visat i alla fall.

Vi kastrerade själva vår kille när han var 11 månader och tidigare skulle jag nog inte vilja göra det, dom behöver ju en viss mognad i alla fall om man inte skall ha dem valpiga hela livet.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 437
Senast: Vovve
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 253
Övr. Hund Som rubriken lyder, tik eller hane? Jag har haft båda kön, funderar på skaffa en till hund till nästa år. Först var de klart att jag...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 269
Senast: iNHALE
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 153
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp